AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #1 Del Skrevet 25. februar 2024 Har lyst til å ha innendørsplanter. Trenger forslag til planter som ikke trengs noe særlig stell/vann og som også vokser rask Anonymkode: 73f8c...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #2 Del Skrevet 25. februar 2024 https://jysk.no/interior/dekorasjon/kunstige-planter Anonymkode: da2c9...e70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #3 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): https://jysk.no/interior/dekorasjon/kunstige-planter Anonymkode: da2c9...e70 Mente ikke kunstige da🥲 Anonymkode: 73f8c...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 25. februar 2024 #4 Del Skrevet 25. februar 2024 Aloe vera japansk pengetre svigermors tunge elefantfot (vokser sakte, men umulig å drepe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #5 Del Skrevet 25. februar 2024 Gullranke vokser fort. Fredslilje også, hvis du gir den større potte. Begge tåler mye, og har du glemt å gi dem vann ser du det på dem, og de kommer seg raskt igjen. Anonymkode: a6e4c...d5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #6 Del Skrevet 25. februar 2024 Svigermors tunge og gullranke er sikre vinnere hos meg + monstera (krever litt mer). Anonymkode: 18611...629 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. februar 2024 #7 Del Skrevet 25. februar 2024 Har inntrykk av pelargonia mamma likte disse og hvert år planter jeg disse på graven 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #8 Del Skrevet 26. februar 2024 Planter som vokser raskt trenger vanligvis også mer stell for å ikke vokse ut av pottene. Jeg har yuccapalme, grønnrenner, elefantfot, svigermorstunge, fredslilje, aloe vera og draketre, som krever lite. Fredsliljen krever oftere vann, men den er lett se når trenger vann. Anonymkode: f30e5...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #9 Del Skrevet 26. februar 2024 Maskinfører skrev (18 timer siden): Har inntrykk av pelargonia mamma likte disse og hvert år planter jeg disse på graven De er veldig fine, men faktisk litt mer krevende som inneplante. Trenger jevnlig stell for å være på sitt aller beste, særlig dersom de står i varme rom. Mamma'n din hadde sikkert grønne fingre 💚 TIl ts: Av de jeg har erfaring med vil jeg si aloe vera og alt av kakti. Disse trenger lite vann og tåler mye. Ellers har jeg en maranta som jeg synes er rimelig enkel (vann en gang i uka, men that's it) og en philodendron som jeg elsker og som er veldig lite krevende å ta vare på. Anonymkode: c862b...8b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #10 Del Skrevet 26. februar 2024 Grønnrenner, fredslilje og coleus. Anonymkode: a6c1f...51d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. februar 2024 #11 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De er veldig fine, men faktisk litt mer krevende som inneplante. Trenger jevnlig stell for å være på sitt aller beste, særlig dersom de står i varme rom. Mamma'n din hadde sikkert grønne fingre 💚 TIl ts: Av de jeg har erfaring med vil jeg si aloe vera og alt av kakti. Disse trenger lite vann og tåler mye. Ellers har jeg en maranta som jeg synes er rimelig enkel (vann en gang i uka, men that's it) og en philodendron som jeg elsker og som er veldig lite krevende å ta vare på. Anonymkode: c862b...8b6 Ja de er fine glemte og spørre pappa om åssen planter han likte før har gikk bort så får vel bli plaget der også eller var det stemor ? husker han sa stemor en gang jeg skal innrømme for deg at jeg skulle vært flinkere til å stelle de bladene visner og faller av så kommer det nye plantes rundt mai gjerne 16 mai 😉 nei mor hadde ikke grønne fingre men hun visste åssen ting skulle være det var min nå nylig avdøde far som sa mamma var glad i pelargonia pappa døde før jul så han fikk i alle fall lyng granbar og krans det likte han men vi kan jo ikke ha det i sommer 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #12 Del Skrevet 26. februar 2024 Jeg har det motsatte av grønne fingre, og selv hardføre planter dør hos meg - det tar bare litt lenger tid. Men det finnes faktisk én plante som har overlevd i mange år her hjemme, og som ser like fin ut. Gummifiken! Anonymkode: c5cb5...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. februar 2024 #13 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De er veldig fine, men faktisk litt mer krevende som inneplante. Trenger jevnlig stell for å være på sitt aller beste, særlig dersom de står i varme rom. Mamma'n din hadde sikkert grønne fingre 💚 TIl ts: Av de jeg har erfaring med vil jeg si aloe vera og alt av kakti. Disse trenger lite vann og tåler mye. Ellers har jeg en maranta som jeg synes er rimelig enkel (vann en gang i uka, men that's it) og en philodendron som jeg elsker og som er veldig lite krevende å ta vare på. Anonymkode: c862b...8b6 Aloe vera er en flott medisinsk plante 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 26. februar 2024 #14 Del Skrevet 26. februar 2024 Gullranke, sølvranke og treklatrer. Flamingo krever heller ikke så mye annet enn litt lys og vann i ny og ne. Yuccapalme og. Alle planter liker å bli planta om innimellom da, få litt ny frisk jord, men det er ikke noe man må om man ikke gidder. Det er snakk om kanskje hvert til hvert annen år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #15 Del Skrevet 26. februar 2024 Yuccapalme og aloe vera fungerer fint her. Vannes en gang annenhver uke 😅 Anonymkode: 5e26e...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NettoppJa Skrevet 26. februar 2024 #16 Del Skrevet 26. februar 2024 Smaragdpalme/zamioculcas tåler alt! Jeg har hatt flere stående på bad uten vindu, i en mørk krok, uten vann i flere uker osv osv. Like fin! https://www.plantasjen.no/smaragdpalme.html 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #17 Del Skrevet 26. februar 2024 Monstera og gullranke holder seg noenlunde hos meg, litt svinn i løpet av vinteren pga lite lys. Har du lys om vinteren så bør det gå. Ikke sett de for lyst heller, direkte sol på vår/sommer er ikke bra. Den eneste planten som er garantert å overleve hos meg, er grønnrenner. De vokser og får små "babyer" men vokser jo ikke raskt og blir ikke store. Vil du ha noe større/høyere, så er nok Monstera bedre. Anonymkode: 09c90...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #18 Del Skrevet 26. februar 2024 Orkide Anonymkode: 45f69...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #19 Del Skrevet 26. februar 2024 NettoppJa skrev (9 minutter siden): Smaragdpalme/zamioculcas tåler alt! Jeg har hatt flere stående på bad uten vindu, i en mørk krok, uten vann i flere uker osv osv. Like fin! https://www.plantasjen.no/smaragdpalme.html Jeg har klart å drepe flere av de der dessverre (jeg er ikke ts altså). Anonymkode: 09c90...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 26. februar 2024 #20 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 25.2.2024 den 23.03): Har lyst til å ha innendørsplanter. Trenger forslag til planter som ikke trengs noe særlig stell/vann og som også vokser rask Anonymkode: 73f8c...187 Fredslilje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå