Gå til innhold

Mathilda filmen britisk eller amerikansk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkert ikke noen som kan svare på det her siden det er barnefilm, men skal se filmen med 6- åringen min i morgen.  Ser det har kommet en ny britisk versjon. Visstnok musikal. Er det noen som har sett begge? Hvilken ville dere da gått for?

Anonymkode: 90e0f...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert ikke noen som kan svare på det her siden det er barnefilm, men skal se filmen med 6- åringen min i morgen.  Ser det har kommet en ny britisk versjon. Visstnok musikal. Er det noen som har sett begge? Hvilken ville dere da gått for?

Jeg ville helt ærlig talt ikke  sett den med en 6åring. Alle alle bøkene til Roald Dahl er ganske skremmende og når de blir filmatisert så er blir de ennå mer skremmende.

Anonymkode: ae61a...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er sju, har sett begge filmene med henne og hun elsker begge. Hun er nok hakket mer glad i musikalen selv om den også i mine øyne er hakket mer "brutal" enn den andre.

Begge har scener som kan være skumle men det kommer helt an på barnet hva de tåler å se. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Hørte på dere mht at filmen(e) kanskje ble litt skummel for 6-åring, så begynte på boka heller og skal se den på teater snart. Da blir nok filmen kanskje litt mindre skummel.

Hun elsker boka😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Da var både bok og begge filmer slukt. Vi voksne likte absolutt den amerikanske best. Storkoste oss og lo masse. Samt grøsset litt. Den engelske ble med norsk dubbing og med elendig skuespill/stemmer med ørten stygge norske dialekter ødela det mye av gleden for oss voksne. Slet faktisk med å se alt. Men var jo noen fengende sang- og dansescener. Og veldig søt Mathilda som spilte svært godt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...