AnonymBruker Skrevet 25. februar #1 Del Skrevet 25. februar Jeg har et spørsmål jeg lurer veldig mye på Kan man måle styrke utifra EL tester? Altså blir EL testene sterkere og sterkere jo nærmere EL du kommer? Eller kan en EL test være kjempesvak den ene dagen, for så å være positiv den andre dagen? Min EL test i dag var så negativ som jeg aldri har sett før (nesten så jeg ikke så teststreken i det heletatt), men betyr dette at jeg er langt unna EL? Eller har ikke styrken noe å si, så lenge den ikke er sterkere enn kontrollstreken? Anonymkode: 53cdf...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #2 Del Skrevet 25. februar LH kommer som en surge sånn at man får ikke mer og mer positive tester etterhvert som dagen for EL nærmer seg, da det kommer som en voldsom stigning for å signalisere at egget skal slippes. Dette skjer typisk veldig tidlig på morgenen, men fordi det tar noen timer før det skilles ut i urin får man da typisk en stigning på formiddagen, og så er testen kanskje positiv på kvelden den dagen, og typisk så er det slik at dagen etter dette vil teststreken være sterkere enn kontrollstreken, og så har man kanskje eggløsning enten den ettermiddagen eller tidlig på morgenen dagen etter det igjen. Hvis du vil være litt i forkant av eggløsning anbefaler jeg å bruke clearblue advanced eggløsningstest eller kjøpe deg en monitor. Da får du et forsvarsel for at østrogen stiger i dagene før LH. Jeg synes det gjør det veldig enkelt å time samleie. Det kan være mye vanskeligere med kun LH-strips. Anonymkode: 898bd...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 25. februar #3 Del Skrevet 25. februar Husk se en positiv eggløsning tester ikke vil vise at du vil få eggløsning..men at det kan skje...så bruke eggløsning tester de greit .beste er temping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #4 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): LH kommer som en surge sånn at man får ikke mer og mer positive tester etterhvert som dagen for EL nærmer seg, da det kommer som en voldsom stigning for å signalisere at egget skal slippes. Dette skjer typisk veldig tidlig på morgenen, men fordi det tar noen timer før det skilles ut i urin får man da typisk en stigning på formiddagen, og så er testen kanskje positiv på kvelden den dagen, og typisk så er det slik at dagen etter dette vil teststreken være sterkere enn kontrollstreken, og så har man kanskje eggløsning enten den ettermiddagen eller tidlig på morgenen dagen etter det igjen. Hvis du vil være litt i forkant av eggløsning anbefaler jeg å bruke clearblue advanced eggløsningstest eller kjøpe deg en monitor. Da får du et forsvarsel for at østrogen stiger i dagene før LH. Jeg synes det gjør det veldig enkelt å time samleie. Det kan være mye vanskeligere med kun LH-strips. Anonymkode: 898bd...ba5 Tusen takk for info🫶🏻 Da skal jeg kjøpe meg en sånn🥰 Anonymkode: 53cdf...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #5 Del Skrevet 25. februar Sofakona skrev (Akkurat nå): Husk se en positiv eggløsning tester ikke vil vise at du vil få eggløsning..men at det kan skje...så bruke eggløsning tester de greit .beste er temping Temping viser vel bare at eggløsning har vært, og så kan den også ha feilkilder som f.eks at man ikke gjør det til helt samme tid fordi man sover lengre på helg eller at man er syk. Og så er det for sent å time samleie til etter eggløsningen har skjedd. Jeg har aldri tempet og har likevel stålkontroll på EL ut i fra bruk av fertilitetsmonitor, teststrimler samt at jeg kan kjenne på cervix både når eggløsning skjer (for da er den veldig myk og åpen) i tillegg til EL-slim som går bort dagen etter EL hos meg. Det har jeg også fått bekreftet flere ganger da jeg har målt progesteron for å bekrefte EL hos gynekolog. Jeg synes temping er stress. Anonymkode: 898bd...ba5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 25. februar #6 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Temping viser vel bare at eggløsning har vært, og så kan den også ha feilkilder som f.eks at man ikke gjør det til helt samme tid fordi man sover lengre på helg eller at man er syk. Og så er det for sent å time samleie til etter eggløsningen har skjedd. Jeg har aldri tempet og har likevel stålkontroll på EL ut i fra bruk av fertilitetsmonitor, teststrimler samt at jeg kan kjenne på cervix både når eggløsning skjer (for da er den veldig myk og åpen) i tillegg til EL-slim som går bort dagen etter EL hos meg. Det har jeg også fått bekreftet flere ganger da jeg har målt progesteron for å bekrefte EL hos gynekolog. Jeg synes temping er stress. Anonymkode: 898bd...ba5 Der er hva som passer fra person til person. Hos deg har du kontroll..men ofte for mennesker med pcos og syklus som ikke er stabil er tempting best. Du kan se ved at tempen går ned at eggløsning er eller kommer. Og det finnes mange forskjellige temping måter / instrumenter der du ikke må tenke sammen tid hver dag etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #7 Del Skrevet 25. februar Sofakona skrev (Akkurat nå): Der er hva som passer fra person til person. Hos deg har du kontroll..men ofte for mennesker med pcos og syklus som ikke er stabil er tempting best. Du kan se ved at tempen går ned at eggløsning er eller kommer. Og det finnes mange forskjellige temping måter / instrumenter der du ikke må tenke sammen tid hver dag etc Jeg har selv pcos og fant faktisk ut at jeg hadde det ved bruk av fertilitetsmonitor. Bruker letrozol og da er syklusen klokkestabil Anonymkode: 898bd...ba5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå