Gå til innhold

Noen som farger håret med hjemmefarge her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hele livet blitt frarådet hjemmefarging, men nå koster frisøren nesten 3000 kr per gang. Farger jeg tre ganger i året, så blir det nesten 10.000 kr. Hjemmefarging koster ca. 200 kr. Jeg bleker alltid håret blondt/hvitt, men vil håret dette av ved hjemmefarging? Finnes det noen skånsomme produkter på markedet? Jeg har veldig tynt, nordisk hår som blir fort slitt. 

Anonymkode: 8471b...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lyst er håret ditt naturlig? Hvis det er ganske lyst fra før (typ kommunegrå og lysere) er det ikke mye som skal til for å lysne det til hvitt, så det vil gå helt fint uten å skade håret for mye. Bare pass på å ikke overlappe blekingen mer enn høyst nødvendig og ikke la den sitte for lenge. Gjerne få hjelp til bakhodet av en venn, og se noen youtube-videoer først. Ligger masse tips og info på nett, er mange som gjør det selv med gode resultater. Brad Mondo har en steg for steg guide til bleking hjemme :) 

Husk at du må tone håret også, etter blekingen. Bleking etterlater håret lysegult - hvis du har bleket til hvitt-hvitt, da har du bleket for lenge! Lysegult (tenk innsiden av et bananskall) kan tones til en fin hvitfarge/platinablond. Ikke bruk permanent farge som toner, den bør være mest mulig skånsom. 

Anonymkode: 8a075...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg

Jeg har farget håret mitt hjemme i over 20 år. Alt fra mørkt til blondt, søv, grått, kobber osv. 

Aldri hatt noe problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har farget håret hos frisøren en gang i hele mitt liv, bortkastede penger så lenge en bare skal farge håret i «enkle» farger typ brunt til svart, lysne en farge og to ol. 

Anonymkode: 95ecf...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de fargene som heter 10.1. F.eks Garnier eller Zwartskopf. De lysner håret mitt fint. Er mellomblond. Det er kun 10.1 jeg får effekt av. Bleking er skummelt å gjøre hjemme, men jeg lager noen striper en gang i året. Nå har jeg tykt og sunt hår som ikke blir skadet. Om du har tynt og/eller skadet hår ville jeg aldri ha turt hjemmebleking. 

Anonymkode: 0e7f6...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farging gjør jeg hjemme, bleking syns jeg er skummelt. Men venninna mi både bleker og farger hjemme, og hun har fremdeles hår.

Anonymkode: 8fe89...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å spørre en venninne om hjelp, sånn at du ikke overlapper :) Litt vanskelig å komme til og se ordentlig i bakhodet.

Anonymkode: 6b19a...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk korres sine hårfarger. Det er de beste på markedet når det gjelder hjemmefarging.  Ellers kan du prøve by bente,  litt dyrere men verdt det.

Anonymkode: 5d23c...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på hjemmefarge som ble brukt på 80 tallet og i dag. Jeg er 42 nå og har farget håret mitt jevnt og trutt hjemme siden jeg var i 20 års alderen. Innimellom hos frisøren men det er heller skjeldent, det har gått helt fint😊

Anonymkode: b075c...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 13.08):

Jeg har hele livet blitt frarådet hjemmefarging, men nå koster frisøren nesten 3000 kr per gang. Farger jeg tre ganger i året, så blir det nesten 10.000 kr. Hjemmefarging koster ca. 200 kr. Jeg bleker alltid håret blondt/hvitt, men vil håret dette av ved hjemmefarging? Finnes det noen skånsomme produkter på markedet? Jeg har veldig tynt, nordisk hår som blir fort slitt. 

Anonymkode: 8471b...74d

Jeg er ikke frisør, men jeg har erfaringer på både godt og vondt, hehe. Jeg er selv hos frisøren to ganger i året for ordentlig vask og kuring, samt klipp. Men farging gjør jeg hjemme. Jeg har tidligere både farget og stripet hos frisøren, men har funnet ut at jeg er like fornyød med resultatet når jeg farger hjemme. Jeg har imidlertid mørk blondt hår (det grenser til brunt), og jeg farger et par nyanser mørkere/dypere. Dette gir i tillegg minimal ettervekst, og håret er friskt og ganske tjukt. 
Jeg vil likevell fraråde å bleke håret hjemme! Eller bleke i det hele tatt. Som du sier har du allerede tynt, nordisk hår. Hold deg langt unna bleking i fremtiden. Velg heller striping, eller farg i en nyanse du syns passer :) (dette er i tillegg billigere hos frisør enn bleking). Da jeg var yngre ønsket jeg helt blondt hår, og bleket det hos frisør (full behandling for å få det blondt). Flere tusenlapper fattigere og håret ble både tynt, tørt og sprøtt etter kort tid. Det tok lang tid, men til slutt ble det tjukt og blankt igjen ❤️ Aldri mer, haha :) 

Håper du finner ut av det :)❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uklart for meg om du bleker det eller farger det?

Bleking har jeg ikke gjort hjemme siden tenårene. Håret mitt er ekstremt vanskelig å få bra når det skal lysnes, fordi det er så mye varm farge i det. Der må jeg til frisøren. Nå har jeg striper, og da får jeg frisøren til å legge de på en slik måte at jeg slipper å gjøre noe på et år. Jeg er ærlig med henne om hvor ofte jeg har ork og penger til å komme inn.

Om jeg farger det mørkt gjør jeg det hjemme, det er enkelt.

Anonymkode: a8d5e...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 19.47):

Bruk korres sine hårfarger. Det er de beste på markedet når det gjelder hjemmefarging.  Ellers kan du prøve by bente,  litt dyrere men verdt det.

Anonymkode: 5d23c...20a

Støtter disse to for lysfarging :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...