. Anonym. Skrevet 23. februar #1 Del Skrevet 23. februar (endret) Min far rømte fra ansvaret sitt i oppveksten min, som ga tilgang for en barnevakt å forgripe seg på meg seksuelt, jeg har kptsd på grunn av blant annet det. Nå i voksen alder så klarer han fremdeles ikke å innse hva han har gjort, istedenfor gir han meg en diagnose, schizofreni som jeg ikke har, det synes jeg er feigt av han. Det er ting han har sagt som han ikke husker han har sagt, han henvender seg alltid til sin kone og hun er automatisk enig med han. Dem er nylig gift, han har to stedøtre og en svigersønn, han lever for dem, meg bryr han seg ikke om. Jeg har blandet følelser for min far, som feks enorm skuffelse og sorg. Han sliter med hjerteproblemer så det er ikke sikkert han lever mye lenger. Hva synes dere om dette? Har dere noen råd? Endret 23. februar av . Anonym. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #2 Del Skrevet 23. februar Ville ikke ønsket å ha noe kontakt med han tror jeg. Svik den gang og svik nå. Anonymkode: b5a75...acb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 23. februar #3 Del Skrevet 23. februar Syns du burde prøve å fokusere på noe annet, og glemme han. Sannsynligheten for at du får det du ønsker fra ham er minimal, og det er ikke sikkert det hjelper deg på noe vis uansett. Du kan fortsatt ha kontakt hvis det er ønskelig og naturlig, men da må du kunne leve med at han er som han er. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #4 Del Skrevet 23. februar Siden han ikke ønsker å innse konsekvensene av sine egne handlinger, kan han være uten. Jeg hadde ikke hatt kontakt med en slik 'far'. Jeg har ikke kontakt med mine foreldre, fordi dem nekter å høre på mine opplevelser av barndommen, det er visst nok noe jeg bare finner på og lyver om og det har aldri skjedd, og det er sååå synd på de som har en datter som meg. Det er greit. Da har de ikke denne dattera. At foreldre gjør feil, er da helt menneskelig. Man hører på hva barna sine sier også kan de beklage det. Enkelte kan til og med forklare hvorfor de har gjort som de har gjort, men innse at resultatet ikke ble etter intensjonen. Når de her har innstillingen om at de er offeret, da er det ikke noe verdt å ta opp med de lenger. Anonymkode: a91a4...82a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #5 Del Skrevet 23. februar . Anonym. skrev (7 minutter siden): Min far rømte fra ansvaret sitt i oppveksten min, som ga tilgang for en barnevakt å forgripe seg på meg seksuelt, jeg har kptsd på grunn av blant annet det. Nå i voksen alder så klarer han fremdeles ikke å innse hva han har gjort, istedenfor gir han meg en diagnose, schizofreni som jeg ikke har, det synes jeg er feigt av han. Det er ting han har sagt som han ikke husker han har sagt, han henvender seg alltid til sin kone og hun er automatisk enig med han. Dem er nylig gift, han har to stedøtre og en svigersønn, han lever for dem, meg bryr han seg ikke om. Jeg har blandet følelser for min far, som feks enorm skuffelse og sorg. Hva synes dere om dette? Har dere noen råd? Du har KPTSD fordi din far rømte fra ansvaret sitt i oppveksten din? Skal si KPTSD har fått bein å gå på.. Opphavet til PTSD stammer fra første verdenskrig hvor soldater kom tilbake med shellshock fra skyttergravene.. Nå får man (K)PTSD av at far ikke var der under oppveksten.. Anonymkode: b5745...60f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
. Anonym. Skrevet 23. februar Forfatter #6 Del Skrevet 23. februar (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har KPTSD fordi din far rømte fra ansvaret sitt i oppveksten din? Skal si KPTSD har fått bein å gå på.. Opphavet til PTSD stammer fra første verdenskrig hvor soldater kom tilbake med shellshock fra skyttergravene.. Nå får man (K)PTSD av at far ikke var der under oppveksten.. Anonymkode: b5745...60f Jeg har kptsd på grunn av grov omsorgssvikt fra far og mor, i tillegg til et seksuelt overgrep av en barnevakt når jeg var under 14. Endret 23. februar av . Anonym. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #7 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har KPTSD fordi din far rømte fra ansvaret sitt i oppveksten din? Skal si KPTSD har fått bein å gå på.. Opphavet til PTSD stammer fra første verdenskrig hvor soldater kom tilbake med shellshock fra skyttergravene.. Nå får man (K)PTSD av at far ikke var der under oppveksten.. Anonymkode: b5745...60f Du hoppet elegant over det TS skrev? "ga tilgang for en barnevakt å forgripe seg på meg seksuelt, jeg har kptsd på grunn av blant annet det. " Anonymkode: c9da2...a2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Del Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 19.52): Du har KPTSD fordi din far rømte fra ansvaret sitt i oppveksten din? Skal si KPTSD har fått bein å gå på.. Opphavet til PTSD stammer fra første verdenskrig hvor soldater kom tilbake med shellshock fra skyttergravene.. Nå får man (K)PTSD av at far ikke var der under oppveksten.. Anonymkode: b5745...60f Du leste ikke det ts skrev? Anonymkode: 6930a...707 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #9 Del Skrevet 24. februar Hvordan kan han gi deg en diagnose? Den slags diagnose kommer fra psykiatrien og ikke fra forelder. Har du fått diagnosen fra psykiatrien? Da har du nok shizofreni. Har du ikke fått noen diagnose fra psykiatrien, er det ingen som vet hva du har eller ikke har. Det er leit å høre om situasjonen din. Jeg tenker at avstand muligens er det beste alternativet, i hvert fall ville det vært det for meg. Har du noen andre i livet ditt du kan henvende deg til? Hvis du sitter alene om du velger å skyve din far bort, så finnes det mulligens noe i kommunen som du kan delta på. Her jeg bort så finnes det drop in i regi av kommunen, hvor det finnes ulike aktiviteter å delta på. Sosialt, fellesskap, tilhørighet til noe. Skaffe bekjentskaper, vennskap, sunne relasjoner. Anonymkode: d3f00...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå