Gjest King James II Skrevet 2. februar 2006 #21 Skrevet 2. februar 2006 Skrev jeg ikke med to K...vel Skrekkfilmer eksisterer ikke,,,Vist noen kan nevne en skrekkfilm som er skummel..Så tror jeg det når jeg ser det..Den eneste som kan sis og være litt skummel er The Haunting fra 1962
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #22 Skrevet 2. februar 2006 The Haunting fra 1962 ← Er den bedre/verre enn den noe traurige nyinnspillingen med Liam Neeson?
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #23 Skrevet 2. februar 2006 Stephen King filmen hvor en klovn driver og raser rundt nede i kloakken. Noen som husker navnet? ← It Og klovnen het Pennywise.
Gjest King James II Skrevet 2. februar 2006 #24 Skrevet 2. februar 2006 The Haunting fra 1962 er mye mye mye mye bedre en den nye innspillingen med Liam Neelson....Den overgår den med Liam Neelson på alle områder. Men for og nevne det boken disse filmene er basert på er klart best. Men av de 2 filmene er den orginale versionen The Haunting fra 1962 Millioner av ganger bedre en den nye fra 1998 eller når det var den ble laget. ihvertfall etter min mening.
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #25 Skrevet 2. februar 2006 Hva synes dere om den orginale utgaven av The Shining kontra miniserien som kom for noen år siden? Selv synes jeg at orginalen er klart best, mye på grunn av Jack Nicholson.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #26 Skrevet 2. februar 2006 Nosferatu er bra både i originalversjonen (tror alltid det er Fritz Lang som har regien, men er det det?) og i Werner Herzog sin nyere versjon. Det man derimot ikke må FINNE på, er å se The Making of Nosferatu; herregud for en drittfilm. Ellers ingen stor skrekkfilmentusiast... Men enig i en del av de som nevnes her. Bad Taste og Braindead (og Meet the Feebles... kanskje ikke skrekkfilm...) må man se. Skal man bevege seg over i parodiske skrekkfilmer er det mya å ta av. Killer Clowns from Outer Space er knapt severdig, men jeg har nå sett den. Noen Lynch-filmer synes jeg også er skumle...
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #27 Skrevet 2. februar 2006 orginalen av The Shining er jo klart best.
Retz Skrevet 2. februar 2006 #28 Skrevet 2. februar 2006 Er det den gamle norske i svart/hvitt? ← Jepp.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #29 Skrevet 2. februar 2006 Saw skal sees. Har hørt om mange som syns den var scary. ← Så den i helga, og den var ganske creepy ja - så anbefales Toer'n som kom nettopp ble vel mer eller mindre slaktet, så den tror jeg at jeg skal unngå.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #30 Skrevet 2. februar 2006 Jeg så IT da jeg var liten (12-13) og det var den skumleste filmen noensinne! (Og jeg er oppvokst på skrekkfilm) Da jeg så den nylig klarte jeg ikke helt å komme i samme stemning. Det er få filmer som skremmer meg nå, men liker godt The Shining og Saw.
Gjest lurven Skrevet 2. februar 2006 #31 Skrevet 2. februar 2006 hellraiser 1 og 2 nightmare on elm street. exorsisten men den beste er 13 ghost, som er en ukjent film for de fleste
Elanor Skrevet 2. februar 2006 #32 Skrevet 2. februar 2006 Mange filmer jeg kunne anbefalt er nevnt i denne tråden, men også mange jeg ikke ville anbefalt i det hele tatt. Men en film jeg likte veldig godt, som ennå ikke er nevnt er "Candyman". Hvis du sier "Candyman" 5 ganger inn i speilet, da kommer Candyman og dreper deg. Det er sjelden jeg blir skremt av film, men den filmen gjorde biffen. Samtidig syns jeg filmen var vakker og poetisk, også har den nydelig filmmusikk av Philip Glass. Lurer på om jeg føler det på samme måte om jeg hadde sett den igjen i dag. Favorittskrekkfilmen er forøvrig the Shining. Miniserien, som er mer tro mot boka, når ikke opp til knærne. Min høyst personlige mening er at det er all den kunstneriske friheten Kubrick tok i forhold til Stephen Kings materiale, som gjør den originale filmen bra.
Within my guitar Skrevet 2. februar 2006 #33 Skrevet 2. februar 2006 Når jeg hører ordet skrekkfilm, tenker jeg automatisk: Neeeei, ikke enda en. Men, få og gode filmer jeg liker: The Shining Villmark From Hell Nattsvermeren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå