Gå til innhold

Manifestasjoner og Law of attraction

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ta gjerne kontakt med meg. Orker ikke diskutere slikt med smålige og pessimistiske mennesker på nett ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

jeg vil si man er mye mer dømmende og etnosentrisk hvis man ser på dette som en måte å vinne i lotto eller få seg en pen kjæreste, i stedet for å lære fra seg dette til de som virkelig trenger det. Hvis dette fungerer så kan man jo ende fattigdom.

Anonymkode: d75b5...45c

For mange mennesker ville faktisk livene deres blitt verre dersom de fikk tilgang på mengder med penger dersom de ikke har vært vant til det tidligere. Bare se rundt deg; folk klarer ikke spise det som er riktig for egen helse, de klarer ikke fullføre gratis utdanning for å øke sitt eget kunnskapsnivå, de klarer ikke la være å reise/handle/forbruke selv om alle vet at det er skadelig for naturen og vår felles fremtid.

Mange er drevet av lyst, lyst, lyst, ikke fornuft, ikke innsikt, ikke forståelse, ikke viljekraft. Som menneskehet har vi ikke nådd det nivået enda der vi kan håndtere rikdom på en sunn måte og derfor vil fattigdom fortsatt eksistere. Fordi det faktisk er til det beste for naturen og vårt videre livsgrunnlag.

Penger gir frihet, men for mange mennesker vil faktisk ikke den friheten tjene dem (eller resten av livet på jorda) da de mest sannsynlig vil ta valg som vil sende dem inn i en nedadgående spiral. Har også sett flere lotto-millionærer si dette om sin egen opplevelse. 

Alt i verden henger sammen, det er ingen tilfeldigheter, alt er årsak og konsekvens.

Anonymkode: 2370a...a3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har penger og lider ingen økonomisk nød, men jeg er ikke av den typen som shopper og forbruker mye. Reise gjør jeg toppen en gang i året (sommer) og bestandig hvert år er det ikke fly. Mange reiser mye enn mer enn meg.

Du skriver som mennesker har vi ikke nådt det målet, men alle mennesker er på ulike nivå. Noen mennesker har faktisk allerede  i det du skrev det nådt det målet med å håndtere rikdom på en sunn måte.

Anonymkode: 9e62a...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS,

Jeg benytter meg av dette av og til. Tror jeg benyttet mye av dette da jeg var barn uten at jeg var klar over det. Jeg var en typisk dagdrømmer og kunne ligge i senga og såg for meg hvordan det ville bli de neste dagene på skolen. Jeg hadde en veldig god barndom og mye gikk min vei. Det samme gjorde det en idrett jeg var veldig flink i.

Jeg gikk på en annen skole for en periode, og i den klassen, så var det en gutt som var så forelsket i meg at det nesten ble litt plagsomt (jeg var rundt 11 år da). Husker enda at jeg så for meg at det skulle begynne en ny vakker jente i klassen som kunne ta fokuset bort i fra meg. Og i samme uke, så dukket det opp ei jente i klassen som de fleste gutta ble forelsket  i.

Nå i voksen alder, så har jeg lært å bruke litt av denne teknikken. Visualisere hvordan neste arbeidsdag vil gå, hvordan møte vil gå, hvordan medarbeidersamtalen vil gå.

Det handler ikke om å bli rik for min del. Men det er noe i det du fokuserer mest på får du mer av

Jeg visualisert mitt eget barn skulle få en bestemt sommerjobb. Så for meg når han var på jobb og gjorde de og de arbeidsoppgavene. Han fikk jobben og da jeg var innom butikken, så stod han akkurat der jeg hadde sett det for meg og utførte akkurat den type arbeidsoppgave

En ferie vi var på, så visualiserte jeg at vi fikk gratis drinker. Og det gjorde vi også. Og ikke bare engang, men flere ganger 

Tror det ligger mye i tankes kraft. Og idrettsutøvere gjør jo dette hele tiden. Dem visualisere for jeg f.eks sykkelritt (Thor Hushovd vet jeg visualiserte han kom til å vinne tour de france og han vant).

Anonymkode: 50d97...0f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men du må nesten si hva det er jeg ikke har satt meg godt nok inn i når du påstår at jeg ikke kan nok om det. For meg er det helt åpenbart at du ikke har noen utdanning innen dette, det har tvert i mot jeg. Da faller det på sin egen urimelighet at du gjentar og gjentar at jeg ikke kan nok, når du heller ikke har noen som helst argumenter mot det jeg sier. 

Du diskuterer på en veldig uredelig måte. 

Anonymkode: 239c8...f62

Dette ga jeg deg svar på, men du tar det ikke til deg. Jeg har ikke utdanning direkte innen psykologi, men har utdanning og jobber innen helse og med psykiske lidelser. Samt at jeg er vokst opp med psykolog i aller nærmeste familie. 

Du sier du har satt deg inn i kognitiv atferdsterapi, men allikevel så sitter du og påstår at det ikke er noen sammenheng mellom tanker og handlinger, og at tankene er noe vi ikke styrer over selv.

Du har heller ikke svart på det jeg spurte om. Hvordan kan vi stilles til ansvar for våre handlinger hvis vi ikke har fri vilje? Og ikke henvis til bøker, jeg vil gjerne at du forklarer det selv.

Anonymkode: 4d489...3a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men du må nesten si hva det er jeg ikke har satt meg godt nok inn i når du påstår at jeg ikke kan nok om det. For meg er det helt åpenbart at du ikke har noen utdanning innen dette, det har tvert i mot jeg. Da faller det på sin egen urimelighet at du gjentar og gjentar at jeg ikke kan nok, når du heller ikke har noen som helst argumenter mot det jeg sier. 

Du diskuterer på en veldig uredelig måte. 

Her under kan du se en lett forklart video som handler om kognitiv atferdsterapi, og det er akkurat dette du nekter for at er mulig fordi du mener vi liksom ikke styrer våre tanker selv og ikke har frie valg.

Du snakker om at andre i denne tråden er respektløse mot din tro, men synes du er ganske respektløs selv. Dette er en behandlingsmåte som har hjulpet mange bare ved å endre på tankemønsteret, og slik manifesterer man seg automatisk et bedre liv. Ingenting magisk ved det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette ga jeg deg svar på, men du tar det ikke til deg. Jeg har ikke utdanning direkte innen psykologi, men har utdanning og jobber innen helse og med psykiske lidelser. Samt at jeg er vokst opp med psykolog i aller nærmeste familie. 

Du sier du har satt deg inn i kognitiv atferdsterapi, men allikevel så sitter du og påstår at det ikke er noen sammenheng mellom tanker og handlinger, og at tankene er noe vi ikke styrer over selv.

Du har heller ikke svart på det jeg spurte om. Hvordan kan vi stilles til ansvar for våre handlinger hvis vi ikke har fri vilje? Og ikke henvis til bøker, jeg vil gjerne at du forklarer det selv.

Du ga meg aldri svar på det. Det vet du også. 

Jeg har ikke påstått det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her under kan du se en lett forklart video som handler om kognitiv atferdsterapi, og det er akkurat dette du nekter for at er mulig fordi du mener vi liksom ikke styrer våre tanker selv og ikke har frie valg.

Du snakker om at andre i denne tråden er respektløse mot din tro, men synes du er ganske respektløs selv. Dette er en behandlingsmåte som har hjulpet mange bare ved å endre på tankemønsteret, og slik manifesterer man seg automatisk et bedre liv. Ingenting magisk ved det.

Law of attraction er åndelig overtro, eller psudoscience. 
Og forskning peker ganske overbevisende på at vi ikke har fri vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du ga meg aldri svar på det. Det vet du også. 

Jeg har ikke påstått det. 

Her må du utdype nærmere.

Har gitt deg svar flere ganger. Det er derimot du som ikke gir meg svar, derfor spør jeg igjen. Hvordan kan vi stilles til ansvar for våre handlinger, hvis vi ikke har fri vilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (4 minutter siden):

Law of attraction er åndelig overtro, eller psudoscience. 
Og forskning peker ganske overbevisende på at vi ikke har fri vilje. 

Utdyp nærmere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utdyp nærmere

Det er bare å søke opp litteratur rundt Law of attraction,  det at enkelte justerer dette til å handle om mindfulness endrer ikke bakgrunnen for "konseptet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er basic kognitiv terapi som du helt sikkert har lært på videreutdanning eller kurs som sykepleier/o.l. Jeg har aldri sagt noe i mot det. Det er ikke dette vi har diskutert. 

Da jeg skrev vi ikke har frie valg henviste jeg til filosofi og påpekte at det var viktig å skille de ulike perspektivene, nettopp fordi at i en psykologisk diskusjon så er det ikke hensiktsmessig å avskrive frie valg. Dette hadde du fått med deg om du forstod det jeg skrev. 

Det finnes 1. 2. og 3. bølge innen for kognitiv atferdsterapi. Dette er typisk 2.bølge, helt enkel CBT. Jeg har ikke sagt mot dette. Du sier jeg er respektløs fordi jeg kan adskillig mer enn deg innen dette fagområdet, og du har vansker med leseforståelsen, jeg vet ikke helt hvorfor det trigger deg at du ikke forstår det jeg skriver. Ønsker deg lykke til videre i livet, og hvis du ønsker å forstå det jeg har skrevet bedre, så anbefaler jeg deg å lese det både 2 og 3 ganger til, når du ikke er aktivert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er basic kognitiv terapi som du helt sikkert har lært på videreutdanning eller kurs som sykepleier/o.l. Jeg har aldri sagt noe i mot det. Det er ikke dette vi har diskutert. 

Da jeg skrev vi ikke har frie valg henviste jeg til filosofi og påpekte at det var viktig å skille de ulike perspektivene, nettopp fordi at i en psykologisk diskusjon så er det ikke hensiktsmessig å avskrive frie valg. Dette hadde du fått med deg om du forstod det jeg skrev. 

Det finnes 1. 2. og 3. bølge innen for kognitiv atferdsterapi. Dette er typisk 2.bølge, helt enkel CBT. Jeg har ikke sagt mot dette. Du sier jeg er respektløs fordi jeg kan adskillig mer enn deg innen dette fagområdet, og du har vansker med leseforståelsen, jeg vet ikke helt hvorfor det trigger deg at du ikke forstår det jeg skriver. Ønsker deg lykke til videre i livet, og hvis du ønsker å forstå det jeg har skrevet bedre, så anbefaler jeg deg å lese det både 2 og 3 ganger til, når du ikke er aktivert. 

Jo det er dette nettopp det vi har diskutert, det hva jeg har prøvd å få fram hele tiden og hvor du avblåser det hele med at det er noe magisk og overnaturlig. Du er ikke opptatt av psykologien bak dette i det hele tatt, så hvorfor du er så opptatt av å fremheve deg selv der kan man lure på. Selv om jeg har mine anelser.

Du klarer forøvrig fortsatt ikke å svare meg på spørsmålet jeg har stilt deg nå flere ganger. Kan jeg få et svar nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gregarious skrev (15 minutter siden):

Det er bare å søke opp litteratur rundt Law of attraction,  det at enkelte justerer dette til å handle om mindfulness endrer ikke bakgrunnen for "konseptet". 

Det har jeg søkt på mange ganger du. Trodde faktisk for noen år tilbake at dette var noe magisk og overnaturlig etter alt jeg leste. Men når man setter seg inn i det og begynner å se logikken, så er det ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det har jeg søkt på mange ganger du. Trodde faktisk for noen år tilbake at dette var noe magisk og overnaturlig etter alt jeg leste. Men når man setter seg inn i det og begynner å se logikken, så er det ikke det.

Det du referer til i denne tråden er ikke law of attraction. 
Hva er det du driver med som er forskjell fra mindfulness?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvis du har søkt på det mange ganger så vet du at det er en åndelig tro og praksis. Bare fordi du driver med positiv tenking og kaller det manifestering gjør ikke til at LoA ikke lenger er noe overnaturlig. 

Hvorfor fortsetter du å dumme deg ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gregarious skrev (12 minutter siden):

Det du referer til i denne tråden er ikke law of attraction. 
Hva er det du driver med som er forskjell fra mindfulness?

Mindfulness og og law of attraction er to helt forskjellige ting.

Mindfullness er en eldgammel meditasjonstradisjon som går ut på å være tilstede og oppmerksom i øyeblikket med et vennlig og åpent sinn. Også en meditasjon som er fin å bruke for avslapning og avspenning.

Law of attraction som på godt norsk kalles loven om tiltrekning, handler om at man tiltrekker seg det man sender ut. Har du f.eks mange negative tanker og tror på dem, så vil det også gjenspeile seg i negative handlinger og utstråling av negativ energi deretter. Da er det naturligvis det du får tilbake. Klarer du å snu disse tankene til noe positivt og fokusere på noe positivt du ønsker inn i livet ditt, så vil du naturligvis søke mer mot det. Og på denne måten så vil det du ønsker manifisteres i større grad. Men det er selvfølgelig viktig at du lærer deg å tro på disse positive tankene og det du ønsker deg også, da vil du leve mer deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis du har søkt på det mange ganger så vet du at det er en åndelig tro og praksis. Bare fordi du driver med positiv tenking og kaller det manifestering gjør ikke til at LoA ikke lenger er noe overnaturlig. 

Hvorfor fortsetter du å dumme deg ut? 

Svar meg på det jeg spurte om, og ikke ro deg vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...