Gå til innhold

Budsjett ferier årlig

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Anbefaler økonomisk rådgivning til deg

Anonymkode: bcfc9...b16

72.000 er langt under snittet for 4 personer! Skal man ha en ordentlig ferie så må man nok regne det beløpet per person. Jeg har ingen behov for økonomisk rådgivning. Jeg driver selv ett større firma så økonomien har jeg kontroll på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper det blir 10-15k så lenge en ikke regner med kostnaden med hytta siden en alt har den. 

Hytteferie på egen hytte og på familiehytte. Og ellers litt tusenfryd tur og slikt.

Anonymkode: 95227...408

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor skal dere?😊

Anonymkode: a0605...da5

Malaysia, Singapore, Australia og New Zealand. 

Anonymkode: d5b9c...117

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jøss, her var det mange dyre ferier. 😅 Vi pleier å bruke mellom 10 og 30 000 på selve reisen (overnatting + transport), ellers varierer mat og lommepenger veldig etter hvor vi er, men vi orker ikke sydenferie og all inclusive, så det blir nok fort en del der også. To voksne og to barn. Første gang vi reiser med yngste nå i år, så da blir det sikkert litt dyrere enn ellers, men ikke bestilt noe ennå. 

Anonymkode: 9ab0f...b0e

På KG bruker alle så mye på ferie, men det er såklart fri fantasi og skryt mesteparten. 

Anonymkode: feff4...243

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På KG bruker alle så mye på ferie, men det er såklart fri fantasi og skryt mesteparten. 

Eller at man har spart i flere år for å få råd til "drømmereisen" 

• Liker 1
Skrevet
Tobias001 skrev (20 minutter siden):

Det kan ikke bli mye ferie av det.. 72.000 på 4 stykker hørtes veldig stusselig ut..

🙈🤦🏻‍♀️

Anonymkode: a5113...0c7

• Liker 3
Skrevet
Tobias001 skrev (10 minutter siden):

72.000 er langt under snittet for 4 personer! Skal man ha en ordentlig ferie så må man nok regne det beløpet per person. Jeg har ingen behov for økonomisk rådgivning. Jeg driver selv ett større firma så økonomien har jeg kontroll på.

For noe tull

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Som alenemor har jeg ikke budsjett til ferie i utlandet. Sånn er det bare. Fokuserer heller ikke på det vi ikke kan, men det vi kan få til. Feriebidsjettet er på mellomtrinnet. 20 og 25 tusen. 

Anonymkode: 87de6...64e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det stemmer selvsagt ikke, men slike tråder tiltrekker seg nok nok ofte oss som bruker en del penger på å reise. Jeg bruker minst 100000 i året bare på meg selv. Reiser mye både i Norge og til utlandet, så det blir ofte betraktelig større summer også. I fjor brukte jeg omtrent det dobbelte, da ble det nesten i overkant mange turer til utlandet. Reiser både med kjæresten min, familie, venner og alene. Så da blir det fort noen ferier. Å reise er min store hobby som jeg har brukt penger på de siste 25 årene. Jobber mye i perioder og må avspasere, så det er helt perfekt. 

Anonymkode: 15af2...6ca

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

For noe tull

Hvor skal du komme med den summen? Ett 3 stjærners hotell på Gand Canaria?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Malaysia, Singapore, Australia og New Zealand. 

Wow! Høres fantastisk ut!

For oss varierer det veldig. I år skal vi ikke på noen spesiell ferie, for neste år skal vi på en lignende tur som dette over, bare halvparten så lang. Så vi sparer til det. 
To voksne og tre barn, hvorav to tenåringer. På et vanlig år er det ca to weekendturer med fly (ikke hele familien) til 15-20k til sammen. Pluss en sydentur på delvis budsjett (dvs ikke pakketur) til 50-60k. Det blir dyrt når man er mange! 🤯 Så det blir fort 100k på et år… hjelpes. 

Anonymkode: 835a1...91d

• Liker 1
Skrevet

KR.0. Er i arbeid på "gulvet" begge to. 

Har godt over snittet i lønn. Men trives godt hjemme.

Nyter hvert sekund jeg slipper å "jobbe"

Beste er å være hjemme.

Anonymkode: cfa47...176

Skrevet

Vi skal en uke til Syden med ungene (barnehagealder) og foreldrene mine i år. Helt ok hotell på Kreta, spandert på oss større leilighet med to soverom og eget rom til besteforeldre. Det kom på 71000 for alle oss seks, men det er uten måltider. Dyreste ferien jeg og mannen min har hatt, og er litt spent på hvor mye budsjett vi bør sette av til mat og diverse utgifter underveis 😅 

Mannen har jobbet skift i alle år og aldri hatt fri i skoleferien (jeg er lærer), derfor har vi ikke hatt andre turer sammen utenom sommerferien etter ar vi fikk barn. Feriebudsjettet har derfor vært meget lavt så langt, så er klar for å bruke litt på ferie i år. 

Anonymkode: 6b689...18b

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Wow! Høres fantastisk ut!

For oss varierer det veldig. I år skal vi ikke på noen spesiell ferie, for neste år skal vi på en lignende tur som dette over, bare halvparten så lang. Så vi sparer til det. 
To voksne og tre barn, hvorav to tenåringer. På et vanlig år er det ca to weekendturer med fly (ikke hele familien) til 15-20k til sammen. Pluss en sydentur på delvis budsjett (dvs ikke pakketur) til 50-60k. Det blir dyrt når man er mange! 🤯 Så det blir fort 100k på et år… hjelpes. 

Anonymkode: 835a1...91d

Det som er så vanvittig er at prisene har økt så veldig. I 2010 var vi på reise i 10 måneder og brukte 350.000 kr. Riktig nok var ungene en del yngre. Men nå forventer vi å bruke samme sum på 7 uker😅 Planen var jo at vi skulle reise i 2020, men da stengte jo verden ned. Etter det har heldigvis feriekontoen økt, da vi har brukt lite på ferie de siste årene. Ble riktignok 50K o fjor sommer når vi var på bilferie, men året før brukte vi bare 18.000 kr. Når vi skal reise nå, kommer vi til å leie en del leilighet, i og med at vi reiser med en 18 åring og en 12 åring. De trenger litt plass, på en så lang tur. Men veien blir til mens vi reiser. Så langt har vi bare bestilt reise ut, vet ikke helt når vi skal hjem enda, men må jo hjem før skolestart. 

Skrevet
Tobias001 skrev (1 time siden):

Ja særlig 😂😂😂

Anonymkode: 2b41b...e4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I år bruker vi kanskje 250000. I fjor var det ca 150000 til fly, tog og hotell. Vi er to voksne, og tar nok en langhelg eller kort ferie hver måned. I tillegg tar vi vanligvis to lengre ferier (2 uker eller mer).

Det utgjør 5-15% av brutto inntekt.

Anonymkode: 18303...a16

Oi, så mye penger dere har! 

Anonymkode: b77de...855

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har nok med å overleve. Ser at verden er ganske mye bedre for de fleste andre. Som eventyr. De har nok gode liv. 

Anonymkode: b77de...855

Skrevet

Og folk klager på at alt ar blitt så dyrt/høy rente.. Dog bruke massiv penger på ferie.. 

Ikke at det plager meg, da jeg og mange andre ikke synes at det at blitt noe dyrere i Norge.. Men suyringen og dobbeltmoralen irriterer meg. 

Bare grining på folk. Snakk om å skyte seg selv i foten 

Anonymkode: 6f189...a55

Skrevet

I fjor dyreparken 2 dager med billig hotell. 5000 max ca. 1voksen. 3barn.

Jeg 14.000 1 uke ferie alene på sensommer med kjæreste. Hotell,fly.

I år sommer 2024. all inklusive syden ferie 1uke. 1voksen. 3barn. 52.000. + 2000 i av bestilling forsikring.

Første syden tur der jeg tar med alle barn,og garantert den siste. Dyrt. Men ungene fortjener en ferie sammen med meg.

Anonymkode: b545f...7b9

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte 150000 i fjor. Vi er 5. det inkluderte en tur i lalandia og legoland, en uke all inklusiv på granca i høstferien og en storbyferie. Samt en del reising rundt i Norge om sommeren. I år blir det rundt det samme, en guttetur til Amsterdam, storby weekend, et par turer på fjellet i vinter, 10 dager i syden i sommer, en tur til Danmark. Vi tjener godt og prioriterer reising. Eier hverken hytte eller båt, og bruker heller pengene på ferie. 

Anonymkode: ea432...2a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...