Gå til innhold

Menn som sjekker opp opptatte kvinner


Gammelsmurfen

Anbefalte innlegg

Jeg er selv mann, og opplever fra tid til annen at menn prøver å sjekke opp kjæresten min rett foran meg. Hva i all verden, tenker jeg. Null respekt. Kunne ikke falt meg inn å sjekke opp ei opptatt dame, og langt fra rett foran typen hennes. Det skal sies at jeg ved et par anledninger har tatt vedkommende i skjortekraven og spurt hva faen. De blir rimelig spake 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvor innlysende det er at du og kvinnen er i sammen, om det ikke er innlysende så må andre mannfolk få prøve lykken.

Men om det er innlysende at dere er et par, så forventer jeg først og fremst at det er samboeren som sier ifra at han må stikke. Blir litt patetisk om jeg skal begynne å ta han i skjortekraven, da kommuniserer jeg at jeg ikke stoler helt på dama mi.

Først når dama sier fra at hun har fått nok av typen, så er det min tur til å be han stikke.

Anonymkode: 1586b...52c

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gammelsmurfen said:

Jeg er selv mann, og opplever fra tid til annen at menn prøver å sjekke opp kjæresten min rett foran meg. Hva i all verden, tenker jeg. Null respekt. Kunne ikke falt meg inn å sjekke opp ei opptatt dame, og langt fra rett foran typen hennes. Det skal sies at jeg ved et par anledninger har tatt vedkommende i skjortekraven og spurt hva faen. De blir rimelig spake 😁

Hvis du snur på problemstillingen ... hva har du gjort for å fortjene/kreve deres respekt? Har du som mann automatisk krav på at alle andre respekterer dine eiendeler? Og er kjæresten din, din eiendel?

Og om saken handler om respekt, er det ikke respekt ovenfor kjæresten din som eventuelt bør stå i fokus? Det er jo ikke gamle dager hvor det er mannes ære som er under angrep. Hun er jo ikke din eiendel liksom ...

... og det aller aller mest viktige er vel kjæresten dins reaksjon og eventuelt hva hun ønsker du skal gjøre i en slik situasjon. Hun har sikkert en mening om hva hun ønsker du skal gjøre; det er jo en skala fra "la henne pent avvise" til "du er brøleape og skal gå til fysisk motangrep".

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner klarer fint å avvise menn. Opplever du ikke det TS, så bør du stille spørsmålet i den retningen. 

Er hun du deler en del av OSS/DERE 2? Om hun i møte ikke er avklarende så gir hun åpning. Ikke lukk den, observer, snakk med henne, reflekter i sammen. 

Hennes og din bevisthet om egen relasjon kan være ulik. Kroppspråk og hvordan en ordlegger seg er som speil av det indre, holdninger, er den andre betydningsfull.

Menn og kvinner, de andre har du ikke kontroll på. Men, åpne forventninger og gjensidighet er grunnleggende trekk ved et sunt forhold.

Som mann i et forhold får du gjøre og ikke bare prøve deg frem. En kvinne liker Z menn som uten å måtte si det gir signal om at man har trygghet om å kunne aksjonere, men at en ved selvsikkerhet lykkes vel så godt uten en kvinne som ikke holder de forventninger og den integritet en selv bærer. Bær deg selv, og henger hun ikke med, ja da er valget enkelt. Det skjønner de fleste kvinner. 

Anonymkode: b40b1...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste kvinner klarer fint å avvise menn. Opplever du ikke det TS, så bør du stille spørsmålet i den retningen. 

Er hun du deler en del av OSS/DERE 2? Om hun i møte ikke er avklarende så gir hun åpning. Ikke lukk den, observer, snakk med henne, reflekter i sammen. 

Hennes og din bevisthet om egen relasjon kan være ulik. Kroppspråk og hvordan en ordlegger seg er som speil av det indre, holdninger, er den andre betydningsfull.

Menn og kvinner, de andre har du ikke kontroll på. Men, åpne forventninger og gjensidighet er grunnleggende trekk ved et sunt forhold.

Som mann i et forhold får du gjøre og ikke bare prøve deg frem. En kvinne liker Z menn som uten å måtte si det gir signal om at man har trygghet om å kunne aksjonere, men at en ved selvsikkerhet lykkes vel så godt uten en kvinne som ikke holder de forventninger og den integritet en selv bærer. Bær deg selv, og henger hun ikke med, ja da er valget enkelt. Det skjønner de fleste kvinner. 

Anonymkode: b40b1...7a4

Som er verdt en Zigma.

Anonymkode: b40b1...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare patetiske og utrygge, sykelig sjalu menn som oppfører seg sånn. Har du selvtillit og stoler på kvinnen i ditt liv, lar du ikke sånne situasjoner gå inn på deg. Jeg ville løpt, var jeg din utkårede.

Anonymkode: 99e68...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med å sjekke opp? At menn snakket og er hyggelig med dama di? Du høres veldig usikker ut som føler deg truet av at menn snakket med dama di. Hun klarer vel å si fra at hun er opptatt selv?

Anonymkode: 7cfd7...900

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et patetisk HI. Tror du at du eier folk, eller?

Anonymkode: 2f74c...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte selv dukke unna et slag fra en som ts på byen i gamle dager. Trodde verden hadde gått videre og at sånne bøller var luket ut. Usmakelig oppførsel.

Anonymkode: 99e68...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det som et kompliment at du har fått en dame andre menn finner attraktiv😊

Anonymkode: dede5...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta det som et kompliment at du har fått en dame andre menn finner attraktiv😊

Anonymkode: dede5...9fa

Eller finn deg ei dame som matcher ditt eget nivå, så slipper du å bekymre deg…

Anonymkode: 99e68...4c5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelsmurfen skrev (12 timer siden):

Jeg er selv mann, og opplever fra tid til annen at menn prøver å sjekke opp kjæresten min rett foran meg. Hva i all verden, tenker jeg. Null respekt. Kunne ikke falt meg inn å sjekke opp ei opptatt dame, og langt fra rett foran typen hennes. Det skal sies at jeg ved et par anledninger har tatt vedkommende i skjortekraven og spurt hva faen. De blir rimelig spake 😁

Respektløse mennesker, i dette tilfellet menn som prøver seg på dama rett foran meg, vel vitende at hun er med meg, fortjener det de får. Min oppgave er ikke å lære de folkeskikk. 

Even Tuell skrev (12 timer siden):

Hvis du snur på problemstillingen ... hva har du gjort for å fortjene/kreve deres respekt? Har du som mann automatisk krav på at alle andre respekterer dine eiendeler? Og er kjæresten din, din eiendel?

Og om saken handler om respekt, er det ikke respekt ovenfor kjæresten din som eventuelt bør stå i fokus? Det er jo ikke gamle dager hvor det er mannes ære som er under angrep. Hun er jo ikke din eiendel liksom ...

... og det aller aller mest viktige er vel kjæresten dins reaksjon og eventuelt hva hun ønsker du skal gjøre i en slik situasjon. Hun har sikkert en mening om hva hun ønsker du skal gjøre; det er jo en skala fra "la henne pent avvise" til "du er brøleape og skal gå til fysisk motangrep".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hva slags signaler dama di sender ut, dersom hun stadig vekk blir sjekket opp av andre menn. Jeg lurer også på hvorfor dama di ikke klarer å si fra selv. Med mindre dere blir kåte på hverandre av å forvirre å utøve vold mot andre menn så skjønner jeg ikke poenget. Dama mi blir aldri sjekket opp av andre når vi er sammen, men hun driver heller ikke å øyeflørter eller gjør seg til for andre menn.

Anonymkode: bffbc...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Even Tuell skrev (12 timer siden):

Hvis du snur på problemstillingen ... hva har du gjort for å fortjene/kreve deres respekt? Har du som mann automatisk krav på at alle andre respekterer dine eiendeler? Og er kjæresten din, din eiendel?
 

Nå må du roe ned her, er vel ingenting i denne teksten som antyder at han ser på kvinner som eindeler. Og ja, jeg vil si at det er minste krav når det gjelder folkeskikk og ikke sjekke opp noen som er opptatt, og rett forann partner. Det er respektløst.

Anonymkode: a649a...f45

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det jeg lurer på er hva slags signaler dama di sender ut, dersom hun stadig vekk blir sjekket opp av andre menn. Jeg lurer også på hvorfor dama di ikke klarer å si fra selv. Med mindre dere blir kåte på hverandre av å forvirre å utøve vold mot andre menn så skjønner jeg ikke poenget. Dama mi blir aldri sjekket opp av andre når vi er sammen, men hun driver heller ikke å øyeflørter eller gjør seg til for andre menn.

Anonymkode: bffbc...a0b

Mannfolk går etter alt på to bein og puls. Jeg er ikke spesielt sjalu, og er ikke voldelig overhodet, men menn som ikke respekterer klare, tydelige grenser må settes litt på plass. Tipper flere av dere som responderer på min tråd, helst vil gjøre som dere vil, inkludert andre menns damer, helt uten konsekvenser. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå må du roe ned her, er vel ingenting i denne teksten som antyder at han ser på kvinner som eindeler. Og ja, jeg vil si at det er minste krav når det gjelder folkeskikk og ikke sjekke opp noen som er opptatt, og rett forann partner. Det er respektløst.

Anonymkode: a649a...f45

Takk. Du skjønner det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet de at du er kjæresten deres da? Det er jo ikke uvanlig å ha venner av motsatt kjønn, eller at det er andre sjekkerivaler til stede.

Synes forøvrig som en del andre her at det er turn off å ta dem i skjortekraven og si hva faen. Jeg hadde reagert veldig negativt på det, det er altfor aggressiv oppførsel for meg som er det mest usexy jeg vet. Det avslører også en viss usikkerhet.

Jeg foretrekker de som bare har full tillit til meg og er så trygge i seg selv at de bare tar det som et kompliment. 

Så kan man jo redde kvinner fra ufyselige og innpåslitne menn (på en bedre måte en den apekatt-reaksjonen beskrevet i HI), men det virker som du er mer opptatt av at de ikke har respekt for deg og din eiendel, enn du er opptatt av hvordan kjæresten din tar det og hva hun synes om det. Og jeg kan i 99 av 100 ganger løse situasjonen helt selv, og snakke for meg selv - ha litt tillit til dama di.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være utrivelig for kjæresten å ha med seg vaktbikkje på byen? Hvorfor i alle dager gidder hun det, eller er det du som bestemmer?

Noe av greia med å dra på byen er jo å se på livet og bli kjent med nye folk, uten at det er snakk om å rote eller havne til sengs med av den grunn. Tviler du på dama er det bare å finne seg ei ny.

Har dama di lest innlegget ts? Hvis du ikke vil vise henne dette, er du ikke verdt den dama.

Anonymkode: 99e68...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det, men bryr meg egentlig ikke så veldig. Synes egentlig det bare er kult at hun får oppmerksomhet og hun er jo sexy, så jeg skjønner godt at de prøver 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (6 timer siden):

Vet de at du er kjæresten deres da? Det er jo ikke uvanlig å ha venner av motsatt kjønn, eller at det er andre sjekkerivaler til stede.

Synes forøvrig som en del andre her at det er turn off å ta dem i skjortekraven og si hva faen. Jeg hadde reagert veldig negativt på det, det er altfor aggressiv oppførsel for meg som er det mest usexy jeg vet. Det avslører også en viss usikkerhet.

Jeg foretrekker de som bare har full tillit til meg og er så trygge i seg selv at de bare tar det som et kompliment. 

Så kan man jo redde kvinner fra ufyselige og innpåslitne menn (på en bedre måte en den apekatt-reaksjonen beskrevet i HI), men det virker som du er mer opptatt av at de ikke har respekt for deg og din eiendel, enn du er opptatt av hvordan kjæresten din tar det og hva hun synes om det. Og jeg kan i 99 av 100 ganger løse situasjonen helt selv, og snakke for meg selv - ha litt tillit til dama di.

Ble innlegget mitt litt vanskelig å tyde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...