AnonymBruker Skrevet 23. februar #1 Del Skrevet 23. februar Min datter vil så gjerne at vi skal bestille ridetur på Island til sommeren. men jeg veier 105 kg. Vil en islandshest klare å bære meg? Kjenner det føles veldig ugreit når jeg er så tung 😬 Anonymkode: 9696f...39d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #2 Del Skrevet 23. februar Ring eller epost til utleier? Det finnes større hester også, men små islandshester er kanskje det mange forbinder med Island og som er vanlig på turiststeder. Anonymkode: c56b5...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #3 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ring eller epost til utleier? Det finnes større hester også, men små islandshester er kanskje det mange forbinder med Island og som er vanlig på turiststeder. Anonymkode: c56b5...25a Det finnes ingen andre hester enn islandshester på Island. Anonymkode: 44d22...66d 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 23. februar #4 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ring eller epost til utleier? Det finnes større hester også, men små islandshester er kanskje det mange forbinder med Island og som er vanlig på turiststeder. Anonymkode: c56b5...25a Det importeres ikke hester til Island, derfor finnes det kun islandshester der. Ts, jeg vil si at du er altfor tung. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #5 Del Skrevet 23. februar Jeg vil gjette at du er litt for tung. En gjennomsnittlig islandshest veier vel rundt 350kg. Det er en del synsing i forskning over hva maksgrensen for hva en hest bør bære er, men de fleste opererer en plass mellom 10-25% av hestens kroppsvekt. Du kan uansett sende en mail og spørre. Anonymkode: aefd8...78a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #6 Del Skrevet 23. februar Jeg tipper de har en grense på rundt 80 kilo. Så tror dessverre du er for tung. Anonymkode: 337e1...05a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #7 Del Skrevet 25. februar Det varierer fra sted til sted, de øvre grensene er mellom 100 og 120. Noen tilbydere varierer også etter lengden på turen. Anonymkode: 009ba...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #8 Del Skrevet 25. februar Ikke gjør det. Anonymkode: 0f18b...93e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. februar #9 Del Skrevet 25. februar Du må nesten sjekke med tilbyder. Jeg har vært på ridetur med islandshest i Norge og en av deltakerne på en tur var en ganske røslig kar. Men han fikk da også en av deres største og kraftigste hester. Vet ikke hvor tung mannen var, jeg kunne liksom ikke spørre om det. Et annet sted jeg har vært innom har grense på 90 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #10 Del Skrevet 25. februar Dersom hesten er innkjørt så kan du kjøre vogn med hesten. Jeg tror dessverre du er for tung til å sitte på ryggen til hesten. Anonymkode: dfd1d...bb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #11 Del Skrevet 25. februar Du bør tenke på hesten, og la det være. Anonymkode: 9ef88...b3b 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #12 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 18.24): Ring eller epost til utleier? Det finnes større hester også, men små islandshester er kanskje det mange forbinder med Island og som er vanlig på turiststeder. Anonymkode: c56b5...25a Ikke på Island, nei... Anonymkode: c80de...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #13 Del Skrevet 26. februar Jeg støtter det å ringe tilbyder for å høre om de har vektgrenser. Ellers tenker jeg at kanskje nettopp denne turen kan være den motivasjonen du kan bruke for å sette igang med å endre kosthold og trening? Frem til St. Hans er det 16 uker. På den tiden kan du ha kommet deg godt i gang med vektnedgang, slik at vekten din ikke lenger er et stort tema for en slik tur, samt at du trolig vil få bedre utbytte av turen fordi du vil være i bedre fysisk form Anonymkode: 13f49...ab2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. februar #14 Del Skrevet 26. februar Det er ikke godt og si men det er hardføre hester 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #15 Del Skrevet 26. februar Smart å ringe. Håper bare de på gårdene har dyrevelferd i fokus og bryr seg om grensene til hestene sine, er ikke alltid sånn. Men ts, desverre tror jeg du er for tung. I motsetning til andre ponnier på størrelsen er islandshester vedlig sterke og kan bli ridd av voksne, I motsetning til mange andre ponnier. Men 105 kg er mye, I forhold til strl på en vanlig islandshest.... Anonymkode: 57400...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #16 Del Skrevet 26. februar TS burde nok hatt en større og sterkere hest, for eksempel en fjordhest. Anonymkode: 19c24...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #17 Del Skrevet 26. februar Søkte opp, står maks 120 kg på de største islandshestene. Så det er kanskje mulig, men det er mye for hesten altså. De er kanskje sterke, men fortsatt vi du desverre være stor i forhold til hesten. En gjennomsnittlig islandhest veier 400 kg. En hest skal kunne bære rundt 20% av sin egen kroppsvekt, altså 80 kg ish for en islandhest. Noen sider om islandshester sier 35% av kroppsvekten, men det er nok virkelig å tøye hestens grenser Anonymkode: 57400...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #18 Del Skrevet 26. februar Sjekk hjemmesiden til stedet dere tenker på. Her er det 110 kg. Kanskje klarer du å gå ned 5 kg til da hvis du har noe slikt å se frem til? Da har du litt å gå på, og du behøver ikke bekymre deg for vekten av hjelm, klær og støvler. https://www.ishestar.is/faq-2/ Most frequently asked questions - Day Tours What is the maximum weight for a rider? Maximum weight for a rider is 110kg/242lb for both Day Tours and Multi Day Tours Anonymkode: 2611f...7e8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #19 Del Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): TS burde nok hatt en større og sterkere hest, for eksempel en fjordhest. Anonymkode: 19c24...4be Det er jo helt umulig å få til på island. Anonymkode: 44d22...66d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #20 Del Skrevet 26. februar Hesten vil jo klare å bære deg, men med vekten av utstyr (kan vel legge til rundt 10 kg bare for salen her), kronglete terreng og lange dager så synes jeg dette begynner å krysse grensa for dyreplageri. Enda verre hvis det skal traves. Er det snakk om kort tur går det sikkert fint med ekstra sterk hest. Mange hester bærer dessverre altfor tungt. Hvor mye de kan bære og hvor mye de kan bære uten å ta skade av det er to forskjellige ting. Det kan variere litt fra hest til hest, men som grunnregel bør ikke en islandshest bære mer enn 90 kg på ryggen - inkludert vekt av sal - dersom man skal gjøre noe mer enn å skritte. Anonymkode: 2da6a...ea1 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå