AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #21 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Derfor er det nødvendig å fylle seg med Guds Ord, bibelen. Tar med noen eksempler fra bibelen i forhold til dette: "Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! 11 Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. 12 For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. 13 Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. ..." (Ef. 6) ... "Da brøt det ut en krig i himmelen: Mikael og englene hans gikk til krig mot dragen. Dragen kjempet sammen med englene sine, 8 men de ble overvunnet, og det fantes ikke lenger plass for dem i himmelen. 9 Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan, og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham. ..." (Åp. 12) ... "Da var det en som spurte: «Herre, er det få som blir frelst?» Han sa til dem: 24 «Kjemp for å komme inn gjennom den trange døren! For jeg sier dere: Mange skal forsøke å komme inn, men ikke klare det. 25 Når husherren først har reist seg og lukket døren og dere blir stående utenfor og banker på og sier: ‘Herre, lukk opp for oss’, da skal han svare: ‘Jeg vet ikke hvor dere er fra.’ 26 Da vil dere si: ‘Vi har jo spist og drukket sammen med deg, og du har undervist på gatene våre.’ 27 Men han skal svare: ‘Jeg vet ikke hvor dere er fra. Bort fra meg, alle dere som gjør urett!’ 28 Der skal dere gråte og skjære tenner når dere ser Abraham og Isak og Jakob og alle profetene i Guds rike mens dere selv blir kastet utenfor. ..." (Luk. 13) Anonymkode: 70c3a...a88 Hei! Jeg er selv en kristen og skjønner du bare mener dette godt. Men tror du egentlig du omvender mange ved å sitere bibeltekster og true med helvete? Dette var jo vanlig fremgangsmåte for mange år siden, men jeg tror ikke du får mange tilhengere på denne måten. Poenget ditt er vel ikke å forsøke å skremme noen? Anonymkode: 36495...47d 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #22 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du vurdert å snakke med fastlege om evt. psykisk lidelse? Tror det hadde vært nyttig for deg med en utredning, her er det noe som ikke fungerer som det skal i topplokket. Anonymkode: b9b49...ab3 Jeg får nok antall timer søvn, så ingen grunn til bekymring :-) Er mange friske mennesker som tror på bibelen :-) Anonymkode: 70c3a...a88
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #23 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg er selv en kristen og skjønner du bare mener dette godt. Men tror du egentlig du omvender mange ved å sitere bibeltekster og true med helvete? Dette var jo vanlig fremgangsmåte for mange år siden, men jeg tror ikke du får mange tilhengere på denne måten. Poenget ditt er vel ikke å forsøke å skremme noen? Anonymkode: 36495...47d Jeg tror på det som bibelen lærer om helvete. Og at den som tror på Han blir ikke dømt. Jeg tror på hele bibelen, ikke bare deler av den. :-) Anonymkode: 70c3a...a88
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #24 Skrevet 22. februar 2024 Led meg ikke inn i fristelsen, jeg kan gå selv Anonymkode: 15115...1ce 1
Minmorsbarn Skrevet 22. februar 2024 #25 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gud krever fullkommenhet fra oss. Og det er kun Gud-mennesket, Jesus Kristus, som er fullkommen. Anonymkode: 70c3a...a88 Men hvis det kreves at man er fullkommen, samtidig som det er uoppnåelig fordi bare jesus er fullkommen, da kan man jo bare gi blaffen i religionen din. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #26 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du vurdert å snakke med fastlege om evt. psykisk lidelse? Tror det hadde vært nyttig for deg med en utredning, her er det noe som ikke fungerer som det skal i topplokket. Anonymkode: b9b49...ab3 Vær så snill å tenk med et åpent sinn. Spør deg selv "hvem er jeg". "Hva gjør jeg her". Anonymkode: c1d37...e1b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #27 Skrevet 22. februar 2024 Minmorsbarn skrev (3 minutter siden): Men hvis det kreves at man er fullkommen, samtidig som det er uoppnåelig fordi bare jesus er fullkommen, da kan man jo bare gi blaffen i religionen din. Den som tror på Jesus blir ikke dømt fordi at Han er fullkommen :-) Anonymkode: 70c3a...a88
solflekken Skrevet 22. februar 2024 #28 Skrevet 22. februar 2024 Holar skrev (4 timer siden): Satan trenger ikke forføre verden. Det klarer verden fint selv Vi lever i en horribel verden med umenneskelige tilstander som krig og unge folk som har sex
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #29 Skrevet 22. februar 2024 Istedenfor å skylde på overnaturlige krefter, hadde kanskje ting gått bedre om alle tok sitt eget ansvar Anonymkode: b3aee...f0e 1
sofiemyr Skrevet 22. februar 2024 #30 Skrevet 22. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er kristen. Ikke Jehovas vitne. Summen av Guds Ord er sannhet. Og Gud er ikke bare kjærlighet, men Han er også en hellig Gud og en rettferdig Gud. Anonymkode: 70c3a...a88 Så hvilken av disse tusenvis av undergrupperingene av kristne trosretninger bekjenner du deg til? Eller har du kanskje konstruert deg en helt egen? https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Christian_denominations Merk forøvrig at ALLE disse mener DE har rett Endret 22. februar 2024 av sofiemyr 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #31 Skrevet 22. februar 2024 Gud skal samle alle kristne i domme dagen. Profeten Jesus skal bli ropt opp for å vitne. Gud skal spørre "Var det du som sa at du var Gud" Jesus skal svare "Aldri, Jeg har sagt til dem at jeg kun er en profet og en budbringer, hvis du vil så kaster du dem i evig helvete, hvis du vil så viser du dem nåde, det finnes ingen andre guder enn deg du er 1" Anonymkode: c1d37...e1b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #32 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror på det som bibelen lærer om helvete. Og at den som tror på Han blir ikke dømt. Jeg tror på hele bibelen, ikke bare deler av den. 🙂 Anonymkode: 70c3a...a88 Det er greit, men det var ikke det jeg spurte om. Jeg lurer på om du mener du omvender mange ved å sitere Bibelen og true med helvete? Anonymkode: 36495...47d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #33 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Derfor er det nødvendig å fylle seg med Guds Ord, bibelen. Tar med noen eksempler fra bibelen i forhold til dette: "Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! 11 Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. 12 For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. 13 Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. ..." (Ef. 6) ... "Da brøt det ut en krig i himmelen: Mikael og englene hans gikk til krig mot dragen. Dragen kjempet sammen med englene sine, 8 men de ble overvunnet, og det fantes ikke lenger plass for dem i himmelen. 9 Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan, og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham. ..." (Åp. 12) ... "Da var det en som spurte: «Herre, er det få som blir frelst?» Han sa til dem: 24 «Kjemp for å komme inn gjennom den trange døren! For jeg sier dere: Mange skal forsøke å komme inn, men ikke klare det. 25 Når husherren først har reist seg og lukket døren og dere blir stående utenfor og banker på og sier: ‘Herre, lukk opp for oss’, da skal han svare: ‘Jeg vet ikke hvor dere er fra.’ 26 Da vil dere si: ‘Vi har jo spist og drukket sammen med deg, og du har undervist på gatene våre.’ 27 Men han skal svare: ‘Jeg vet ikke hvor dere er fra. Bort fra meg, alle dere som gjør urett!’ 28 Der skal dere gråte og skjære tenner når dere ser Abraham og Isak og Jakob og alle profetene i Guds rike mens dere selv blir kastet utenfor. ..." (Luk. 13) Anonymkode: 70c3a...a88 Søk opp "annunaki" du, så får du vite hva som skapte religionene. Anonymkode: f13e8...530
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #34 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er greit, men det var ikke det jeg spurte om. Jeg lurer på om du mener du omvender mange ved å sitere Bibelen og true med helvete? Anonymkode: 36495...47d Jeg kan ikke frelse noen. Er bare Jesus som kan. Men troen kommer jo av forkynnelsen gjennom Guds Ord, står det. Og Han står de stolte imot, men de ydmyke får nåde. Brei er veien som fører til fortapelsen, men smal er veien som fører til Livet. Anonymkode: 70c3a...a88
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #35 Skrevet 22. februar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Redningen er Kristus Jesus. Å tro på Han. Anonymkode: 70c3a...a88 Jeg tror jeg dropper det. Anonymkode: c5f6a...dbc
Leifr Skrevet 22. februar 2024 #37 Skrevet 22. februar 2024 En gud som er troende til å gi en uendelig straff for en ikke-uendelig forbrytelse... er ikke god, er ikke til å stole på. Dersom universet var styrt av en slik gud, var vi alle i sannhet fortapte.
kjærring Skrevet 22. februar 2024 #38 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Derfor er det nødvendig å fylle seg med Guds Ord, bibelen. Tar med noen eksempler fra bibelen i forhold til dette: "Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! 11 Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. 12 For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. 13 Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. ..." (Ef. 6) ... "Da brøt det ut en krig i himmelen: Mikael og englene hans gikk til krig mot dragen. Dragen kjempet sammen med englene sine, 8 men de ble overvunnet, og det fantes ikke lenger plass for dem i himmelen. 9 Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan, og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham. ..." (Åp. 12) ... "Da var det en som spurte: «Herre, er det få som blir frelst?» Han sa til dem: 24 «Kjemp for å komme inn gjennom den trange døren! For jeg sier dere: Mange skal forsøke å komme inn, men ikke klare det. 25 Når husherren først har reist seg og lukket døren og dere blir stående utenfor og banker på og sier: ‘Herre, lukk opp for oss’, da skal han svare: ‘Jeg vet ikke hvor dere er fra.’ 26 Da vil dere si: ‘Vi har jo spist og drukket sammen med deg, og du har undervist på gatene våre.’ 27 Men han skal svare: ‘Jeg vet ikke hvor dere er fra. Bort fra meg, alle dere som gjør urett!’ 28 Der skal dere gråte og skjære tenner når dere ser Abraham og Isak og Jakob og alle profetene i Guds rike mens dere selv blir kastet utenfor. ..." (Luk. 13) Anonymkode: 70c3a...a88 takk og lov så er vi så heldige å ha en slik flott forfører
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #39 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ildsjøen. Og løgn - generelt. "Og jeg så en stor, hvit trone og ham som satt på den. Jord og himmel flyktet bort fra hans ansikt og var ikke lenger til. 12 Og jeg så de døde, både store og små: De sto foran tronen, og bøker ble åpnet. Så ble en annen bok åpnet, livets bok. Og de døde ble dømt etter det som sto skrevet i bøkene, etter sine gjerninger. 13 Havet ga fra seg de døde som var der, og døden og dødsriket ga fra seg de døde som var i dem, og enhver ble dømt etter sine gjerninger. 14 Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen. Og ildsjøen, det er den annen død. 15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen." (Åp. 20) ... "Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg." (Joh. 14) ... "Tyven kommer bare for å stjele, drepe og ødelegge. Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod." (Joh. 10) (Tyven = satan) Anonymkode: 70c3a...a88 Det er jo de religiøse som lyver mest og kriger mest her i verden. Anonymkode: ee72b...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #40 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ildsjøen. Og løgn - generelt. "Og jeg så en stor, hvit trone og ham som satt på den. Jord og himmel flyktet bort fra hans ansikt og var ikke lenger til. 12 Og jeg så de døde, både store og små: De sto foran tronen, og bøker ble åpnet. Så ble en annen bok åpnet, livets bok. Og de døde ble dømt etter det som sto skrevet i bøkene, etter sine gjerninger. 13 Havet ga fra seg de døde som var der, og døden og dødsriket ga fra seg de døde som var i dem, og enhver ble dømt etter sine gjerninger. 14 Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen. Og ildsjøen, det er den annen død. 15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen." (Åp. 20) ... "Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg." (Joh. 14) ... "Tyven kommer bare for å stjele, drepe og ødelegge. Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod." (Joh. 10) (Tyven = satan) Anonymkode: 70c3a...a88 Vet ikke om noen større løgnere enn det religiøse ledere og predikanter har vært opp gjennom historien. Religion handler om makt og kontroll. Religion er satans verk. Anonymkode: 88dd9...542
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå