Gjest Lilyjets Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 Jeg har veldig problem med barbering. får røde prikker, og de blir værre hvis jeg barberer mot hårene, men hvis ikke er det jo fortsatt hår. dette gjeldet på legger, bikinilinjen, og av og til i armhulen. det er lite koselig og sommeren, når jeg ksla gå i bikini og denne vises. noen som har noen råd og abrnering, eller kremer, såper jeg kan bruke som hjelper, eller annet? dette er frustrerende, når det gjelder sex å, må jo kunne ha sex med lyset på og.
Gjest Jalileh Skrevet 2. februar 2006 #2 Skrevet 2. februar 2006 (endret) Kjøp deg kondomeriets vibratorrens. Den er for nupper også. I tillegg er denne rensen ypperlig til å bruke som "aftershave" for å unngå små infeksjoner i hårsekkene ved alle typer barbering. Endret 2. februar 2006 av Seniorita_
Gjest Lilyjets Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 jeg bor på et sted som vi ikke har kondomeriet, liker ikke å bestille ting over nett og sånn. men vurderer å prøve det da, det er et veldig stort problem for meg, noen ganger blir det på en måte "sår" som tar litt tid før det blir fin igejn
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #4 Skrevet 2. februar 2006 Huden din virker veldig sensitiv! De røde prikkene er en histaminreaksjon som kommer av irritasjon. Jeg vil anbefale deg å gå inn på www.velvettouch.no Kanskje det er noe å prøve? Hvis ikke tror jeg du bør prøve noen milde barberingsprodukter. Spør hos hudpleieren din... Og smør med noe beroligende etterpå
vixen Skrevet 2. februar 2006 #5 Skrevet 2. februar 2006 Får du røde prikker av hårfjerningskrem/skum/gele også?
Gjest Lilyjets Skrevet 2. februar 2006 #6 Skrevet 2. februar 2006 ja, noen ganger. har pleiet og brukt veet hårfjerningskrem, gikk fint med men først, ble veldig gla, trodde problemet hadde gått vekk, men kom tilbake igjen. for meg er dette et veldig stort problem. i tillegg er det jo å på leggene litt røde prikker, men ikke på samme måte:S
Gjest *Snart medlem* Skrevet 2. februar 2006 #7 Skrevet 2. februar 2006 Det er viktig at du smører deg med en god fuktighetskrem eller tilsvarende etter barbering. Husk også å skylle vekk alle restene av barberingskremen etter at du har barbert deg. En annen ting er at du skyller den barberte huden i så kaldt vann som du holder ut et minutt eller så etter barbering, for å få hårsekkene til å lukke seg igjen.
Xora Skrevet 2. februar 2006 #8 Skrevet 2. februar 2006 Varmt vann før og under shavinga. Skyller med kaldt vann. Prøv geleskum med aloevera i. Jeg smører meg også med aloevera etterpå.
Gjest Lilyjets Skrevet 2. februar 2006 #9 Skrevet 2. februar 2006 skal prøve alle råd jeg har fått her, har ikke noe å tape, håper det bare fikser seg :icon_neutral: tusen takk for alle råd:)
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #10 Skrevet 2. februar 2006 Kjøp deg kondomeriets vibratorrens. Den er for nupper også. ← Har lest dette tipset flere steder. Er det noen her som har prøvd det og erfart positiv effekt når det gjelder å bruke dette i forbindelse med hårfjerning? Smører man det på huden etterpå eller?
-Fisken- Skrevet 2. februar 2006 #11 Skrevet 2. februar 2006 Aldri barber deg uten å bruke barberskum! Balsam funker også. Dra høvelen først en gang med hårene, deretter mot.
Gjest Jalileh Skrevet 2. februar 2006 #12 Skrevet 2. februar 2006 Har lest dette tipset flere steder. Er det noen her som har prøvd det og erfart positiv effekt når det gjelder å bruke dette i forbindelse med hårfjerning? Smører man det på huden etterpå eller? ← Jeg syns det fungerer. Og ja, man bruker den etter barbering, på tørr hud. Jeg bruker den gjerne flere dager på rad. Slik at det ikke skal blusse opp. Om det har noe å si, det vet jeg ikke. Den lukter litt sterilst også svir det litt, men det er vel meningen.
Gjest Jalileh Skrevet 2. februar 2006 #13 Skrevet 2. februar 2006 Aldri barber deg uten å bruke barberskum! Balsam funker også. Dra høvelen først en gang med hårene, deretter mot. ← Bruker dr.greves intimsåpe som "barberskum". Funker bra. Menneee...balsam?
Ibenholt Skrevet 2. februar 2006 #14 Skrevet 2. februar 2006 Jeg har også hørt at det fungerer bra å smøre på vanlig natusan Sink salve etter at du har barbert deg. Fikk iallfall varme anbefalinger om det fra en som hadde slitt med røde nupper lenge, og hun ble kvitt dette problemet når hun brukte sinksalve.
Ginen Skrevet 2. februar 2006 #15 Skrevet 2. februar 2006 (endret) Jeg føler jeg aldri blir skikkelig fornøyd med kvaliteten på barberinga, men får sjelden nupper. Desinfiserer med Klorhexidin 1%løsning, lar det lufttørke, så desinfiserer jeg en gang til. Kan godt smøre med fuktighetskrem etterpå. Endret 2. februar 2006 av Ginen
Lealaus Skrevet 2. februar 2006 #16 Skrevet 2. februar 2006 Jeg har prøvd vibratorrensen en gang og jeg sverger; aldri mer! Fy flate som det svei, jeg tror aldri jeg har utført en mer akrobatisk dans over gulvet på jakt etter vann som den gangen ;-)
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #17 Skrevet 3. februar 2006 Jeg bruker aldri skum, såpe, balsam osv. Må se håret når jeg alltid skal barbere for å lage finesser! :smile: Ellers er det noen ganger jeg tar på krem etter barbering... Bruker Mach 3 og barberer alltid med hårene, ikke mot. Mach 3 har 3 blader og er veldig effektiv. Grunnen til at jeg ikke bruker skum og likn. kanskje, er fordi jeg kanskje har en sterk og tålbar hud. Og får dermed ikke røde prikker. Om sommeren kan jeg sole meg relativt lenge med bruk av solkrem... :smile:
Gjest Nemesis Skrevet 3. februar 2006 #18 Skrevet 3. februar 2006 Jeg slår et slag for babyolje med aloe vera.
-Fisken- Skrevet 3. februar 2006 #19 Skrevet 3. februar 2006 Bruker dr.greves intimsåpe som "barberskum". Funker bra. Menneee...balsam? ← Ja faktisk Men kun under armene og på leggene da.
Gjest Gjest_Evita_* Skrevet 3. februar 2006 #20 Skrevet 3. februar 2006 Har samme problem som deg. På legger og lår og under armer bruker jeg epilator, og er nøye med å peele mellom hårfjerningene (ikke rett før eller etter, for å unngå å irritere huden). I bikinilinja måtte jeg rett og slett velge mellom hår eller røde prikker - så jeg har oppsøkt en laserklinikk for å få det fjernet. Da skal man visstnok bli kvitt inngrodd hår og kviser, og bli kvitt det en gang for alle. Det er for tidlig å si om det er tilfellet hos meg - for jeg har bare gått over det én gang (og man må gjøre det 3-6 ganger for at håret skal være borte permanent). Men damen der sa at "det var en grunn til at jeg var der", fordi jeg hadde kraftige hår, og da kan man lett få inngrodde hår. Og når man har så krafige hår, så holder det ikke å barbere medhårs heller, blir for mye stubber.. Så hvis du har råd, kan du jo vurdere laser..? (Men blir jo svinaktig dyrt å gjøre det overalt ja...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå