AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Når jeg vokste opp som barn og vi hadde salat så var det isbergsalat med tomat, agurk, tomat og mais med tousands Island dressing. Lite visste jeg da at det fantes så mange gode variasjoner. Hvilken salat er din go to salat når du har lyst på noe friskt og godt? Anonymkode: 34f57...46d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 Mango, avokado, vårløk, kylling, tomat, mozzarella Anonymkode: 9f84b...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 Prøvd mye forskjellig, men beste sidesalaten in the end er isberg, paprika, agurk, mais, cherrytomater, purre og syrlig eple. Kan ikke fordra dressing, men kan evt toppe med sitronolje, salt og pepper. Anonymkode: 7040e...d42
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mango, avokado, vårløk, kylling, tomat, mozzarella Anonymkode: 9f84b...7c3 Det hørtes godt ut 😃 Anonymkode: 34f57...46d
Brunhilde Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 Min favorittsalat er tabbouleh. Den kan jeg egentlig spise til hva som helst, men den er spesielt god til falaffel eller stekt kjøtt. En annen og vedig lett variant jeg ofte tyr til er tomat, rødløk og avocado med en boks Apetina med oliven og hvitløk helt over (jeg lar oljen renne av først). Denne bruker jeg gjerne hvis jeg har stekt meg en kotelett til middag. Hvis salaten skal være middag så syns jeg det er godt med en grønn pastasalat. Da koker jeg grønn tagliatelle som jeg blander med sukkererter, ruccula, kapersbær, oliven og gjerne litt laks, kokt eller røkt. Og grønn pesto, det holdt jeg på å glemme. En annen variant jeg lager er hjertesalat, agurk, tomat, paprika, stekt sopp, mango eller nektarin og stekt kylling. Jeg kan godt finne på å hive oppi andre ting jeg finner i kjøleskapet også, men dette er det som må være med. Denne pleier jeg å ha Caesardressing på, men den er god med bare litt balsamico også. Av og til, hvis det skal gå kjapt, så kjøper jeg en pakke babyleaves og blander med noen cherrytomater som jeg kutter i fire. Topper med balsamico og pinjekjerner.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Skrevet 22. februar 2024 Bakte søtpotet-terninger, hjertesalat, cherrytomat, avokado, granateple, fetaost og kyllingfilet Anonymkode: 01eb4...c6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå