AnonymBruker Skrevet 24. februar #1 Del Skrevet 24. februar Jeg har vært gift i snart 20 år, og var sammen med mannen min i mange år før vi giftet oss. Jeg hadde aldri tenkt å bytte etternavn, av mange årsaker, blant annet fordi jeg (og mannen min) synes det er fint å markere at vi er individer til tross for at vi er gift. Vi har ikke barn, så det er ikke noen problematikk der. Imidlertid fikk jeg etterhvert lyst til å ta min manns mellomnavn, sånn at han og jeg hadde ett navn felles, men fortsatt hvert vårt etternavn. Det er også praktisk på reise. I desember i fjor gjorde jeg endelig alvor av det, men reaksjonene jeg har fått gjør at jeg nå nesten angrer. For det første antar mange at jeg har byttet etternavn. Venner og familie har begynt å sende brev, invitasjoner osv. der de utelater etternavnet mitt. Bor vi på hotell, ser de felles navn og antar det er mitt etternavn. Selv når jeg bestiller, med korrekt navn! Min manns familie spøker med at jeg "endelig" har tatt hans navn, og det var greit til å begynne med, men det får liksom mer og mer oppmerksomhet. Det som irriterer meg mest, er at "alle" skal synes noe om det! Kommentarer som "ja, det var på tide" eller at jeg nå liksom er mer knyttet til ham eller at navnetbyttet betyr noe for forholdet vårt...! Småting, ja. Og man skal ikke bry seg om hva andre mener. Men jeg begynner å bli mektig lei, og har mest lyst til å bytte tilbake. Har noen andre erfaringer rundt dette med å bytte navn, særlig som kvinne gift med en mann? Anonymkode: 196ff...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #2 Del Skrevet 24. februar 😂 Tenker du skaper mer tanker og irritasjon her på egenhånd jeg. La det ligge . Det er vel ikke normalt å skrive to forskjellige etternavn på invitasjoner uansett om dere har vært par lenger enn ett år. Anonymkode: 87152...61e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #3 Del Skrevet 24. februar Altså…? Anonymkode: 8b000...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #4 Del Skrevet 24. februar Men da tar jo hotellene og de andre feil av din manns etternavn også. Hva tenker han om det? Anonymkode: f98f6...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #5 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😂 Tenker du skaper mer tanker og irritasjon her på egenhånd jeg. La det ligge . Det er vel ikke normalt å skrive to forskjellige etternavn på invitasjoner uansett om dere har vært par lenger enn ett år. Anonymkode: 87152...61e Det er mer det at det plutselig skjer, etter så mange år... Anonymkode: 196ff...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da tar jo hotellene og de andre feil av din manns etternavn også. Hva tenker han om det? Anonymkode: f98f6...71c Han synes også det er rart. Alt dette synes vi begge er merkelig, men det plager meg mer enn det gjør ham. Anonymkode: 196ff...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Del Skrevet 24. februar Relax woman😂 Anonymkode: c26a5...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Del Skrevet 24. februar Jeg skjønner godt at det kan høres hysterisk ut fra min side, men greia er at jeg opplever at _andre_ er hysterisk opptatt av det. 🤷 Angrer vel egentlig heller på at jeg fortalte folk om det. 😆 Anonymkode: 196ff...a96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #9 Del Skrevet 24. februar Jeg skjønner deg jeg da, for det er jo litt respektløst. Ditt navn er plutselig mindre viktig FORDI du er født med vagina 🤷♀️ Anonymkode: 9a3df...714 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #10 Del Skrevet 24. februar Jeg har gjort det, men jeg byttet til et beskytte familienavn, som jeg ikke er født med, men etter min bestefar, 25 i landet som heter det, kunne vel vært noen flere om alle valgte og bruke det, men er bare etterkommere av min bestefar og hans to søsken som kan ta det. Så det skjønner dem fleste, manne ønsket ikke og bruke det, vurderte men var så mye styr med pass og greier 😅. Men det går an og si noen om hvor irriterende du synes at alle skal ha meninger om ting som er viktig for deg, du kan si det holder nå. Ditt liv ditt valg, og du setter punktum for mere dritt rundt noe dem ikke trenger og bry seg med Anonymkode: e9f59...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #11 Del Skrevet 24. februar Jeg byttet navn rett etter vi giftet oss. Var digg å få en ny start. Gikk fra ett etternavn 4000 har til ett under 50 har❤️ Anonymkode: 96553...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 24. februar #12 Del Skrevet 24. februar Hm.. hvis det bare skulle være et mellomnavn trengte vel ikke noen få vite om det..? (Bestillinger osv blir noe annet.) Så hvorfor vet alle det? Er jo bare så typisk at de begynner å snakke som de gjør, så jeg tror ikke jeg hadde sagt noe om det.. men det er jo lett for meg å si, og lett å tenke i ettertid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #13 Del Skrevet 24. februar I-landsproblemer altså ……… Anonymkode: 86bd4...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå