AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Del Skrevet 26. februar Babyen er 8 uker og har gått for lite opp i vekt. Kurven er flatet helt ut nå. Jeg skal begynne med erstatning i tillegg til puppen fremover for å se om det hjelper. Men babyen er fornøyd, smiler og følger med på ting rundt seg. Sover godt og opptil 4 timer på natt. (Har ofte vekket etter 2 og 3 timer pga lav vektoppgang da) Sover opptil 3 timer på dagen spesielt om hun er ute. Vekker også etter 3 timer på dagtid pga vekten. Ellers raper hun som normalt, gulper av og til og har 5-6 tissebleier i døgnet. Likevel går hun ikke opp i vekt. Jeg bare skjønner ikke hvordan hun kan virke så fornøyd og ok når hun tydeligvis får så lite melk at vekten ikke øker nok. Hvis det er flere som har opplevd det samme, ga ikke babyen tegn til å være misfornøyd/ aldri mett? jenta mi sovner ofte etter amming, det er det eneste jeg kan se som tegn på at hun ikke får nok, at hun kanskje blir så utslitt av å die pluss være litt sulten at hun rett og slett slokner.. Men andre ganger er hun jo våken og blid etter amming da. Jeg synes hele greia er vanskelig og sår. Anonymkode: c3ef5...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
All1gat0r Skrevet 26. februar #2 Del Skrevet 26. februar Skjønner veldig godt at det er vanskelig og sårt. Man vil jo så gjerne gjøre rett. Har du forsøkt å pumpe deg og gi ekstra etter ammingen for å se om hun fortsatt vil ha? Evt. erstatning såklart. Har du snakka med helsesøster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Del Skrevet 26. februar Mi jente var 6 mndr da jeg begynte å få lite melk. Hun våknet hyppigere og slet mer med å sovne enn vanlig. Humøret var relativt likt, men hun holdt på å få tenner i samme tidsrom. Så var litt vanskelig å vite hva greia var. En tur til legen viste vektnedgang. Vi strevde i flere dager med å få henne til å få flaske, men da hun endelig tok den imot, så slukte hun alt. Hun sov mye bedre. Jeg syntes det var veldig sårt å ikke kunne amme lenger (jeg sluttet helt, da jeg var redd for å ikke mestre pupp-flaske forhold, og ga for lite/mye mat uten å vite det. Usikker førstegangsmor), og ti år senere tenker jeg iblant på det enda. Anonymkode: bafde...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4 Del Skrevet 26. februar Merket det da gutten vår var rundt fire måneder, for da hang han på puppen i evigheter på kvelden før han sovnet, i tillegg til at vekstkurven hadde flatet litt ut. Ellers var han veldig fornøyd på dagtid og sov så godt på natta som en baby på den alderen kan, så vi merket ikke stort. Fikk grønt lys fra helsestasjonen til å gi litt tynn grøt i tillegg (siden man ikke skal begynne med MME så sent), da kom det seg veldig 😊 Anonymkode: c2c50...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Del Skrevet 26. februar Brukte evigheter på å amme. Hadde også en del uro og misnøye ved brystet, kanskje særlig etter ca en halvtimes tid. Var tydelig misfornøyd. Men ellers var hun i perlehumør, sov godt gjennom natta (tror det var grunnen til at det stoppet opp hos meg, for jeg hadde nesten ikke nattamming) osv. Vekstkurven flatet ut, og hun var veldig liten fra før og hadde ikke så mye å gå på. Så vi begynte med tillegg av mme da hun var ca tre mnd gammel. Fikk en mett og fornøyd baby, det var godt! Gikk over til å amme en viss tid (15-30 minutter, litt avhengig av tid og sted) og så tilby flaske etterpå så hun kunne spise seg helt mett. Anonymkode: 1a7a3...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #6 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Babyen er 8 uker og har gått for lite opp i vekt. Kurven er flatet helt ut nå. Jeg skal begynne med erstatning i tillegg til puppen fremover for å se om det hjelper. Men babyen er fornøyd, smiler og følger med på ting rundt seg. Sover godt og opptil 4 timer på natt. (Har ofte vekket etter 2 og 3 timer pga lav vektoppgang da) Sover opptil 3 timer på dagen spesielt om hun er ute. Vekker også etter 3 timer på dagtid pga vekten. Ellers raper hun som normalt, gulper av og til og har 5-6 tissebleier i døgnet. Likevel går hun ikke opp i vekt. Jeg bare skjønner ikke hvordan hun kan virke så fornøyd og ok når hun tydeligvis får så lite melk at vekten ikke øker nok. Hvis det er flere som har opplevd det samme, ga ikke babyen tegn til å være misfornøyd/ aldri mett? jenta mi sovner ofte etter amming, det er det eneste jeg kan se som tegn på at hun ikke får nok, at hun kanskje blir så utslitt av å die pluss være litt sulten at hun rett og slett slokner.. Men andre ganger er hun jo våken og blid etter amming da. Jeg synes hele greia er vanskelig og sår. Anonymkode: c3ef5...8ad Da jeg på uke 3 innså at det ble mer gråt enn hva som er vanlig rundt mating. Så jeg prøvde å pumpe, det kom ut maks 200 ml per døgn. Forsøkte alle triks i boka uten hell. Det ble en annen verden da vi startet på mme! Aldri om jeg skal presse så hardt på amming igjen, det er ikke for meg tydeligvis. Anonymkode: 67808...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå