AnonymBruker Skrevet 26. februar #1 Del Skrevet 26. februar Vi er en gjeng som skal på hyttetur siste delen av uken. Jeg kan ikke delta praktisk, gjøremål som husarbeid og matlaging utgår. Hvordan kan jeg mest rettferdig bistå? Anonymkode: 22a1e...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #2 Del Skrevet 26. februar Betale mer Anonymkode: c8c80...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #3 Del Skrevet 26. februar Kjøp med noen flasker god vin til middag. Anonymkode: aaab2...c70 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #4 Del Skrevet 26. februar Prøv å snu tankegangen litt og se på hva du kan klare, ikke på hva du ikke klarer. Kan du f.eks hjelpe til med matlaging hvis du får sitte mens du gjør det, f.eks lage salat, skrelle grønnsaker o.l? Snakk med de andre og hør om det er noen oppgaver du kan klare. Det viktigste er at du får fram at du ønsker å bidra, slik at ingen tar deg for å være en unnasluntrer. Tilby deg gjerne å betale litt mer eller ta med litt ekstra drikkevarer eller snacks. Anonymkode: c8791...4e6 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #5 Del Skrevet 26. februar I en vennegjeng vil ikke dette være noe problem, slik vil variere over tid, og man hjelper hverandre. Vi holder i alle fall ikke på med økonomisk kompensasjon og slik, det blir for dumt mellom venner. Anonymkode: 588a3...af7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #6 Del Skrevet 26. februar Hvis du er så handicapped/syk at du ikke kan lage mat eller ta en oppvask, så vet vel de du skal på tur med om det. Da regner de ikke med at du skal gjøre noe, så det går nok fint. Men hvordan klarer du deg selv med tanke på hygiene, av- og påkledning osv på tur? Regner med at du har hjemmesykepleie og hjemmehjelp når du er hjemme. Anonymkode: df257...363 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #7 Del Skrevet 26. februar Delta med planlegging og godt humør? Anonymkode: 7ef94...31d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 26. februar #8 Del Skrevet 26. februar Synes det er rart om du, i en god vennegjeng, skal betale mer enn de andre selv om du har et handicap/sykdom, men du kan jo ta med et par flasker god vin, god sjokolade, spekemat, noen oster eller annet litt ekstra godt til turen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #9 Del Skrevet 26. februar Hadde kjøpt med noe ekstra godt snacks. Anonymkode: 66227...6f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #10 Del Skrevet 26. februar Det spørs helt på årsaken til at du mener du ikke kan bidra, og om det er en midlertidig eller varig tilstand. Med mindre du er multihandikappet med egen assisten så kan du vel bidra med NOE? Hva gjør du i hverdagen da? lager du ingen mat? Ingen husarbeid over hodet? Vi har en i vennegjengen med en sykdom han mener gjør at han ikke kan bidra, men faktum er at det er viljen det står på mer enn evnen. Anonymkode: ea673...dac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #11 Del Skrevet 26. februar Hadde kjøpt med noe god snacks og drikke som takk for at de skal varte deg opp en hel helg. Anonymkode: dbca8...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #12 Del Skrevet 26. februar Siden du blir med på hyttetur regner jeg med du ikke er helt sengeliggende? Spør jeg, som selv er helt sengeliggende i perioder. Kan du sitte ved et bord? Da kan du også hjelpe med noe. Jeg pleier f.eks å skjære opp grønnsaker, selv om jeg ikke makter å stå ved grytene. Brette servietter og dekke bordet, om noen bærer ut tallerkener. Tørke av bordet fikser jeg. Alt hjelper og bidrar til god stemning og samhold - og god følelse for seg selv ikke minst Jeg kan ikke bli med på tur, men kan sette på kaffen (noen ganger må andre fylle kanna på forhånd) og holde fyr i ovnen til de kommer tilbake. Skjære opp appelsiner og lefser og servere på trappa. Sånne småting viser at du har omtanke og prøver å bidra til at turen blir god for alle, selv om du ikke kan ta de tyngste takene med gulvvask, vedbæring og matlaging. Anonymkode: fefb7...0db 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 26. februar #13 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi er en gjeng som skal på hyttetur siste delen av uken. Jeg kan ikke delta praktisk, gjøremål som husarbeid og matlaging utgår. Hvordan kan jeg mest rettferdig bistå? Anonymkode: 22a1e...d79 Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i en situasjon hvor du ikke kan sitte å være med på å kutte noe salat og lignende, men du vil kanskje ikke si noe mer om akkurat det? Men hvis dere er en gjeng (privat) som skal på tur, så går jeg nesten ut fra at dere er venner og da kan du vel egentlig bare snakke med dem og spørre "hva kan jeg bidra med"? Ellers henger jeg meg på de som sier ta med ekstra snacks, vin eller noe annet... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå