Gå til innhold

Budsjett ferier årlig

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og folk klager på at alt ar blitt så dyrt/høy rente.. Dog bruke massiv penger på ferie.. 

Ikke at det plager meg, da jeg og mange andre ikke synes at det at blitt noe dyrere i Norge.. Men suyringen og dobbeltmoralen irriterer meg. 

Bare grining på folk. Snakk om å skyte seg selv i foten 

Anonymkode: 6f189...a55

Jeg bruker mye penger på ferie. Har aldri klaget over at ting er dyrere. Slår det deg at det kan være forskjellige folk? Personer med ok inntekter har der jo ikke så gale i dyrtid. Fordi lønningene våre har jo også steget omtrent tilsvarende. Ja vi har litt mindre penger å rutte med. Men vi hadde jo veldig god råd før da. 

Anonymkode: ad5cd...3ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har nok med å overleve. Ser at verden er ganske mye bedre for de fleste andre. Som eventyr. De har nok gode liv. 

Anonymkode: b77de...855

Samme her. Mange har meget godt betalte jobber og de fleste er også to.

Anonymkode: 27975...508

Skrevet
Tobias001 skrev (8 timer siden):

72.000 er langt under snittet for 4 personer! Skal man ha en ordentlig ferie så må man nok regne det beløpet per person. Jeg har ingen behov for økonomisk rådgivning. Jeg driver selv ett større firma så økonomien har jeg kontroll på.

72k er enormt mye. Hva legger du i skikkelig ferie? Hadde aldri villet brent av så mye penger i året uansett.

Skrevet

72.000 er langt under snittet for 4 personer! Skal man ha en ordentlig ferie så må man nok regne det beløpet per person. Jeg har ingen behov for økonomisk rådgivning. Jeg driver selv ett større firma så økonomien har jeg kontroll på.

72k er enormt mye. Hva legger du i skikkelig ferie? Hadde aldri villet brent av så mye penger i året uansett.

Skrevet

Du må være ekstremt dårlig i matte hvis du tror 72000 er langt under snittet for 4 pers. 

Hvis man bruker 72000 per person er det nesten 300 000 kr i året på ferie. Gjennomsnittslønna her til lands er et sted i nabolaget av 650 000 brutto, hvis vi sier 30% skatt er det ish 450 000 kr netto, da har man 150 000 å leve av, 300 000 hvis man er to. Til ALT fra bolig til mat. Det dekker knapt lånet på et hus en gang. 

Anonymkode: 34ec7...4fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan ikke bli mye ferie av det.. 72.000 på 4 stykker hørtes veldig stusselig ut..

Stusselig?? 72.000 på 4 stk er bare en fjern, fjern drøm for oss...

Anonymkode: 637b9...f7c

Skrevet
Tobias001 skrev (9 timer siden):

Hvor skal du komme med den summen? Ett 3 stjærners hotell på Gand Canaria?

Troll

Anonymkode: a5113...0c7

• Nyttig 1
Skrevet

I år bruker vi rundt 300.000 på ferie. Vi er en familie på 5 personer. 

Utgjør 11 % av bruttoinntekt. 

Anonymkode: e091d...b60

Skrevet (endret)

Rundt 2-300 000 kr i året, men i år blir det rundt 400 000 kr 

Sommerferie:

Danmarksferie: 1 uke, ca 50 000 kr (2 voksne og 1 barn)

Bryllupsferie i nesten 3 uker i Japan: 250 000 kr (2 voksne)

Høstferie:

London-tur: Langweekend, 50 000 kr (1 stk)

Andre småferier:

Ferier på ulike skiresort: Helgturer, ca 20 000 kr (2 stk)

Ferier på ulike sparesort: Helgeturer, ca 20 000 kr

Andre turer i Norge: 10 000 kr

Vi elsker å reise, det er vår store interesse. :)

Endret av SPOCA
Skrevet

Vi har et feriebudsjett på 20 000 som er spart opp før sommerferien. Får mange fine uker rundt i Norge og Sverige for det.

Anonymkode: 50269...86f

Skrevet

I fjor brukte vi omtrent 20 000 (mat, overnatting, transport, dyreparken), i år blir det kanskje 7000 for sommerferie.. To voksne og to barn i barnehagealder. Skal på besøk til familie og kanskje en tur til dyreparken. I tillegg er det to utenlandske bryllup, der går det omtrent 15000 totalt, da er vi vel oppe i 23 000. 
Jeg tenker på oss som en helt normal familie, men ser jo at våre feriebudsjett ikke er helt det samme som andres. 

Anonymkode: 71b65...2b1

Skrevet

I fjor gikk det følgende:

London for to personer: 50 000

Stockholm tre personer: 30 000

Australia og Japan for tre personer: 370 000

Mye penger, men vi liker å reise og sparer til det, og vi tjener godt, så det blir mye feriepenger. 

i år bruker vi mye mindre, vil tro rundt 200 000 totalt!

Anonymkode: 42cd3...779

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi bruker nok veldig lite. Pleier nok å bruke maks 10.000. Vi har reist lite utenlands de siste årene da. I år tenker vi oss bare en tur til Danmark, ellers skal vi feriere i Norge og lader gratis og bor hos familie eller på hytte. 

Synes folk reiser dyrt. 😅 På 100.000 har vi vært tre måneder utenlands.

Føler vi er en ganske vanlig familie uten egentlig dårlig råd. Har husholdningsinntekt på ca 1,7.

Endret av Rosa Dartle
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det stemmer selvsagt ikke, men slike tråder tiltrekker seg nok nok ofte oss som bruker en del penger på å reise. Jeg bruker minst 100000 i året bare på meg selv. Reiser mye både i Norge og til utlandet, så det blir ofte betraktelig større summer også. I fjor brukte jeg omtrent det dobbelte, da ble det nesten i overkant mange turer til utlandet. Reiser både med kjæresten min, familie, venner og alene. Så da blir det fort noen ferier. Å reise er min store hobby som jeg har brukt penger på de siste 25 årene. Jobber mye i perioder og må avspasere, så det er helt perfekt. 

Anonymkode: 15af2...6ca

Stemmer ikke at folk lyver, troller og fantaserer på KG? Hah! Jeg tar alt med en klype salt, tror ikke noe særlig er fakta. Dette er jo underholdning, ikke noen seriøs plass. 

Anonymkode: feff4...243

Skrevet

Vi er en familie på fem. 

I fjor brukte vi ca. 35 000 på to uker på Gran Canaria i påsken (gratis opphold) og ca. 25 000 for 10 dager i nærheten av Bodø (inkludert to netter på hotell i Bodø sentrum).

Tror dette er ganske gjennomsnittlig for oss. Har brukt mindre noen år også. 

Drømmer tilbake til 2018 da vi fikk to uker inkludert frokost på Kreta for 43 000... Da var vi riktignok to voksne og to barn.

Anonymkode: 70385...5ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

På KG bruker alle så mye på ferie, men det er såklart fri fantasi og skryt mesteparten. 

Selvfølgelig er det ikke nødvendigvis det. Det handler om prioriteringer som alt annet.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og folk klager på at alt ar blitt så dyrt/høy rente.. Dog bruke massiv penger på ferie.. 

Ikke at det plager meg, da jeg og mange andre ikke synes at det at blitt noe dyrere i Norge.. Men suyringen og dobbeltmoralen irriterer meg. 

Bare grining på folk. Snakk om å skyte seg selv i foten 

Anonymkode: 6f189...a55

Det er gjerne ikke de samme menneskene som klager over at ting er dyrt som bruker 300 000 kr i året på ferie. Vi gjør ihvertfall ikke det. Vi har f.eks valgt å prioritere reiser framfor andre ting, ergo har vi råd til det også.

Ser jo det på jobb, folk som fester, drikker alkohol, spiser mye take away osv. Klart at man får mye reise for de pengene. ;)

Vi drikker f.eks ikke alkohol, ikke røyker, snuser eller fester vi heller. En god del på jobb bruker f.eks 10 000 kr i mnd på fest, røyk, snus, take away, energidrikk, taxi osv. Bare det er 120 000 kr alene som man heller kunne brukt på ferie. Alt har jo en pris, men så er det hva man velger å bruke pengene på. 

Vi shopper nesten heller aldri, jeg har gått fra å kjøpe mye klær, til å nesten aldri handle noe som helst. Klart det gjør at jeg får råd til dyrere reiser. :)

Skal også sies at spesielt flybilletter har blitt dyrere, og vi bruker derfor mer på det nå, enn vi ville gjort tidligere (spesielt siden vi liker å reise komfortabelt). Og det er et valg vi tar, og vi sutrer ikke over det valget. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer ikke at folk lyver, troller og fantaserer på KG? Hah! Jeg tar alt med en klype salt, tror ikke noe særlig er fakta. Dette er jo underholdning, ikke noen seriøs plass. 

Det er sant, men det er nok nærere sannheten enn enkelte vil innrømme også. ;)

Skrevet

Jeg er neppe midt i målgruppen siden kona og jeg er barnløse og billøse, men jeg svarer likevel. I år vil vi bruke rundt 100 000, fordelt på to utenlandsferier på til sammen fem uker. Dette er noe vi prioriterer, men jeg håper inderlig at ingen ville byttet bort barn eller barnebarn mot en ferie eller tre.

Skrevet

Ca 500000,-. 4 personer

Anonymkode: 3c0b6...7c5

Skrevet (endret)

0 kr. Har ikke hatt råd til ferie eller weekend turer på noen år. Så  går heller i løpet av året penger til dagsopplevelser inne i mellom. Spise ute, badeland, lekeland, besøke åpen gård +.  Får ikke noe ferie for 5000 kr all like vel.

Ferier er vi hjemme i høst og vinter ferie. I påske, jul og sommer blir det opplevelser eller besøk venner og familie.

Endret av tussi84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...