Gå til innhold

Han 20, jeg 30. galskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en ekstremt god kjemi. Han er veldig moden for alderen, mens jeg er kanskje litt barnslig for alderen. Vi er på relativt samme sted i livet. Begge har utdannelse, fast jobb, bil og bolig. Per nå ønsker ingen av oss barn, det kan jo forandre seg, men jeg tviler sterkt. Osv.. 
 

det eneste som "plager" meg er aldersforskjellen. 
 

jeg har aldri vært tiltrukket av yngre menn. Yngste jeg har datet var 1 år yngre enn meg. Alle andre har vært 2-7 år eldre. 
så, hva tenker folk her? 

Anonymkode: f949e...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er begge all-in og dere vil ha hverandre: Kjør på!!

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri, som 30-åring, vært sammen med en 20-åring. Klart noen er litt mer modne enn andre, men moden, at de skulle matchet meg som 30-åring, er ingen 20 år gamle menn. 

Anonymkode: 0ee44...30b

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt galskap. 20 er fortsatt noen steg fra at han vet mer hva han vil. Umoden for alderen på 30 vil aldri bli en 20 åring, selv ikke en moden en. Han er ikke i fysisk stand på grunn av at hjernen ikke er ferdig utviklet helt enda og fordi han ikke har de erfaringene heller som en 30 åring har. Små refleksjoner som får oss til å forstå mer om oss og verden. Betyr ikke at han er dum eller ikke kan vite noe du ikke vet, men det er en fare for at han kan endre mening om dere når han blir 30, å tenke du er en pervo 😅 

For din del er det nok tvil på det med barn, men for han har det stor sannsynlighet å endre seg enda. 

Vet ikke hva du tenker om din egen opplevelse av å være 20? Det er der jeg finner mitt svar på at jeg ikke vil ha en som er så ung, for det var så mye jeg selv ikke visste. Kan ikke leve side om side med noen som ikke har erfart nok til å på likt grunnlag med meg kunne velge oss. 

Anonymkode: 1c161...f91

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere liker hverandre og vil det samme med relasjonen, kjør på! Vi må slutte å legge oss borti aldersforskjeller på bare 10 år. Ja, det kan by på norn utfordringer, men par har greid utfordringer før. Kansje funker det for dere, det vet dere ikke før dere har prøvd. Lykke til!

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er jo litt galskap. 20 er fortsatt noen steg fra at han vet mer hva han vil. Umoden for alderen på 30 vil aldri bli en 20 åring, selv ikke en moden en. Han er ikke i fysisk stand på grunn av at hjernen ikke er ferdig utviklet helt enda og fordi han ikke har de erfaringene heller som en 30 åring har. Små refleksjoner som får oss til å forstå mer om oss og verden. Betyr ikke at han er dum eller ikke kan vite noe du ikke vet, men det er en fare for at han kan endre mening om dere når han blir 30, å tenke du er en pervo 😅 

For din del er det nok tvil på det med barn, men for han har det stor sannsynlighet å endre seg enda. 

Vet ikke hva du tenker om din egen opplevelse av å være 20? Det er der jeg finner mitt svar på at jeg ikke vil ha en som er så ung, for det var så mye jeg selv ikke visste. Kan ikke leve side om side med noen som ikke har erfart nok til å på likt grunnlag med meg kunne velge oss. 

Anonymkode: 1c161...f91

Kan si meg enig i dette, men samtidig så har vi hatt sååå mange (hyggelige) diskusjoner, om forskjellige temaer, og han er jammen meg mer reflektert enn meg, på mange måter. Han vet litt om  "alt", og han er faktisk mye mer moden enn mange 40 åringer jeg kjenner. 
 

men joda, jeg vet at det ikke bare blir en dans på roser, men hvilket forhold er det? 
 

venninnen min er gift med en mann som er 13 år yngre enn henne. De er enda i et sterkt forhold, etter 7 år. 

Anonymkode: f949e...10a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt beste tips er å slutte å bry deg om andres meninger. Hvorfor skal hva andre synes ha noe å si for om du vil gå inn i forhold, eller ikke? Og i hvert fall hva KG synes!

Drit i andre. Hva føler du selv? Føles det riktig? Ikke riktig?

Anonymkode: 26a03...4a5

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan si meg enig i dette, men samtidig så har vi hatt sååå mange (hyggelige) diskusjoner, om forskjellige temaer, og han er jammen meg mer reflektert enn meg, på mange måter. Han vet litt om  "alt", og han er faktisk mye mer moden enn mange 40 åringer jeg kjenner. 
 

men joda, jeg vet at det ikke bare blir en dans på roser, men hvilket forhold er det? 
 

venninnen min er gift med en mann som er 13 år yngre enn henne. De er enda i et sterkt forhold, etter 7 år. 

Anonymkode: f949e...10a

Jeg kjenner meg litt igjen i det også, opplever jo en del mennesker tidlig 20 årene som mer reflekterte enn 40 åringer. 

Det er jo kjempe koslig med veninnen din og hennes forhold.

Det kan jo gå, kjenner jeg er beskyttende ovenfor de yngre. Men kanskje for beskyttende?

Så lenge du behandler han bra, noe det virker som at du er personen til å gjøre, så går det nok bra 😊 Når jeg tenker på de andre når vi var 20, så syns jeg ikke de var like umoden som det jeg tenker jeg var. 

Anonymkode: 1c161...f91

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan si meg enig i dette, men samtidig så har vi hatt sååå mange (hyggelige) diskusjoner, om forskjellige temaer, og han er jammen meg mer reflektert enn meg, på mange måter. Han vet litt om  "alt", og han er faktisk mye mer moden enn mange 40 åringer jeg kjenner. 
 

men joda, jeg vet at det ikke bare blir en dans på roser, men hvilket forhold er det? 
 

venninnen min er gift med en mann som er 13 år yngre enn henne. De er enda i et sterkt forhold, etter 7 år. 

Anonymkode: f949e...10a

Hvor gammel var venninnen din da hun måtte sin 13 år yngre mann? En mann på 20 år er IKKE så moden som du tror, selv om de kan fremstille seg slik... At du sier at du er litt barnslig og er på nivå med ham, får ting til å skurre for meg...Jeg kunne heller aldri vært sammen med en ung voksen fra jeg var 24+++. Jeg synes det er ekkelt, og hadde følt meg helt idiot sammen med vennene hans og ikke minst familien hans, eller min egen for den saks skyld. "Frysebye"

Anonymkode: a03c6...51b

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekopp1 skrev (55 minutter siden):

Hvis dere liker hverandre og vil det samme med relasjonen, kjør på! Vi må slutte å legge oss borti aldersforskjeller på bare 10 år. Ja, det kan by på norn utfordringer, men par har greid utfordringer før. Kansje funker det for dere, det vet dere ikke før dere har prøvd. Lykke til!

Det er jo ikke her snakk om "bare aldersforskjeller på 10 år".... Det er snakk om en knapt ung voksen, som ikke har noe livserfaring og en (godt?) voksen person på 30 år.... Det er noe helt annet enn at en 30-åring møter en 40-åring.... Jeg er selv sammen med en mann som er 9 år eldre enn meg. Jeg var forelsket i ham da jeg var tenåring, men han så ikke på meg engang. Heldigvis. Møtte ham igjen da jeg var 27 år, og da var det helt annerledes. Han kunne aldri vært sammen med meg da jeg var 18-20 år, og jeg vet nå at selv om jeg fremsto som "voksen" allerede fra 16-års alder, så var vi på 2 vidt forskjellige planeter i livet aldersmessig. 

Anonymkode: a03c6...51b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen som reagerte da jeg møtte mannen min på 26, var selv 33. Nå er han 30 og jeg snart 37. Dere er begge voksne, men føler at normen er at manne skal være eldst. Personlig kjemi er mye viktigere enn når dere er født. Ta det rette valget for deg og dere. Omverdenen vil venne seg til det🥰

Anonymkode: 554b7...dcf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor gammel var venninnen din da hun måtte sin 13 år yngre mann? En mann på 20 år er IKKE så moden som du tror, selv om de kan fremstille seg slik... At du sier at du er litt barnslig og er på nivå med ham, får ting til å skurre for meg...Jeg kunne heller aldri vært sammen med en ung voksen fra jeg var 24+++. Jeg synes det er ekkelt, og hadde følt meg helt idiot sammen med vennene hans og ikke minst familien hans, eller min egen for den saks skyld. "Frysebye"

Anonymkode: a03c6...51b

Han var 21, hun var 34. 
jeg sier ikke at jeg er på nivå med han, jeg sier at han kan være mer voksen og reflektert enn meg i mange situasjoner. Og jeg er ikke en idiot selv, så det sier litt, men du kjenner meg jo ikke, så det er klart at det er vanskelig å se for seg. Det forstår jeg godt. 

Anonymkode: f949e...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mitt beste tips er å slutte å bry deg om andres meninger. Hvorfor skal hva andre synes ha noe å si for om du vil gå inn i forhold, eller ikke? Og i hvert fall hva KG synes!

Drit i andre. Hva føler du selv? Føles det riktig? Ikke riktig?

Anonymkode: 26a03...4a5

Jeg spør kun etter erfaringer, jeg gjør som jeg selv vil. 
 

hva jeg føler om det? Jeg er usikker pga aldersforskjellen. 

Anonymkode: f949e...10a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge dere er på samme bølgelengde i livet, så er alt fint og OK. Kjør på.....

At du vil oppleve at folk har fordommer og mener mye, må du bare takle.

 

 

Anonymkode: 41b2d...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i en omvendt situasjon da, men jeg ble sammen med min samboer da jeg var 19 år og han 29 år. Vi er fortsatt sammen etter 10 år. Skulle vi hørt på andre hadde vi sikkert ikke vært sammen i dag, men hvorfor bry seg om det? 
 

Folk får passe på sitt eget liv. Det er bare til å prøve - funker det ikke så funker det ikke. 

Anonymkode: 9847a...abc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gift med en mann som er 9 år yngre enn meg. Vi har vært sammen i 9 år og møttes da han var 25. Tenker sjelden over aldersforskjellen. Go for it! 

Anonymkode: 4b58f...d48

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere er begge voksne og enda unge kjør på, ikke bry deg om hva andre mener. 
Men, hver klar over at du kan miste han når dere blir eldre.

Anonymkode: 54ee9...ab2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er invitert ut på restaurant av en mann på 35 og jeg 57. Takket ja for han virket tvers igjennom trivelig.

Anonymkode: 3e2f7...79a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? 
Det er jo normalt at menn er sammen med kvinner som er mye yngre, så hvorfor kan ikke kvinner være sammen med menn som er mye yngre uten at det er rart? 

Hvis kjemien stemmer osv, så kjør på. Du kommer til å angre hvis du ikke prøvde. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...