Gå til innhold

hvis du kunne velge,ville du vært...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vil helst være begge deler - men for å svare på spørsmålet: da velger jeg naturligvis "smart".

Fordi: hvis jeg er smart, kan jeg slanke meg og forbli smart. Derimot, er jeg dum, kan jeg ikke nødvendigvis bli smart.

På den annen side: jeg har et inntrykk av at slanke mennesker er smartere enn tykke mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SaraWit

Jeg har ikke noe behov for å være supersmart, eller veldig smart, for jeg har funnet ut at jeg har det gøy og godt i livet selv om jeg har en helt grei IQ.

Å være slank er jo det beste rent helsemessig, og helse er vel det viktigste man har?

Litt usikker på min egen mening i grunn.

Hvis alternativet er å være DUM, da ville jeg nok ikke valgt å være slank... kanskje...

Hm.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man feit kan man slanke seg. Å bli smart er litt verre.

Heller 100 kg for mye enn tom knoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror faktisk at en dum slank dame er lykkeligere enn en veldig feit smart dame.

Enig.

Dessuten er det ikke mange som selv tror de er dumme, altså er man dum, lever man lykkelig uvitende. Er man feit blir man minnet på dette stort sett hele tiden. Jeg tror kanskje at jeg ville ha valgt slank, med mindre det er snakk om ikke-klare-seg-selv dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar som utgangspunkt at man verken er smart eller slank når man må ta valget, dvs. dum og tykk

det smarteste hadde vært å velge smart, for da hadde man kunne bruke den nye smartheten til å begynne å leve smart også

men i den situasjonen hadde man kanskje valgt slank fordi man ikke ville ha visst hvor smart det hadde vært å velge smart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Jeg tror faktisk at en dum slank dame er lykkeligere enn en veldig feit smart dame.

Men blir det det samme om du setter veldig foran dum også? Hvis man er veldig dum og derfor tar dumme beslutninger kan man bli ganske ulykkelig da også. Ikke tro at dumme mennesker har det så lett - feil kjæreste, feil unger pga feil barneoppdragelse, feil økonomi - det sier seg selv at man ikke nødvendigvis er lykkelig fordi om man er dum og slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker et utsagn jeg fant tidligere som gikk ut på at mennesker som var middels eller litt mindre intelligente så på seg selv som mer intelligente enn folk som faktis var intelligente...

Jeg linket til det og laget en tråd om det, men orker vel ikke finne frem den igjen nå...

Jeg bare nevner det for å si at du antakeligvis har rett i det du sier her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarer jeg at jeg ville vært slank i stedet for smart så sier jo det allerede noe om inntelligensen og utseendet mitt nå. :ler:

Så jeg får bare si at jeg ville vært smartere enn det jeg allerede er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
svarer jeg at jeg ville vært slank i stedet for smart så sier jo det allerede noe om inntelligensen og utseendet mitt nå. :ler:

Så jeg får bare si at jeg ville vært smartere enn det jeg allerede er.

JA :ler:

Endret av Seniorita_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt slank, for da hadde jeg jo vært usmart. Og da hadde jeg ikke visst bedre. Nemlig!

enig! Kunne aldri vært lykkelig og fornøyd som overvektig, men tror det er ganske lett å være lykkelig som "enkelt møblert".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Annonse

Nå er jeg smart og feit - og fikk jeg velge idag tror jeg faktisk at jeg hadde valgt slank i steden (så sant det ikke innebærer at jeg er helt dum da. Men å være litt under gj.snittlig hadde jeg nok klart helt bra)

Jeg føler at jeg i veldig mange sammenhenger blir stemplet som dum fordi jeg er feit. Det er vanskeligere å komme i kontakt med folk, folk kvier seg for å jobbe med meg osv. (jeg har gått opp ca 25 kg de siste 3 årene og har merket en voldsom endring i hvordan folk forholder se til meg - noe som igjen resulterer i at jeg blir mer innesluttet. Ond sirkel det der)

Så jeg ville nok ha valgt slank. Jeg tror jeg hadde kommet vell så langt som jeg er idag ved å være slank - men ikke særlig smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten Tapir
Nå er jeg smart og feit - og fikk jeg velge idag tror jeg faktisk at jeg hadde valgt slank i steden (så sant det ikke innebærer at jeg er helt dum da. Men å være litt under gj.snittlig hadde jeg nok klart helt bra)

Jeg føler at jeg i veldig mange sammenhenger blir stemplet som dum fordi jeg er feit. Det er vanskeligere å komme i kontakt med folk, folk kvier seg for å jobbe med meg osv. (jeg har gått opp ca 25 kg de siste 3 årene og har merket en voldsom endring i hvordan folk forholder se til meg - noe som igjen resulterer i at jeg blir mer innesluttet. Ond sirkel det der)

Så jeg ville nok ha valgt slank. Jeg tror jeg hadde kommet vell så langt som jeg er idag ved å være slank - men ikke særlig smart.

Jeg slutter meg til denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...