AnonymBruker Skrevet 22. februar #1 Del Skrevet 22. februar Kjørte i en tunnel...fartsgrensen var 60 og jeg kjørte på 64/65. Det blinket rødt på begge sider av tunnelen. Betyr det at jeg har blitt tatt og får bot? Anonymkode: 9dd73...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #2 Del Skrevet 22. februar Ja Anonymkode: 714e2...595 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #3 Del Skrevet 22. februar Det kan høres likt ut, 1100,- Anonymkode: f7acb...93b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 22. februar #4 Del Skrevet 22. februar 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kjørte i en tunnel...fartsgrensen var 60 og jeg kjørte på 64/65. Det blinket rødt på begge sider av tunnelen. Betyr det at jeg har blitt tatt og får bot? Anonymkode: 9dd73...fc3 De får du bot. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #5 Del Skrevet 22. februar Jepp Anonymkode: 37a89...6f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #6 Del Skrevet 22. februar Var det gjennomsnittsmåling? Anonymkode: e789c...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #7 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja Anonymkode: 714e2...595 Tobias001 skrev (10 minutter siden): De får du bot. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jepp Anonymkode: 37a89...6f7 Hvor mye tror du jeg får i bot Anonymkode: 9dd73...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #8 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mye tror du jeg får i bot Anonymkode: 9dd73...fc3 1150 ifølge et raskt googlesøk. Anonymkode: 1520a...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #9 Del Skrevet 22. februar 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mye tror du jeg får i bot Anonymkode: 9dd73...fc3 60 000 Anonymkode: 78d15...93c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #10 Del Skrevet 22. februar Kan bety gjennomsnittsmåling siden det er boks i begge ender av tunellen. Da berger du sikkert akkurat, da dem trekker i fra litt. Anonymkode: 56b84...e60 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #11 Del Skrevet 22. februar Alle satsene for bøter ligger helt åpent på nett. Google is your friend Anonymkode: e09e4...43b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 22. februar #12 Del Skrevet 22. februar (endret) Det er en forskjell om laseren til fotoboksen bare blinker rødt veldig kjapp eller om boksen faktisk tar et ordentlig bilde med blits. Førstnevnt betyr at boksen er aktiv og har målt deg. Sistnevnt betyr at det ble tatt bilde og dermed var du for fort. Utrolig hvor mange bokser som er slått av og så panikkbremser folk rett før boksen til 20km/t under fartsgrensen. Jeg testet selv en boks i Bergen i en 70 sone rett før fergen. Den utløste ikke med blits før jeg hadde 96 på speedometeren. Boten fratrukket toleranse endte opp med 3km/t over fartsgrensen, dvs. 73 i en 70 sone. Ble du tatt av en boks så var du seriøs for fort. Schmuhu Endret 22. februar av Schmuhu 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #13 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 1150 ifølge et raskt googlesøk. Anonymkode: 1520a...e36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan bety gjennomsnittsmåling siden det er boks i begge ender av tunellen. Da berger du sikkert akkurat, da dem trekker i fra litt. Anonymkode: 56b84...e60 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle satsene for bøter ligger helt åpent på nett. Google is your friend Anonymkode: e09e4...43b Schmuhu skrev (2 minutter siden): Det er en forskjell om laseren til fotoboksen bare blinker rødt veldig kjapp eller om boksen faktisk tar et ordentlig bilde med blits. Førstnevnt betyr at boksen er aktiv og har målt deg. Sistnevnt betyr at det ble tatt bilde og dermed var du for fort. Utrolig hvor mange bokser som er slått av og så panikkbremser folk rett før boksen til 20km/t under fartsgrensen. Schmuhu Takk Men bilen står på mannen. Sikkert han som får bot? Men jeg vil ikke at han skal få vite det. Han er på jobbreise og kommer tilbake om 2 uker. Jeg vil gjerne betale og bli ferdig med det før han kommer Ts Anonymkode: 9dd73...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 22. februar #14 Del Skrevet 22. februar Bileier får tilsendt boten med bildebevis av sjåføren. Det skjer innen 4 til 6 uker. Du bør si fra til bileier for å unngå konflikt. Schmuhu 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #15 Del Skrevet 22. februar 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk Men bilen står på mannen. Sikkert han som får bot? Men jeg vil ikke at han skal få vite det. Han er på jobbreise og kommer tilbake om 2 uker. Jeg vil gjerne betale og bli ferdig med det før han kommer Ts Anonymkode: 9dd73...fc3 Boten kommer i eier av bilens navn. Det er vel ikke noe problem om han får vite det? Alle kan få bot. Høres nesten ut som du er redd for mannen din.... At du evt. åpner brev i hans navn, er det noe bedre? Vær ærlige mot hverandre. Anonymkode: 45422...76b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #16 Del Skrevet 22. februar Du var i gjennomsnittsmåling......... Slapp av. Google it. Anonymkode: 598f3...bab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #17 Del Skrevet 22. februar Hvis det var blink i begge ender av tunnelen var det nok gjennomsnittsmåling og det er kun registrert at du passerte. Om du faktisk kjørte i 64-65 og det var 60 km det så skjer det ingenting siden det er en feilmargin inne i regnestykket. Anonymkode: ac54e...313 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 22. februar #18 Del Skrevet 22. februar 7 minutter siden, AnonymBruker said: Takk Men bilen står på mannen. Sikkert han som får bot? Men jeg vil ikke at han skal få vite det. Han er på jobbreise og kommer tilbake om 2 uker. Jeg vil gjerne betale og bli ferdig med det før han kommer Ts Anonymkode: 9dd73...fc3 Boten blir sendt fra Statens innkrevingssentral til bileiers digitale postboks. Så du klarer ikke skjule for han at du har blitt bøtelagt. Han må da melde inn at det var du som kjørte bilen, ellers blir han belastet med prikker på førerkortet sitt. Hvis regningen skulle komme i posten å du betaler den, så vil prikkene stå på han, det er ikke snilt gjort mot han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #19 Del Skrevet 22. februar Den gangen mannen ble tatt i kamera i tunnel, lyste det opp i hele tunelen når den tok bilde. Anonymkode: af05d...391 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #20 Del Skrevet 22. februar Schmuhu skrev (14 minutter siden): Jeg testet selv en boks i Bergen i en 70 sone rett før fergen. Den utløste ikke med blits før jeg hadde 96 på speedometeren. Boten fratrukket toleranse endte opp med 3km/t over fartsgrensen, dvs. 73 i en 70 sone. Det gir ikke mye mening for meg. La oss si bilen har 10% feilvisning, lovens maksimum som kun få biler har slik som Nissan Leaf. Så har de vel en toleranse på 5 km/t i måleren. 85-86 skulle speedometeret ditt da ha vist? Og har du så god råd at du kan "teste" bøter? Schmuhu skrev (6 minutter siden): Bileier får tilsendt boten med bildebevis av sjåføren. Det skjer innen 4 til 6 uker. Du bør si fra til bileier for å unngå konflikt. Jeg har aldri fått bilde ved mine fartsbøter, kun i utlandet. Da kommer det på epost og/eller brev. I norske forelegg bes du oppsøke politistasjonen fysisk for å se et bilde (og eventuelt påstå at du ikke kjente sjåføren). Anonymkode: 89a56...a2a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå