Gå til innhold

Perth og/eller Alice Springs og/eller Darwin

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke vært i Perth, men har vært i Alice og Darwin. Likte begge stedene veldig godt. Vi tok The Ghan fra Adelheid - Alice - Darwin. Vi hadde en uke opphold i Alice og tiden gikk veldig fort. Vi Reiste ut til Uluru og Kata Kuta. Det er en hel dagstur. Vi besøkte The Flying doctores og The School of air. I Darwin badet vi en del både i det utendørs svømmebassenget i byen, samt nede i havna, hvor det var eget badeanlegg, med nett for sikkerheten. Vi var på krokodillesafari, fisketur. Darwin har som mange andre byer/steder i Australia et godt utbygd turistkontor for Backpackere, her får du gode tilbud til hva du kan finne på. Vi spiste noen ganger på outback jacks darwin, noe som var en opplevelse i seg selv. 

Vi har kjørt mye i Australia, men jeg hadde aldri valgt å kjøre disse strekningene. Outbacken er ikke for nybegynnere. Det er så mange farer, som vi ikke klarer å forutse. Vi fikk blant annet en syklon over oss når vi besøkte whitsundays. Forholdene kan snu vanvittig fort. Selv om dere reiser utenfor syklonsesong, så er det mange andre utfordringer og hjelpen er så forbasket langt unna. 

Anonymkode: 81b16...784

Takk for svar! Jeg har tenkt litt etter svarene i denne tråden, og har kommet til at lengre organiserte turer (flere dager, for eksempel fra Alice til Darwin) pga det yngste barnet vårt, som har litt ekstra (diagnose) og hvor det nok vil fungere dårlig å være nødt til å følge tempoet til en organisert gruppe hele tiden. Og å kjøre selv lange strekninger i outbacken er også uaktuelt, av årsakene du nevner. Organiserte dagsturer tror jeg kan gå med minstebarnet. 
Jeg ser på innenriksfly, og ser at nettverket er både stort og også ganske billig. Selv til mindre flyplasser jeg aldri har hørt om. Vi vil nok reise med innenriksfly, og leie bil lokalt deler av tiden for kortere turer i nærområdene. Så blir spørsmålet bare hvilke områder vi skal prioritere. 🤪

Anonymkode: 2d0e5...cf7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! Jeg har tenkt litt etter svarene i denne tråden, og har kommet til at lengre organiserte turer (flere dager, for eksempel fra Alice til Darwin) pga det yngste barnet vårt, som har litt ekstra (diagnose) og hvor det nok vil fungere dårlig å være nødt til å følge tempoet til en organisert gruppe hele tiden. Og å kjøre selv lange strekninger i outbacken er også uaktuelt, av årsakene du nevner. Organiserte dagsturer tror jeg kan gå med minstebarnet. 
Jeg ser på innenriksfly, og ser at nettverket er både stort og også ganske billig. Selv til mindre flyplasser jeg aldri har hørt om. Vi vil nok reise med innenriksfly, og leie bil lokalt deler av tiden for kortere turer i nærområdene. Så blir spørsmålet bare hvilke områder vi skal prioritere. 🤪

Jeg hadde med meg en 3 åring og en 10 åring med Adhd ( store utfordringer på den alderen) Vi valgte organiserte turer som var tilpasset barn/ eldre. Til Uluru/Kata Tjuta, som var en knalltur, men 10 timers tur i 40 varmegrader, ble 3 åringen og far igjen ved hotellbassenget. Jeg syns turistinformasjonen var gode til å informere om hva som passet/ikke passet og ikke minst, hva vi burde ha med. 

Innenriksfly er trygt og rimelig. Vi fløy flere strekninger. Vi greide å få med oss 7500 km av Australia på 3 måneder 😅Vi skulle opprinnelig reise fra Darwin til Adelheid, men toglinjen var vasket bort og toget var innstilt i flere uker. Vi tok da fly til Cairns og endte til slutt opp med å ta toget motsatt vei, noen måneder senere.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde med meg en 3 åring og en 10 åring med Adhd ( store utfordringer på den alderen) Vi valgte organiserte turer som var tilpasset barn/ eldre. Til Uluru/Kata Tjuta, som var en knalltur, men 10 timers tur i 40 varmegrader, ble 3 åringen og far igjen ved hotellbassenget. Jeg syns turistinformasjonen var gode til å informere om hva som passet/ikke passet og ikke minst, hva vi burde ha med. 

Innenriksfly er trygt og rimelig. Vi fløy flere strekninger. Vi greide å få med oss 7500 km av Australia på 3 måneder 😅Vi skulle opprinnelig reise fra Darwin til Adelheid, men toglinjen var vasket bort og toget var innstilt i flere uker. Vi tok da fly til Cairns og endte til slutt opp med å ta toget motsatt vei, noen måneder senere.  

Høres ut som en fantastisk tur! Skulle ønske vi hadde tre måneder (eller mer!) også, men dessverre har vi bare en vanlig sommerferie (for voksne). Tusen takk for tips! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...