Donnie Darko Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 Jeg kan nevne "noen" The beyond texas chainsaw massacre (orginal og remake) The Shining cannibal holocaust aka Cannibal Ferox Event horizon Dawn of the Dead Land of the Dead Bad Taste Braindead Hellraiser Hellraiser2 Hellraiser3 (ufattelig bra alle tre filmene) Alien Aliens Alien 3 Alien 4 Saw Seven Nightmare on elm stret (hele serien) Bram stoker's Dracula (fantastisk film) The Thing (denne er fantastisk bra) IT Dream catcher 28 days later Nosferatu Kommer ikke på flere i farta nå. Alle disse filmene er noe jeg anbefaler videre.
vixen Skrevet 2. februar 2006 #2 Skrevet 2. februar 2006 Og hvis du fjerner alt som har med monstre og aliens å gjøre? Er det igjen noen bra som jeg kan se da?
Arkana Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 I tillegg til flere av, men ikke alle, dine: Villmark, The Grudge, The Ring, Skeleton Key, Hide and Seek, The Others og sikkert flere jeg ikke kommer på.
Gjest Jalileh Skrevet 2. februar 2006 #4 Skrevet 2. februar 2006 *notere* hilsen en skremmfilm elsker. Saw skal sees. Har hørt om mange som syns den var scary.
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #5 Skrevet 2. februar 2006 Jeg så nettopp Wicker Man. Det er en horrorfilm av den gamle sjangeren, fra 1973 el.l. Men den var DØDSbra. En av de beste filmene jeg har sett noensinne. MÅ SEES!!! Ikke alltid skummel, men svært bra. Ellers liker jeg skrekkfilmer som har noe 'ekstra' - filmene til Jörg Buttgereit som er ganske makabre og syke (f.eks. Nekromantik 1 og 2, Schramm, etc). Friday the 13th... Motorsagsmassakren, Evil dead 1 og 2 og andre. Blir visst aldri lei av filmer om tenåringsgjenger som drar på ferie i et øde strøk av USA. Som blir slaktet ned av lokalbefolkningen (død eller levende). Troma-filmene er verdt å se (men de er også ganske sære og makabre, og komiske innimellom). F.eks. Mother's day (som ligner litt på motorsagsmassakren, særlig 2-ern, eller den hvor de blir fanget i huset til en innavl-familie) Andre klassikere: Cannibal Holocaust, alle slags zombie-filmer, Driller Killer, Bad taste, Braindead. Vet kanskje ikke av noe som er skumlere enn The Shining. Wææh de fæle tvillingene i korridoren... Mesterverk! Det som er viktig for meg er at de tar sjangeren på alvor, og ikke bare kødder og lager komikk utav det. Jeg må kunne TRO på det!!
minienthe Skrevet 2. februar 2006 #6 Skrevet 2. februar 2006 er litt sær jeg tror jeg, synes både the shining og the ring var elendige. en jeg likte godt var "event horizon"
Donnie Darko Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2006 Og hvis du fjerner alt som har med monstre og aliens å gjøre? Er det igjen noen bra som jeg kan se da? ← Shining Saw Event horizon Seven The beyond
Donnie Darko Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2006 http://www.apple.com/trailers/lions_gate/hostel/large.html Sjekk forresten denne traileren. Gleder meg villt til denne.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #9 Skrevet 2. februar 2006 Jeg anbefaler helvete tur retur. for en skummel film!!
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #10 Skrevet 2. februar 2006 *notere* hilsen en skremmfilm elsker. Saw skal sees. Har hørt om mange som syns den var scary. ← Saw var tøff den, men er litt mer skeptisk til oppfølgeren...
Retz Skrevet 2. februar 2006 #11 Skrevet 2. februar 2006 The Shining (m/Jack Nocholson) Seven De Dødes Tjern Repulsion The Exorcist Pet Semetary The Fearless Vampire Killers Rosmary's baby The Omen The Birds Silence of the Lambs IT
vixen Skrevet 2. februar 2006 #12 Skrevet 2. februar 2006 (endret) De Dødes Tjern ← Er det den gamle norske i svart/hvitt? Endret 2. februar 2006 av vixen
Gjest *Snart medlem* Skrevet 2. februar 2006 #13 Skrevet 2. februar 2006 Ellers liker jeg skrekkfilmer som har noe 'ekstra' - filmene til Jörg Buttgereit som er ganske makabre og syke (f.eks. Nekromantik 1 og 2, Schramm, etc). ← Hehe, ekle ekle Nekromantik (Sitat Buttgereit: "Ziz iz ze classical triangle drama - only in my movie, one of ze men iz dead, and in ze end, the woman choozez ze dead man!" ) Synes skrekkfilmgenren er utvannet. Jeg mener at skrekkfilmer er skumle filmer, men mange av filmene du nevner er ikke skumle i det hele tatt (og det er ikke meningen de skal være det heller) Her er min liste over favoritter som ikke er skrekk, men heller zombie/splatter: Alle 4 zombie-filmene til Romero er klassikere. Begge Evil Dead-filmene + særlig Army of Darkness er upåklagelige. Braindead 28 Days Later Skumle filmer: Texas Chainsaw Massacre (original, har ikke sett den nye) The shining En film jeg så da jeg var liten på NRK som jeg tror het Den sorte enke eller noe slikt. Gruferdelig skummel. Grøsser på ryggen bare jeg tenker på den. Ellers er som Donnie sier Bram Stoker's Dracula legendarisk, men den er hverken skummel eller noe annet. Vil heller kalle det et drama enn en skrekkfilm.
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #14 Skrevet 2. februar 2006 The Shining (m/Jack Nocholson) IT ← Stephen king-filmene er ofte veldig kule. Han har så god fantasi, og det er gøy. Og så har han de faste ingrediensene - en liten landsby i Maine (alltid Maine...), ofte en mann som går tilbake i barndommen og minnes noe som har skjedd i gutteårene, det er alltid noe koselig i begynnelsen, kameratgjeng som holdt sammen, en samlet tropp som sloss mot omverdenen på en eller annen måte. Storm of the Century, for eksempel, der en hel liten bygd (øy) i Maine må sloss sammen mot Ondskapen. Eller - min favoritt - the Langoliers, hvor passasjerene på et fly finner ut at tiden, eller verden, har gått forbi dem, og de må sammen finne ut av hva som har skjedd. Så er filmene så laaange, og det er herlig. De er vel ofte mini-serier for TV, og da blir filmlengden på DVDen lang!
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #16 Skrevet 2. februar 2006 Alle 4 zombie-filmene til Romero er klassikere. ← Er VELDIG fan of Night... og Day ... . men så Land of the Dead for litt siden - og likte den ikke noe særlig. Måtte til og med spole med bilde mot slutten for ikke å kjede meg så mye at jeg skrudde av. Men idéen var interessant, med det tårnet hvor de rike forskanset seg. Litt som i filmer som Salo, og Masque of the Red Death! Overklassen som flykter fra realitetens nød og slum og lever et fasadeliv i sus og dus innenfor tykke murer...
Gjest King James II Skrevet 2. februar 2006 #17 Skrevet 2. februar 2006 Skrekfilmer eksisterer ikke..Men jeg kan vel skrive de som er bra av de såkalte skrekfilmer.. Dracula ( 1931 ) Bride Of Frankenstein Frankenstein ( 1931 ) The Hunting ( 1962 )- Faktisk den eneste filmen jeg har set som hadde noe skummelt i seg - Exsositen ( Stor skuffelse var som en vanelig drama film ) og det er vel de eneste skrekfilmer jeg kan huske jeg synnes var bra som jeg kommer på nå.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #18 Skrevet 2. februar 2006 Skrekfilmer eksisterer ikke.← Kanskje ikke med en k, men skrekkfilmer eksisterer.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #19 Skrevet 2. februar 2006 The Changeling The Descent House on Haunted Hill Stephen King filmen hvor en klovn driver og raser rundt nede i kloakken. Noen som husker navnet?
TNode Skrevet 2. februar 2006 #20 Skrevet 2. februar 2006 Og hvis du fjerner alt som har med monstre og aliens å gjøre? Er det igjen noen bra som jeg kan se da? - Cannibal Holocaust - Cannibal Ferox Åja, du nevnte bra filmer ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå