Gå til innhold

Skylle grønnsaker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skyller salat, tomat (inkl cherrytomater i plastbeger) etc, men ikke andre grønnsaker innpakket i plast (paprika, agurk etc). Er jeg inkonsekvent og burde skylle alle grønnsaker uansett innpakning?

Anonymkode: 442dc...a7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan kanskje anses som inkonsekvent, men jeg tenker at ett sted må grensa gå, vi kan ikke skylle og vaske alt vi bringer i hus før vi kan bruke det. Du har satt deg et sett regler for hva som skal skylles og ikke, så det høres ut som du har et sunt forhold til risiko.

Anonymkode: f53de...445

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det kan kanskje anses som inkonsekvent, men jeg tenker at ett sted må grensa gå, vi kan ikke skylle og vaske alt vi bringer i hus før vi kan bruke det. Du har satt deg et sett regler for hva som skal skylles og ikke, så det høres ut som du har et sunt forhold til risiko.

Anonymkode: f53de...445

Takk! Høres fornuftig ut 👍

Anonymkode: 442dc...a7a

Skrevet

Jeg skyller alle grønsaker uansett innpakning, trodde alle gjorde det.

Anonymkode: e5b1e...3e6

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg skyller alle grønnsaker som ikke skrelles, for meg er det en selvfølge.

Anonymkode: d6bec...be4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må jo skylle vekk skitt og sprøytemidler uansett om de er pakket inn med plast eller ikke?!

• Liker 4
Skrevet

Jeg skyller tomat, paprika, gulrøtter, purreløk. Jeg skyller ikke brokkoli eller agurk.

Skrevet

Skyller alt, paprika, agurk, tomat, salat, purre osv... 

Anonymkode: 66d29...b6c

• Liker 1
Skrevet
male32 skrev (14 minutter siden):

Jeg skyller tomat, paprika, gulrøtter, purreløk. Jeg skyller ikke brokkoli eller agurk.

Hvis du har uflaks kan det gjemme seg digre kålormer inni brokkolien. Jeg deler opp og lar ligge i vann en stund før tilberedning.

Jeg skyller og tørker alt av frukt og grønnsaker, inklusive ting som melon og mango der jeg skreller, men skjærer gjennom skallet (og så spiser innmaten uten å varmebehandle). 

Anonymkode: 854ea...895

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Skyller alt, alltid. Du vet aldri om paprikaplukkeren hadde en dårlig dag og glemte å vaske hendene. Samt skylle vekk sprøytemidler og sånt.

Anonymkode: d519e...9c2

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...