AnonymBruker Skrevet 2. mars #21 Del Skrevet 2. mars HSV50 skrev (6 minutter siden): Hvordan kan en allmektig Gud som liksom har skapt alt være uten skyld i menneskers ondskap? Han må jo ha skapt den også. Fri vilje? Passe dumt å gi oss noe som fører oss lukt inn i ulykka. Som han burde ha visst ville skje. Hvis Gud er allmektig, kan han da skape en stein som er å tung at han ikke kan løfte den? Og nei, jeg tror ikke på Gud. Tror det er mer sannsynlig at vi er en del av en dataanimasjon. Og med tanke på hvor lite sannsynlig jeg tror det er, så sier det ganske mye om hvor ekstremt usannsynlig jeg tror at det finnes en Gud er. Gud ønsker at vi bruker vår frie vilje til å gjøre godt, men det er ingen andre enn mennesker selv som er skyld i det om vi bruker den til ondt. Gud er bevist av vitenskapen, om du ikke vil forholde deg til det er nå din sak. Anonymkode: 7db1a...503 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 2. mars #22 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gud ønsker at vi bruker vår frie vilje til å gjøre godt, men det er ingen andre enn mennesker selv som er skyld i det om vi bruker den til ondt. Gud er bevist av vitenskapen, om du ikke vil forholde deg til det er nå din sak. Anonymkode: 7db1a...503 Hahahahjaa Gud er bevist av vitenskapen ja. Og da sier vi takk til deg og du får en singel i posten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sniffis Skrevet 2. mars #23 Del Skrevet 2. mars HSV50 skrev (Akkurat nå): Hahahahjaa Gud er bevist av vitenskapen ja. Og da sier vi takk til deg og du får en singel i posten. Hvis du forsker litt selv i evolusjonsTEORIEN, så finner man faktisk fort ut at det er fremdeles en TEORI. Og at vitenskapen bekrefter en Allmektig Skaper. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 2. mars #24 Del Skrevet 2. mars sniffis skrev (Akkurat nå): Hvis du forsker litt selv i evolusjonsTEORIEN, så finner man faktisk fort ut at det er fremdeles en TEORI. Og at vitenskapen bekrefter en Allmektig Skaper. Hvis du leser litt vitenskapsteori så skjønner du selv hvorfor dine påstander om teori og bevis ikke henger på greip. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #25 Del Skrevet 2. mars Å høre mennesker som spotter den levende Gud, som hvert kne skal bøye seg for når alle skal bli dømt for det dem har gjort. Men satan er så smart at han har fått mange til ikke tro at Gud og Jesus fins. Dessverre tror for mange på han, men de tror ikke engang at han finnes, fordi de tror han er oppdiktet, slik som de tror om Gud og Jesus. Vi lever i en åndsverden, det usynlige er like virkelig som det synlige. Dere vet jo alle at luften er usynlig, vi kan ikke se den, men vi kan kjenne den og se vinden som blåser i trærene. Vi er og avhengige av luften for å leve. Men dere er blinde og vil ikke se og høre sannheten. Søk Gud mens han er å finne, en dag er det for sent. Jeg har et personlig forhold til Gud og det betyr alt for meg. Guds godhet, omsorg, fred, barmhjertighet er det beste som fins og er. Før levde jeg uten Gud og da levde jeg i mørket og i elendigheten, men så kom jeg til Gud og da fikk jeg lyset og et nytt og bedre liv. Men dere vil bli hatet slik jeg blir hatet sa Jesus, og det er jo sant. Jesus sa og at flesteparten går fortapt fordi dem vil ikke tro, få er de som tror. Slik er sannheten dessverre. Anonymkode: 85fc2...4c9 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #26 Del Skrevet 2. mars Jeg er ikke redd for å dø men vil gjerne leve og klare meg selv så lenge jeg kan. Ønsker ikke å leve et uverdig liv. Jeg tror på at det er noe etter døden men vet ikke hva. Men vet jeg er et godt menneske så er ikke redd for «straff» av noe slag. Håper det er noe fint som eventuelt venter den dagen jeg går bort. Anonymkode: 774f0...c14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sniffis Skrevet 2. mars #27 Del Skrevet 2. mars HSV50 skrev (2 minutter siden): Hvis du leser litt vitenskapsteori så skjønner du selv hvorfor dine påstander om teori og bevis ikke henger på greip. Hehe. Antikrists ånd lever i beste velgående i deg. Vitenskapen bekrefter en intelligent skaper. Fortell meg hvordan the big bang skal kunne forsvares? Ingenting + ingenting- er vel teoretisk sett ingenting eller? Hvor kom eksplosjonen fra? Hvor kom gassen? Hvordan ble det intelligent liv av ingenting? Så alt er tilfeldig? Ingenting har en betydning? Det er ekstremt mye som aldri vil la seg fortelle med «evolusjons teorien» eller «the big bang» bare masse svada. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #28 Del Skrevet 2. mars sniffis skrev (1 minutt siden): Hehe. Antikrists ånd lever i beste velgående i deg. Vitenskapen bekrefter en intelligent skaper. Fortell meg hvordan the big bang skal kunne forsvares? Ingenting + ingenting- er vel teoretisk sett ingenting eller? Hvor kom eksplosjonen fra? Hvor kom gassen? Hvordan ble det intelligent liv av ingenting? Så alt er tilfeldig? Ingenting har en betydning? Det er ekstremt mye som aldri vil la seg fortelle med «evolusjons teorien» eller «the big bang» bare masse svada. Ja antikrist og satan styrer på som bare det for å forføre menneskene så godt de kan. satan er en morder og løgnenes far. satan har bare bevist en eneste ting, at han er en løgner og en morder som hater sannheten. Men han vet hva som venter han og de falne englene sine. Jesus seiret over satan på korset Amen og halleluja. Anonymkode: 85fc2...4c9 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 2. mars #29 Del Skrevet 2. mars sniffis skrev (2 minutter siden): Hehe. Antikrists ånd lever i beste velgående i deg. Vitenskapen bekrefter en intelligent skaper. Fortell meg hvordan the big bang skal kunne forsvares? Ingenting + ingenting- er vel teoretisk sett ingenting eller? Hvor kom eksplosjonen fra? Hvor kom gassen? Hvordan ble det intelligent liv av ingenting? Så alt er tilfeldig? Ingenting har en betydning? Det er ekstremt mye som aldri vil la seg fortelle med «evolusjons teorien» eller «the big bang» bare masse svada. Jeg klarer ikke å diskutere med noen som snakker om antikrist og vitenskap i samme åndedrag. Natt er det også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sniffis Skrevet 2. mars #30 Del Skrevet 2. mars HSV50 skrev (2 minutter siden): Jeg klarer ikke å diskutere med noen som snakker om antikrist og vitenskap i samme åndedrag. Natt er det også. Haha. Bra svart. Sender deg Guds velsignelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #31 Del Skrevet 2. mars sniffis skrev (48 minutter siden): Ondskapen kommer fra djevelen og ikke Gud. Og det valgte mennesket selv i Edens hage med Adam og Eva. Det første mennesket (som vi) hadde en fri vilje, men valgte å trosse Guds ord og høre på løgnerens far. Dermed falt vi i synd. Som vi ikke visste hva VAR, FØR mennesket trosset Gud. Men Gud er jo allvitende og allmektig. Altså visste han at ondskapen ville friste oss og skade oss, og likevel skapte han oss med en fri vilje. Han valgte altså bevisst (siden han jo vet alt) å skape oss på en måte som ville skade oss. Hvorfor det? Det er jo direkte slemt. Hadde han villet oss godt, kunne han jo ha skapt oss upåvirkelige av satan (siden han er allmektig hadde han jo klart det hvis han ville). Så enten visste han ikke at vi kom til bruke vår frie vilje til å utføre ondskap (isåfall er han ikke allvitende), eller så klarte han ikke å skape oss på en bedre måte (isåfall er han ikke allmektig), eller så valgte han bevisst å skape oss til å være lettpåvirkelige av satan og med en hang til å være onde mot hverandre (isåfall er han ikke god og kjærlig). I alle scenariene bryter han kriteriene for å kunne kalles Gud. Hvis han ikke er god, allmektig og allvitende er han jo per definisjon ikke Gud. Anonymkode: ae995...f92 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sniffis Skrevet 2. mars #32 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men Gud er jo allvitende og allmektig. Altså visste han at ondskapen ville friste oss og skade oss, og likevel skapte han oss med en fri vilje. Han valgte altså bevisst (siden han jo vet alt) å skape oss på en måte som ville skade oss. Hvorfor det? Det er jo direkte slemt. Hadde han villet oss godt, kunne han jo ha skapt oss upåvirkelige av satan (siden han er allmektig hadde han jo klart det hvis han ville). Så enten visste han ikke at vi kom til bruke vår frie vilje til å utføre ondskap (isåfall er han ikke allvitende), eller så klarte han ikke å skape oss på en bedre måte (isåfall er han ikke allmektig), eller så valgte han bevisst å skape oss til å være lettpåvirkelige av satan og med en hang til å være onde mot hverandre (isåfall er han ikke god og kjærlig). I alle scenariene bryter han kriteriene for å kunne kalles Gud. Hvis han ikke er god, allmektig og allvitende er han jo per definisjon ikke Gud. Anonymkode: ae995...f92 Men hvorfor skulle Han gjøre det? Da hadde ikke mennesket hatt FRI VILJE. Gud lot mennesket bestemme selv. Det var aldri Gud som skadet oss. Det var mennesket. Helheten viser bare det at mennesket vil uansett falle for kjøttets lyst. Det viser bare hvor svak mennesket er uten Gud. Gud har allerede sett syndefallet skje- samme med syndeFLODEN- på Noahs tid. Der synden var så stor at Gud valgte å utslette alle utenom Noah og hans familie. Det samme skjedde med byene Sodom og Gomorra. Og igjen- dette vil skje ved Jesu gjenkomst. Synden idag er FOR STOR. Og mennesket har ikke troen på Gud (Hans eksistens) og lever for sine egne lyster og begjær. Forfallet ligger overalt idag… «35 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal slett ikke forgå. 36 Men den dagen og timen kjenner ingen, ikke engang himmelens engler, men bare min Far. 37 Og som Noahs dager var, slik skal Menneskesønnens komme være. 38 For likesom de i dagene før vannflommen åt og drakk, tok til ekte og ga til ekte, helt til den dagen da Noah gikk inn i arken, 39 og de visste ikke av det før vannflommen kom og tok dem alle, slik skal det også være når Menneskesønnen kommer. 40 Da skal to menn være ute på marken, den ene blir tatt med, den andre blir latt tilbake. 41 To kvinner skal male sammen på kvernen, den ene blir tatt med, den andre blir latt tilbake. 42 Våk derfor! For dere vet ikke hva dag deres Herre kommer. 43 Men det skjønner dere, at dersom husbonden visste hva for en nattevakt tyven kom i, så ville han våke og ikke la ham bryte inn i huset sitt. 44 Vær derfor beredt, dere også! For Menneskesønnen kommer i den time dere ikke tenker.» (Matteus 24,35-44) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 2. mars #33 Del Skrevet 2. mars (endret) Jesus Kristus, kongen over alle konger ❤️ Seieren er allerede vunnet, halleluja! ❤️ Endret 2. mars av frivis 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 2. mars #34 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 25.2.2024 den 0.03): Gud har ikke det. Gud har ingen skyld i menneskers ondskap som har påført deg smerte. Anonymkode: 7db1a...503 Trodde han var allmektig? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #35 Del Skrevet 2. mars TheHairyToothfairy skrev (2 timer siden): Trodde han var allmektig? Det er Han, men mennesker ble altså skapt med fri vilje og hvordan vi bruker den er det kun vi som har ansvaret for. Gud skapte ikke mennesker som roboter. Anonymkode: 7db1a...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #36 Del Skrevet 2. mars HSV50 skrev (4 timer siden): Hahahahjaa Gud er bevist av vitenskapen ja. Og da sier vi takk til deg og du får en singel i posten. Gud er bevist av vitenskapen, at du svarer på latterliggjøring sier mest om hvor lite du og andre vitenskapsfiendtlige ateister har å komme med av motsvar på sannheten. Anonymkode: 7db1a...503 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #37 Del Skrevet 2. mars sniffis skrev (5 timer siden): Men hvorfor skulle Han gjøre det? Det var jo akkurat det jeg prøvde å forklare: for å være god. Vår frie vilje gjør at vi blir påvirket av satan og gjør onde ting mot hverandre, og forsåvidt også at vi velger å ikke tro på Gud. Hadde Gud vært snill og ønsket det beste for oss, burde han altså skapt oss uten så mye fri vilje, men med mer kjærlighet og altruisme i oss. Da hadde vi hatt det bedre. Anonymkode: ae995...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå