Gå til innhold

Jeg deler alt for mye når jeg ikke vet hva jeg skal snakke om med kolleger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sjenert, men jeg vet aldri hva jeg skal snakke om med kolleger. Da blir det fort til at jeg kjenner på presset til å si noe - egentlig hva som helst for å unngå stillheten. Og når jeg er ferdig på jobb for dagen føler jeg meg dritt fordi jeg har fortalt alt for mye om ting jeg egentlig vil holde privat i mangel på samtaleemner 🥴 Flere som har det sånn?

Anonymkode: 86b8b...ced

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke sjenert, men jeg vet aldri hva jeg skal snakke om med kolleger. Da blir det fort til at jeg kjenner på presset til å si noe - egentlig hva som helst for å unngå stillheten. Og når jeg er ferdig på jobb for dagen føler jeg meg dritt fordi jeg har fortalt alt for mye om ting jeg egentlig vil holde privat i mangel på samtaleemner 🥴 Flere som har det sånn?

Anonymkode: 86b8b...ced

Kan kjenne meg veldig godt igjen i det. Føler meg så dust etterpå. 

Hvorfor sa jeg det? 

Anonymkode: 2d91c...a20

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Særlig før jeg begynte på ADHD-medisin og ikke rakk å tenke før jeg pratet…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner meg veeeldig igjen i dette!

K30

Anonymkode: 4a3db...581

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet med ADHD det

Anonymkode: ddb17...42d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det mange som gjør, uavhengig av ADHD eller ei. 

Anonymkode: 89d43...301

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, samme her. 

Anonymkode: 66ce8...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen. Føler ikke på det at jeg må si noe lenger (var mer slik da jeg var yngre,taklet ikke den pinlige stillheten), men merker at jeg forteller mye mer om meg selv enn mine kollegaer. Tenkte på det nylig faktisk. Kom hjem fra jobb og begynte å tenke over hvor villig jeg deler, jeg er en veldig åpen og pratsom person. Plutselig tenkte jeg over at jeg ikke vet om kollegaen min er gift en gang, mens jeg allerede har fortalt om familiehistorikk, husarbeid, tenåringstrøbbel, egen oppvekst, studier og hei hvor det går... 

Anonymkode: 54c0e...6d9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat på samme måte, rett og slett fordi jeg har lyst til å prate. Jeg er ekstremt dårlig på å lytte.

Anonymkode: 81067...71d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det før. Nå har jeg lært meg å holde kjeft, pinlig stillhet eller ei.

Anonymkode: e345c...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Kan være stille uten at det er pinlig, er kanskje pinlig for dere men digg for de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk deg ut noen ting som du kan prate om uten å bli for privat. Serier og filmer du ser på? Reiseplaner?Trening? Politikk? Bøker? 

Anonymkode: 52cda...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat om ulike teama typ trening, politikk , og lær deg tom prat🫡

ikke del så mye av hva som forgår hjemme. 

Anonymkode: f9284...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen den,har adhd. Men jeg har lært og kontrollere meg litt, og begynner jeg kan jeg si unnskyld nå ble det litt mye her. Men ofte når jeg er ivrig eller nervøs hender det at det kommer litt for mye uinteressant for alle. Det pleier og bryte isen, og så er vi over på hva dem også kan ha vært flaue av og dele. Er nok mere vi selv som juler oss opp mentalt, en at dem tenker vi er rare eller delte for mye. Og så må man bare lære seg at vi kan ikke imponere eller bli likt av alle 

Anonymkode: fbbf9...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Prat om ulike teama typ trening, politikk , og lær deg tom prat🫡

ikke del så mye av hva som forgår hjemme. 

Anonymkode: f9284...026

Enig, les aviser og følg med på nyheter, les bøker, se filmer. Hent samtaleemner fra dette.

Anonymkode: b8114...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange som er akkurat sånn. 

Anonymkode: 31218...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tenk deg ut noen ting som du kan prate om uten å bli for privat. Serier og filmer du ser på? Reiseplaner?Trening? Politikk? Bøker? 

Anonymkode: 52cda...0f8

Slike ting fungerer dårlig i en pause på 30 minutter, man skal spise og og da får man ikke igang en skikkelig prat om heavy tema som politikk. 

Anonymkode: 4ee3e...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slike ting fungerer dårlig i en pause på 30 minutter, man skal spise og og da får man ikke igang en skikkelig prat om heavy tema som politikk. 

Anonymkode: 4ee3e...dc0

Slike temaer fungerer jo helt utmerket i en lunsjsamtale, gjerne bortsett fra politikk, det kan fort bli betent. 

Anonymkode: 1ccec...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...