AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #21 Del Skrevet 26. februar 2024 Skiftarbeid på helg i nabokommunen. Jeg kjenner minst to stk som gjør det. Lærer i en kommune, og tilkallingsvikar på helg/ferier i helse- og omsorgssektoren i nabokommunen. Anonymkode: deba2...fab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #22 Del Skrevet 26. februar 2024 Sexarbeider. Hvis du ikke har barn selv eller mann Anonymkode: 5e41f...9f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #23 Del Skrevet 26. februar 2024 Jeg selger treff som eskorte, 2500,- pr time. Finn deg noen faste så du slipper å treffe nye hele tiden. Familiemenn er best , diskresjon er viktig for dem. Anonymkode: 043b8...8e6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #24 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): BPA kan også være et alternativ. Men det er dårlig betalt, så det blir mange timer for å tjene 10k etter skatt. Anonymkode: 6340e...35a Godt betalt er det ikke. men det er jo ikke så gæli. Jeg har 300 kr timen på natta i helgene. Har bedre betalt i bolig, da jeg der regnes som miljøterapeut, ligger vel på ca 350-400 kr timen, men er jo betydelig mer krevende. Anonymkode: 961b9...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #25 Del Skrevet 26. februar 2024 TS her. Takk for engasjement og svar. Jeg har partner så alle forslag med onlyfans, eskorte osv er ikke aktuelt. Jeg har en mastergrad innenfor det spesialpedagogiske feltet og tenker at det kan gi meg en god lønn til tross for lite arbeid. Bolig/BPA er helt klart en mulighet, men det tar mye tid og krefter. Anonymkode: baf47...d21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #26 Del Skrevet 26. februar 2024 Vet ikke hvor godt betalt det er, men hvis du er språksterk, så kanskje jobbe med å oversette filmer, serier el? Det kan man sikkert gjøre hjemme. Anonymkode: 32a0c...6e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #27 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vet ikke hvor godt betalt det er, men hvis du er språksterk, så kanskje jobbe med å oversette filmer, serier el? Det kan man sikkert gjøre hjemme. Anonymkode: 32a0c...6e4 Uten å være 100% sikker, men tror nok at AI har overtatt den jobben 😊 Anonymkode: 886a6...003 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #28 Del Skrevet 26. februar 2024 Jeg er lærer, og har i tillegg jobbet som vikar innen barnevern (institusjon). Der er det bemanning hele døgnet, hele året. Dersom jeg jobbet medlever fredag-søndag tror jeg jeg hadde rundt 5000. Anonymkode: e9d74...9a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #29 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Tror ikke det er mulig å få til ved å jobbe i en annen bransje enn det du er utdannet til og ved å jobbe så lite som du ønsker. Du blir trukket 43% i skatt på sekundær jobb. Så du må tjene ca 18000kr for å få 10 000) utbetalt. Hvis du jobber på sykehjem eller omsorgsbolig sp blir du lønnet som assistent og da er timelønn ca 200kr. Kveldstillegg og helgetillegg kommer i tillegg. Da må du jobbe alle helger for å få utbetalt så mye. Et annet alternativ er private undervisningstimer. Men tror neppe du klarer å dra inn så mye som du ønsker i mnd. Hvordan skal du har en hjemmekontor stilling når du er opptatt hele dagen og stillinger som har hjemmekontor er som regel dagstillinger. Anonymkode: 886a6...003 Alle har da ikke likt skattetrekk på biinntekt. Og skattetrekk er jo irrelevant. Det er hva man faktisk betaler i skatt totalt på det man tjener som er interessant. Anonymkode: 325fe...3a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #30 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): TS her. Takk for engasjement og svar. Jeg har partner så alle forslag med onlyfans, eskorte osv er ikke aktuelt. Jeg har en mastergrad innenfor det spesialpedagogiske feltet og tenker at det kan gi meg en god lønn til tross for lite arbeid. Bolig/BPA er helt klart en mulighet, men det tar mye tid og krefter. Anonymkode: baf47...d21 Har du god lønn for lite arbeid i den jobben du allerede har siden du regner med at kvalifikasjonene dine skal kunne gi deg det? Anonymkode: 325fe...3a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #31 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du god lønn for lite arbeid i den jobben du allerede har siden du regner med at kvalifikasjonene dine skal kunne gi deg det? Anonymkode: 325fe...3a6 Misforstå meg rett - ikke lite arbeid som i at jeg gjør mindre enn andre, men som i tid. For eksempel at jeg vil tjene bedre en 8-timersvakt i en relevant jobb enn en uten utdanning ville gjort. Altså tenker jeg at jeg tjener bedre ut ifra utdanningen min i løpet av en helg enn hva noen uten utdanning ville gjort, og at jeg dermed "får mer for mindre" - hvis du skjønner. Anonymkode: baf47...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #32 Del Skrevet 26. februar 2024 Jeg er lærer og har jobbet mye overtid de siste månedene. Denne måneden får jeg 6000 ekstra utbetalt, fordi jeg har tatt vikartimer i planleggingstiden min. Helt genialt det, og nå i vinterferien kan jeg ta igjen litt av det jeg har havnet bakpå med. Min skole har stort fravær og få lærervikarer tilgjengelig da. Anonymkode: e59c1...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 26. februar 2024 #33 Del Skrevet 26. februar 2024 Kan du se på en kombo av å kutte kostnader og å øke inntekten, så kanskje du ikke trenger så mye som kr 10.000 netto? Og kanskje se etter type jobb som du mest kan jobbe i lærerferier så du ikke sliter deg ut med jobb hver helg? Jeg tenker også type miljøterapeut på institusjon/bolig eller bpa, da får du mest sannsynlig lønnsmessig uttelling for utdanninga. HVis dette ikke er mulig, så pleieassistent sykehjem feks 1-2 helger i mnd+ i dager/uker av lærerferier. Kan legge inn mange uker jobb på sommer feks. Er dette økte inntektsbehovet langvarig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #34 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Misforstå meg rett - ikke lite arbeid som i at jeg gjør mindre enn andre, men som i tid. For eksempel at jeg vil tjene bedre en 8-timersvakt i en relevant jobb enn en uten utdanning ville gjort. Altså tenker jeg at jeg tjener bedre ut ifra utdanningen min i løpet av en helg enn hva noen uten utdanning ville gjort, og at jeg dermed "får mer for mindre" - hvis du skjønner. Anonymkode: baf47...d21 Men hva slags jobb ser du for deg at du kan ha på kveld/natt/helg hvor du vil få uttelling for en mastergrad innen spesialpedagogikk? Jeg har selv en 100% dagjobb med årslønn på 710 000, men får likevel kun lønn som pleieassistent i boligen hvor jeg jobber som ringevikar. Det ville du også fått i bolig her i kommunen for spesialpedagogikk er ikke en kvalifikasjon det er behov for i boligene her. Anonymkode: 325fe...3a6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #35 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle har da ikke likt skattetrekk på biinntekt. Og skattetrekk er jo irrelevant. Det er hva man faktisk betaler i skatt totalt på det man tjener som er interessant. Anonymkode: 325fe...3a6 Når vedkommende er spes pes lærer så antar jeg at vedkommende ikke tjener 300 000kr i året mer heller det dobbelte i en 100% stilling. Og da antar jeg også at vedkommende får en skatt på ca 40% på biinntekt. Joda, det er mulig å endre på det, men da må det endres til prosenttrekk på både hoved inntekt og sekundær og sjansen for å bomme og dermed få baksmell er der. Anonymkode: 886a6...003 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #36 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså… 10 000kr etter skatt er jo en hel del arbeidstimer. Du kan jo se hva du tjener per time i nåværende jobb, så får du en pekepinn. Realistisk sett vil du sikker tjene mindre i bikinien, med mindre du får mye tillegg (eller har veldig flaks). Anonymkode: 6340e...35a Haha tjene mindre i BIJOBBEN! 🤣🤣 det var dagens autocorrect 🤣🤣 Men hvis du ser bra ut, skal du ikke se bort fra at du kan tjene mye penger i bikini. Anonymkode: 6340e...35a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #37 Del Skrevet 26. februar 2024 Lær deg sosiale medier skikkelig godt, og begynn å ta på deg oppdrag som social media manager! Jeg er helt ny på det (slukte alt jeg kunne finne på youtube om emnet over juleferien og begynte å sende eposter til bedrifter som ikke hadde noe særlig på sosiale medier. Fikk meg selv til å høres proff ut (kjøpte et domene for å få en epost med et typ content managament lydende navn). Nå har jeg ansvar for 3 bedrifter og tjener 8000kr i mnd fra disse tre alene. Det tar ikke mye tid overhodet heller, kanskje en time til dagen for alle tre. I tillegg fikk jeg et ekstra oppdrag fra den ene bedriften som har gitt meg 3000kr ekstra både denne måneden og neste (rydde opp i deres bookingsider) Alle kan lære seg det. Det hjelper om man er kreativt anlagt så man kan skape visuelt tiltrekkende content, men det kan sikkert også læres. Anonymkode: e4c0f...639 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #38 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Misforstå meg rett - ikke lite arbeid som i at jeg gjør mindre enn andre, men som i tid. For eksempel at jeg vil tjene bedre en 8-timersvakt i en relevant jobb enn en uten utdanning ville gjort. Altså tenker jeg at jeg tjener bedre ut ifra utdanningen min i løpet av en helg enn hva noen uten utdanning ville gjort, og at jeg dermed "får mer for mindre" - hvis du skjønner. Anonymkode: baf47...d21 Hvis utdanningen din er nødvendig for jobben, ja. Hvis den ikke er det, vil du enten få assistentlønn likevel, eller du vil ikke få jobben, for du blir for dyr. Anonymkode: 6340e...35a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #39 Del Skrevet 26. februar 2024 Privatlærer for unger som sliter på skolen? 10 000 etter skatt er jo en god del, rundt en 25-30% stilling, så det er jo endel jobb som skal til. Kvelds/nattillegg hjelper jo Anonymkode: c780c...6e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #40 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når vedkommende er spes pes lærer så antar jeg at vedkommende ikke tjener 300 000kr i året mer heller det dobbelte i en 100% stilling. Og da antar jeg også at vedkommende får en skatt på ca 40% på biinntekt. Joda, det er mulig å endre på det, men da må det endres til prosenttrekk på både hoved inntekt og sekundær og sjansen for å bomme og dermed få baksmell er der. Anonymkode: 886a6...003 Baksmell er da ikke farlig. Anonymkode: 325fe...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå