tussi84 Skrevet 24. februar 2024 #61 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 8.55): I år bruker vi rundt 300.000 på ferie. Vi er en familie på 5 personer. Utgjør 11 % av bruttoinntekt. Anonymkode: e091d...b60 Wow. Dere bruker altså like mye penger på ferie som det noen har også inntekt i året..
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #62 Skrevet 24. februar 2024 Varierer veldig fra år til år. Vi er en familie på to voksne og to barn i skolealder. I fjor brukte vi ca. 40 000 på sommerferien, to uker i Spania. Vi brukte også ca. 25 000 på en langhelg i en storby i Europa i mai. I tillegg kom en tur til en fotballcup, der vi brukte ca. 10 000 på overnatting, reise og mat++ I år blir det mindre på ferie. Anonymkode: 46640...4ff
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #63 Skrevet 24. februar 2024 tussi84 skrev (4 timer siden): Wow. Dere bruker altså like mye penger på ferie som det noen har også inntekt i året.. Ja, det gjør vi... Men alt er relativt, så lenge man beveger seg utenfor våre landegrenser så bruker samtlige i tråden mer enn noen sin inntekt. Og videre, det er garantert noen som bruker mer penger på ferie enn min inntekt. Synes du dette er merkelig? Blir du overrasket? Anonymkode: e091d...b60 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #64 Skrevet 24. februar 2024 Bor alene og prioriterer å dra på ferie i utlandet. Normalt stort sett 3-5 turer i året de siste 25 årene. Prøver å finne rimelig fly og relativt rimelig overnatting, gjerne type 2-3 stjernes hoteller, men da sentralt og helst ikke gammelt/slitt/skittent. I dagens pengeverdi er det vel minst 75.000 kroner i året. Det er da lag 10 prosent av bruttoinntekt. Om jeg føler jeg har god råd spiser jeg gjerne 1-2 veldig gode middager, også på Michelin-restauranter. Spiser enkelt på hverdager og går sjelden ut i Oslo, nesten aldri oom vinteren, men når jeg først er på ferie bruker jeg en del uten å sløse. Har ikke bil og sparer ikke til verken hytte eller noe annet spesielt. Heller ikke mye til pensjon - for reise har man større utbytte av når man er relativt ung enn når man blir gammel. Synes det er kjipt at det er så stor forskjell mellom folk, også på dette området - de er for gale at folk i full jobb i 2024 ikke har råd til en fin utenlandsferie i året. Samtidig ser man at det er mange med høye innekter, det er gjene også de som sitter på hytte/hytter og dyre bilder, som reiser både på vinterferie til Alpene, sommerferie den franske riveieraen og tar en tur til Peru hvis de vil det.... Anonymkode: a55a8...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #65 Skrevet 24. februar 2024 tussi84 skrev (5 timer siden): 0 kr. Har ikke hatt råd til ferie eller weekend turer på noen år. Så går heller i løpet av året penger til dagsopplevelser inne i mellom. Spise ute, badeland, lekeland, besøke åpen gård +. Får ikke noe ferie for 5000 kr all like vel. Ferier er vi hjemme i høst og vinter ferie. I påske, jul og sommer blir det opplevelser eller besøk venner og familie. Samme her. Anonymkode: 27975...508
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #66 Skrevet 24. februar 2024 Tobias001 skrev (På 22.2.2024 den 22.13): 72.000 er langt under snittet for 4 personer! Skal man ha en ordentlig ferie så må man nok regne det beløpet per person. Jeg har ingen behov for økonomisk rådgivning. Jeg driver selv ett større firma så økonomien har jeg kontroll på. Hvilken planet lever du på? Anonymkode: acdaa...d16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå