AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Del Skrevet 22. februar 2024 Hei, Jeg skal i dag være akkurat 7 uker på vei. Av symptomer har jeg siden uke 4 kjent litt ømme bryst, trøtthet, økt utflod, forstoppelse, til tider intens matlyst fra rundt uke 5/6 og metallsmak i munnen plutselig fra uke 6 ca. Har ikke vært kvalm men kjente jeg var bittelitt uggen to dager forrige uke rett etter frokost. Nå de siste to dagene har utfloden forsvunnet helt og samme gjelder forstoppelsen. Rart at det skjedde så brått. Jeg antar at det har sammenheng med hormonforandringer. Noen med lignende erfaring? Jeg hadde en MA i uke 7/8 for et år siden. Mistet nok noen symptomer på et eller annet tidspunkt da også. Men hadde generelt færre symptomer den gang. Anonymkode: 57ab8...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Del Skrevet 22. februar 2024 Kan du bestille deg time til tidlig UL? Så får du se. De bør vel kunne se hjertebank nå i uke 7. Anonymkode: 2ef4b...a9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Del Skrevet 22. februar 2024 Jeg synes symptomene endret seg hele tiden så tidlig i svangerskapet. Ville også tatt en UL i uke 8-9 for å være sikker. Anonymkode: be7d4...4bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Del Skrevet 22. februar 2024 TS. her Jo, skal på ultralyd om en uke. Men er bare utålmodig / nysjgjerrig Anonymkode: 57ab8...807 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes symptomene endret seg hele tiden så tidlig i svangerskapet. Ville også tatt en UL i uke 8-9 for å være sikker. Anonymkode: be7d4...4bc TS, her. Ok, betryggende å høre at dette kan variere litt Dette blir evt mitt første barn, så jeg har ikke så mye å sammenligne med annet enn den forrige graviditeten som endte med MA tidlig. Anonymkode: 57ab8...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS, her. Ok, betryggende å høre at dette kan variere litt Dette blir evt mitt første barn, så jeg har ikke så mye å sammenligne med annet enn den forrige graviditeten som endte med MA tidlig. Anonymkode: 57ab8...807 Skjønner veldig godt at du er bekymret siden du har hatt en MA. Jeg er i uke 28 nå, og synes symptomene var mest fremtredende i uke 5-8, etter det dabba det av. Håper det kan berolige litt at det har skjedd med andre der det har gått bra 😊 Anonymkode: be7d4...4bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #7 Del Skrevet 22. februar 2024 Helt normalt at symptomer kommer og går fra uke 7. Symptomene skyldes hormoner, hornonnivåene varierer.. Så de kan komme og forsvinne igjen like raskt som de dukket opp. Dersom du ikke blør eller har unormale smerter itillegg til mindre symptomer hadde ikke jeg bekymret meg. Hatt flere SA/MA selv - så forstår frykten. Anonymkode: 36a92...087 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #8 Del Skrevet 22. februar 2024 Forstår bekymringen din! Jeg hadde kun ømme bryst og oppblåsthet som symptom, som begynte i uke 4. oppblåstheten ga seg rundt uke 8. ellers har jeg ikke hatt noen symptomer på at jeg er gravid, annet enn ømme bryst, som varierer hvor såre dem er. Jeg har også vert skikkelig bekymret for blant annet MA gjennom det første trimesteret, da jeg faktisk ikke merker noe. Var til legen flere ganger grunnet dette, det som trygget meg var at HCG’en økte som normalt. Tok også privat UL i uke 8, som jeg ikke angret ett sekund på. Jeg er nå i uke 12, og var på UL idag og alt var fint! Legen sa at det er like vanlig å ha svært få symptomer som det er å ha mange. Jeg er takknemlig for at jeg har sluppet kvalmen som mange sliter med. Lykke til med ultralyd neste uke, krysser fingrene❤️ Anonymkode: 1167c...203 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Del Skrevet 22. februar 2024 Takk for gode svar ❤️ Jeg venter spent på UL neste uke og krysser fingra selv i mellomtiden! Anonymkode: 57ab8...807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå