Gå til innhold

Får jeg bot????


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjørte i en tunnel...fartsgrensen var 60 og jeg kjørte på 64/65. Det blinket rødt på begge sider av tunnelen.

Betyr det at jeg har blitt tatt og får bot? 

Anonymkode: 9dd73...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan høres likt ut, 1100,-

Anonymkode: f7acb...93b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjørte i en tunnel...fartsgrensen var 60 og jeg kjørte på 64/65. Det blinket rødt på begge sider av tunnelen.

Betyr det at jeg har blitt tatt og får bot? 

Anonymkode: 9dd73...fc3

De får du bot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det gjennomsnittsmåling? 

Anonymkode: e789c...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja

Anonymkode: 714e2...595

 

Tobias001 skrev (10 minutter siden):

De får du bot.

 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jepp

Anonymkode: 37a89...6f7

Hvor mye tror du jeg får i bot

Anonymkode: 9dd73...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

 

Hvor mye tror du jeg får i bot

Anonymkode: 9dd73...fc3

1150 ifølge et raskt googlesøk. 

Anonymkode: 1520a...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

Hvor mye tror du jeg får i bot

Anonymkode: 9dd73...fc3

60 000

Anonymkode: 78d15...93c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bety gjennomsnittsmåling siden det er boks i begge ender av tunellen. Da berger du sikkert akkurat, da dem trekker i fra litt. 

Anonymkode: 56b84...e60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle satsene for bøter ligger helt åpent på nett. Google is your friend

Anonymkode: e09e4...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forskjell om laseren til fotoboksen bare blinker rødt veldig kjapp eller om boksen faktisk tar et ordentlig bilde med blits.

Førstnevnt betyr at boksen er aktiv og har målt deg. Sistnevnt betyr at det ble tatt bilde og dermed var du for fort.

Utrolig hvor mange bokser som er slått av og så panikkbremser folk rett før boksen til 20km/t under fartsgrensen.

Jeg testet selv en boks i Bergen i en 70 sone rett før fergen. Den utløste ikke med blits før jeg hadde 96 på speedometeren. Boten fratrukket toleranse endte opp med 3km/t over fartsgrensen, dvs. 73 i en 70 sone.

Ble du tatt av en boks så var du seriøs for fort.

Schmuhu

Endret av Schmuhu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

1150 ifølge et raskt googlesøk. 

Anonymkode: 1520a...e36

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan bety gjennomsnittsmåling siden det er boks i begge ender av tunellen. Da berger du sikkert akkurat, da dem trekker i fra litt. 

Anonymkode: 56b84...e60

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle satsene for bøter ligger helt åpent på nett. Google is your friend

Anonymkode: e09e4...43b

 

Schmuhu skrev (2 minutter siden):

Det er en forskjell om laseren til fotoboksen bare blinker rødt veldig kjapp eller om boksen faktisk tar et ordentlig bilde med blits.

Førstnevnt betyr at boksen er aktiv og har målt deg. Sistnevnt betyr at det ble tatt bilde og dermed var du for fort.

Utrolig hvor mange bokser som er slått av og så panikkbremser folk rett før boksen til 20km/t under fartsgrensen.

Schmuhu

Takk

Men bilen står på mannen. Sikkert han som får bot? Men jeg vil ikke at han skal få vite det. Han er på jobbreise og kommer tilbake om 2 uker. Jeg vil gjerne betale og bli ferdig med det før han kommer

 

Ts

Anonymkode: 9dd73...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bileier får tilsendt boten med bildebevis av sjåføren. Det skjer innen 4 til 6 uker.

Du bør si fra til bileier for å unngå konflikt.

Schmuhu

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

 

 

Takk

Men bilen står på mannen. Sikkert han som får bot? Men jeg vil ikke at han skal få vite det. Han er på jobbreise og kommer tilbake om 2 uker. Jeg vil gjerne betale og bli ferdig med det før han kommer

 

Ts

Anonymkode: 9dd73...fc3

Boten kommer i eier av bilens navn. Det er vel ikke noe problem om han får vite det? Alle kan få bot. Høres nesten ut som du er redd for mannen din.... At du evt. åpner brev i hans navn, er det noe bedre? Vær ærlige mot hverandre.

Anonymkode: 45422...76b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var i gjennomsnittsmåling......... Slapp av. Google it. 

Anonymkode: 598f3...bab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det var blink i begge ender av tunnelen var det nok gjennomsnittsmåling og det er kun registrert at du passerte. Om du faktisk kjørte i 64-65 og det var 60 km det så skjer det ingenting siden det er en feilmargin inne i regnestykket.

Anonymkode: ac54e...313

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

 

Takk

Men bilen står på mannen. Sikkert han som får bot? Men jeg vil ikke at han skal få vite det. Han er på jobbreise og kommer tilbake om 2 uker. Jeg vil gjerne betale og bli ferdig med det før han kommer

 

Ts

Anonymkode: 9dd73...fc3

Boten blir sendt fra Statens innkrevingssentral til bileiers digitale postboks. Så du klarer ikke skjule for han at du har blitt bøtelagt. Han må da melde inn at det var du som kjørte bilen, ellers blir han belastet med prikker på førerkortet sitt. Hvis regningen skulle komme i posten å du betaler den, så vil prikkene stå på han, det er ikke snilt gjort mot han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen mannen ble tatt i kamera i tunnel, lyste det opp i hele tunelen når den tok bilde.

Anonymkode: af05d...391

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schmuhu skrev (14 minutter siden):

Jeg testet selv en boks i Bergen i en 70 sone rett før fergen. Den utløste ikke med blits før jeg hadde 96 på speedometeren. Boten fratrukket toleranse endte opp med 3km/t over fartsgrensen, dvs. 73 i en 70 sone.

Det gir ikke mye mening for meg. La oss si bilen har 10% feilvisning, lovens maksimum som kun få biler har slik som Nissan Leaf. Så har de vel en toleranse på 5 km/t i måleren. 85-86 skulle speedometeret ditt da ha vist? Og har du så god råd at du kan "teste" bøter?

Schmuhu skrev (6 minutter siden):

Bileier får tilsendt boten med bildebevis av sjåføren. Det skjer innen 4 til 6 uker.

Du bør si fra til bileier for å unngå konflikt.

Jeg har aldri fått bilde ved mine fartsbøter, kun i utlandet. Da kommer det på epost og/eller brev. I norske forelegg bes du oppsøke politistasjonen fysisk for å se et bilde (og eventuelt påstå at du ikke kjente sjåføren).

Anonymkode: 89a56...a2a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...