AnonymBruker Skrevet 28. februar #81 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men nå snakker du om tankens kraft. Har du lest en eneste bok om Law of attraction og law of assumption? Det baseres seg på at du endrer grensene for vår kjent realitet. Ingen av samfunnets eller naturvitenskaplige dogmer gjelder lenger, om du tror nok. Du kunne like så godt sagt at du snakket om generell positiv psykologi, eller "tenk positivt", dette er IKKE det samme som manifestering. Som sagt, anbefaler deg en bok fra Neville Goddard. Det er helt ok at dere vil diskutere positiv tenking, det er ikke det samme som LoA. Anonymkode: 239c8...f62 Jo det er mye av det samme. Tenke positivt er jo noe man kan prøve for å føle seg litt bedre. Men for å manifistere disse positive tankene, så må man tro på de. Og ved å tro på de positive tankene, så er det også hva du vil etterhvert vil tiltrekke deg ved at du handler mer deretter. Her har vi Law of attraction (På norsk "Loven om tiltrekning"). At vi tiltrekker oss det vi tenker og føler. Og det skjer naturligvis igjennom ubevisste handlinger. Hvis noen har forsøkt å gjøre dette om til magi i bøker, så er det i så fall kun for å tjene penger. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #82 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo det er mye av det samme. Tenke positivt er jo noe man kan prøve for å føle seg litt bedre. Men for å manifistere disse positive tankene, så må man tro på de. Og ved å tro på de positive tankene, så er det også hva du vil etterhvert vil tiltrekke deg ved at du handler mer deretter. Her har vi Law of attraction (På norsk "Loven om tiltrekning"). At vi tiltrekker oss det vi tenker og føler. Og det skjer naturligvis igjennom ubevisste handlinger. Hvis noen har forsøkt å gjøre dette om til magi i bøker, så er det i så fall kun for å tjene penger. Anonymkode: 4d489...3a0 Nei, det er ikke det samme. Fordi Law of Attraction handler om magi. Det handler om hvordan Universet endres av dine tanker, hvis du vibrere høyt nok. Anonymkode: 239c8...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #83 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke det samme. Fordi Law of Attraction handler om magi. Det handler om hvordan Universet endres av dine tanker, hvis du vibrere høyt nok. Anonymkode: 239c8...f62 Nei, ikke latterliggjør noe som er så enkelt og logisk er du snill. Loven om tiltrekning handler kun om hva du selv tiltrekker deg ved at du fokuserer sterkt på noe og handler deretter. Også en grunn til det jeg skrev tidligere, at det å manifistere for andre ikke er mulig. Det finnes ikke noe magisk ved det her. Anonymkode: 4d489...3a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #84 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, ikke latterliggjør noe som er så enkelt og logisk er du snill. Loven om tiltrekning handler kun om hva du selv tiltrekker deg ved at du fokuserer sterkt på noe og handler deretter. Også en grunn til det jeg skrev tidligere, at det å manifistere for andre ikke er mulig. Det finnes ikke noe magisk ved det her. Anonymkode: 4d489...3a0 Loven om tiltrekning er en åndelig lære. Den stammer helt tilbake til 1877, og handlet om hvordan det var kommunikasjon mellom ulike ånder i ulike ting og vesener, og hvordan like ånder ble tiltrukket av hverandre. Det ble deretter popularisert gjennom The Secret i 2006, som i aller høyeste grad omhandler "magiske" sammenhenger, der tankene dine påvirker objektive situasjoner. Om du tror at det er noe som helst "mannen i gata, u-religøst" med loven om tiltrekning så tar du feil. Det er en dypt åndelig/spirituell praksis. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #85 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Loven om tiltrekning er en åndelig lære. Den stammer helt tilbake til 1877, og handlet om hvordan det var kommunikasjon mellom ulike ånder i ulike ting og vesener, og hvordan like ånder ble tiltrukket av hverandre. Det ble deretter popularisert gjennom The Secret i 2006, som i aller høyeste grad omhandler "magiske" sammenhenger, der tankene dine påvirker objektive situasjoner. Om du tror at det er noe som helst "mannen i gata, u-religøst" med loven om tiltrekning så tar du feil. Det er en dypt åndelig/spirituell praksis. Anonymkode: 239c8...f62 Anbefaler deg å sette deg litt inn i psykologi og hvordan tankene beviselig styrer oss. Jeg er åpen for åndelige og spirituelle ting jeg altså, men akkurat når det gjelder dette, så ser jeg ikke noe magisk ved det. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #86 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anbefaler deg å sette deg litt inn i psykologi og hvordan tankene beviselig styrer oss. Jeg er åpen for åndelige og spirituelle ting jeg altså, men akkurat når det gjelder dette, så ser jeg ikke noe magisk ved det. Anonymkode: 4d489...3a0 Jeg kan veldig mye om psykologi, inne alle de tre hovedtradisjonen. Både 1., 2. og 3. bølge av kognitiv-atferdsterapi. Kan utdypende informasjon om ACT, Meta, CBT, CBT-e (for en rekke ulike lidelser) m.m. Humanistisk tradisjon, sensorimotorisk psykoterapi, somatic experiencing, traumepsykologi, utviklingspsykologi, m.mm Er det noe spesielt du tenker jeg skal sette meg mer inn i? Du ser ikke noe magisk ved det fordi du ikke vet hva Loven om tiltrekning er, det er en åndelig lære, uansett hvor mye du og andre mener det handler om psykologi. Det kan du jo ta et lett google-søk å søke opp dersom du ikke tror meg. Det er ikke psykologi, det er et vitenskapelig fag. Loven om tiltrekning, og law of assumption er åndelig praksis. Anonymkode: 239c8...f62 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #87 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Anbefaler deg å sette deg litt inn i psykologi og hvordan tankene beviselig styrer oss. Jeg er åpen for åndelige og spirituelle ting jeg altså, men akkurat når det gjelder dette, så ser jeg ikke noe magisk ved det. Anonymkode: 4d489...3a0 I tillegg er det paradoksalt hvordan du påstår at tankene styrer oss, samtidig som du påstår at vi har fri vilje. Fri vilje er for øvrig et filosofisk anliggende. Forskning viser også at hjernebølgene for tanken du har starter FØR du aktivt persiperer at du har valgt noe, som beviser at vi ikke har fri vilje. Anonymkode: 239c8...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 28. februar #88 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men nå snakker du om tankens kraft. Har du lest en eneste bok om Law of attraction og law of assumption? Det baseres seg på at du endrer grensene for vår kjent realitet. Ingen av samfunnets eller naturvitenskaplige dogmer gjelder lenger, om du tror nok. Du kunne like så godt sagt at du snakket om generell positiv psykologi, eller "tenk positivt", dette er IKKE det samme som manifestering. Som sagt, anbefaler deg en bok fra Neville Goddard. Det er helt ok at dere vil diskutere positiv tenking, det er ikke det samme som LoA. Anonymkode: 239c8...f62 Jeg har. Neville Goddard var forøvrig en snik som lot som han var kristen, han tok forøvrig tankene og stjal de fra bibelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #89 Del Skrevet 28. februar Lawyam skrev (1 minutt siden): Jeg har. Neville Goddard var forøvrig en snik som lot som han var kristen, han tok forøvrig tankene og stjal de fra bibelen. Han lot ikke som han var kristen. Han var kristen. Bibelen er en bok om deg. Når Jesus skapte mat til 5000 av to fisker og fem brød, det er manifestasjon. Hvis du har lest en bok om det, så vet du jo at det er langt mer og overnaturlig enn "tenk positivt" og psykologi. Psykologi er en sosial vitenskap, manifestering, law of attraction og law of assumption er en åndelig lære. Vær for all del uenig med det. Men at Neville Goddard er en snik, men det er du også når du påstår at LoA er enkel psykologi og positiv tenking. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 28. februar #90 Del Skrevet 28. februar (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han lot ikke som han var kristen. Han var kristen. Bibelen er en bok om deg. Når Jesus skapte mat til 5000 av to fisker og fem brød, det er manifestasjon. Hvis du har lest en bok om det, så vet du jo at det er langt mer og overnaturlig enn "tenk positivt" og psykologi. Psykologi er en sosial vitenskap, manifestering, law of attraction og law of assumption er en åndelig lære. Vær for all del uenig med det. Men at Neville Goddard er en snik, men det er du også når du påstår at LoA er enkel psykologi og positiv tenking. Anonymkode: 239c8...f62 Jeg har lest alt det der og har gjort opp min mening, jeg sier ikke at alt er tøv, men det er helst slik at det er skrevet noe som går over samme lest og som vris litt om på for å gjøres spennende. Jeg selv er jo kristen og kjenner jo tankene fra Bibelen, og Hinduismen forøvrig, resten er jo bare tatt ut og vridd på for å selge til de som ikke tror på Gud og Goddard er en snik ja, da han later som. Likefullt er det slik at å få manifestert mye handler om å ikke gi opp, men holde fast på ønske å oppnå noe og gjøre det som nå til for dem som ikke tenker i spirituelle baner. Endret 28. februar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #91 Del Skrevet 28. februar Lawyam skrev (15 minutter siden): Jeg har lest alt det der og har gjort opp min mening, jeg sier ikke at alt er tøv, men det er helst slik at det er skrevet noe som går over samme lest og som vris litt om på for å gjøres spennende. Jeg selv er jo kristen og kjenner jo tankene fra Bibelen, og Hinduismen forøvrig, resten er jo bare tatt ut og vridd på for å selge til de som ikke tror på Gud og Goddard er en snik ja, da han later som. Likefullt er det slik at å få manifestert mye handler om å ikke gi opp, men holde fast på ønske å oppnå noe og gjøre det som nå til for dem som ikke tenker i spirituelle baner. Men da er det ikke manifestering, og LoA. Da er det positiv tenking, enkel psykologi. På samme måte som jeg respekterer at du er åndelig og religiøs, så kan du jo tenke på om du ønsker å respektere andres trossystem og åndelighet på samme måte. Måten du feilinformerer og feilfremstiller LoA med å påstå at det er det samme som enkel psykologi og positiv tenking fremstår for meg som respektløst. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #92 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg kan veldig mye om psykologi, inne alle de tre hovedtradisjonen. Både 1., 2. og 3. bølge av kognitiv-atferdsterapi. Kan utdypende informasjon om ACT, Meta, CBT, CBT-e (for en rekke ulike lidelser) m.m. Humanistisk tradisjon, sensorimotorisk psykoterapi, somatic experiencing, traumepsykologi, utviklingspsykologi, m.mm Er det noe spesielt du tenker jeg skal sette meg mer inn i? Du ser ikke noe magisk ved det fordi du ikke vet hva Loven om tiltrekning er, det er en åndelig lære, uansett hvor mye du og andre mener det handler om psykologi. Det kan du jo ta et lett google-søk å søke opp dersom du ikke tror meg. Det er ikke psykologi, det er et vitenskapelig fag. Loven om tiltrekning, og law of assumption er åndelig praksis. Anonymkode: 239c8...f62 Du har helt tydelig ikke satt deg godt nok inn i kognitiv terapi, så her overvurderer du nok deg selv. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): I tillegg er det paradoksalt hvordan du påstår at tankene styrer oss, samtidig som du påstår at vi har fri vilje. Fri vilje er for øvrig et filosofisk anliggende. Forskning viser også at hjernebølgene for tanken du har starter FØR du aktivt persiperer at du har valgt noe, som beviser at vi ikke har fri vilje. Anonymkode: 239c8...f62 Hvordan tankene styrer oss, men samtidig påstår at vi ikke har fri vilje? Jeg snakker om hvordan tankene styrer våre handlingsmønstre. Tanker som vi her snakker om å snu til noe positivt. Når det gjelder denne forskningen du hinter til, så er det impulser som i så fall er målt, og ikke beslutninger. Selvfølgelig har vi fri vilje. I motsatt fall så mener du at vi ikke kan stilles til ansvar for noe av det vi gjør? Mannen min så en sexy dame her om dagen som gjorde at han var utro. Han valgte det ikke selv altså, det var rett og slett noe han ikke styre over. Da er han unnskyldt stakkars. Det var universet som valgte det😊 Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #93 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har helt tydelig ikke satt deg godt nok inn i kognitiv terapi, så her overvurderer du nok deg selv. Hvordan tankene styrer oss, men samtidig påstår at vi ikke har fri vilje? Jeg snakker om hvordan tankene styrer våre handlingsmønstre. Tanker som vi her snakker om å snu til noe positivt. Når det gjelder denne forskningen du hinter til, så er det impulser som i så fall er målt, og ikke beslutninger. Selvfølgelig har vi fri vilje. I motsatt fall så mener du at vi ikke kan stilles til ansvar for noe av det vi gjør? Mannen min så en sexy dame her om dagen som gjorde at han var utro. Han valgte det ikke selv altså, det var rett og slett noe han ikke styre over. Da er han unnskyldt stakkars. Det var universet som valgte det😊 Anonymkode: 4d489...3a0 Åja, helt tydelig ikke nei, da kan du jo være mer spesifikk siden du mener du kan noe mer om det enn meg. Hva er det jeg ikke har satt meg godt nok inn i? Tanker styrer ikke nødvendigvis handlingsmønster. Om man snakker psykologi så har de fleste av oss automatiserte tanker som vi ubevisst handler på. Men om man bevisstgjøres disse tankesettene, kan man endre sitt selv-konsept og dermed innse at man selv velger handlingene sine, uavhengig av tankene. Det er derfor mindfullness har en så godt effekt på mennesker med psykiske lidelser. Man bevisstgjøres sin indre tankeprosess, og innser at "selvet" ikke er summen av tanker, men den observerende enheten, og på den måten kan man velge sine handlinger, på en måte som gjør at man oppnår større psykologisk fleksibilitet. Det er ikke selvsagt at vi har fri vilje. Du deltar i en diskusjon i "bad faith". Du argumenterer ikke for noen av meningene dine, det er bare synsinger. Anbefaler deg boken til Sam Harris om fri vilje. Som sagt, det er en filosofisk diskusjon ikke en psykologisk, egentlig. Og den har ikke så mye med manifestering å gjøre heller. Men sånn hvis du har lyst til å lære om det. Veldig interessant egentlig. De fleste reagerer jo med det samme utsagnet som deg "så da har man ikke ansvar for det man gjør" og det er jo ikke helt det samme. Samfunnet vi deltar i har jo sosial normer og regler. Men som sagt Sam Harris beskriver det mye bedre i boken sin. Som sagt, det er viktig å skille mellom psykologi, filosofi og det spirituelle. I psykologien kan vi godt snakke om fri vilje, og for alle praktiske formål så later vi som at vi har det. Men fra et filosofisk standpunkt er ting annerledes. Bare sånn hvis du skulle problematisere at jeg i det ene avsnittet sier at vi kan velge handlingene våre, og i det andre sier at vi ikke har fri vilje. Det handler om hvilket fag man diskuterer ut fra. Anonymkode: 239c8...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #94 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Åja, helt tydelig ikke nei, da kan du jo være mer spesifikk siden du mener du kan noe mer om det enn meg. Hva er det jeg ikke har satt meg godt nok inn i? Tanker styrer ikke nødvendigvis handlingsmønster. Om man snakker psykologi så har de fleste av oss automatiserte tanker som vi ubevisst handler på. Men om man bevisstgjøres disse tankesettene, kan man endre sitt selv-konsept og dermed innse at man selv velger handlingene sine, uavhengig av tankene. Det er derfor mindfullness har en så godt effekt på mennesker med psykiske lidelser. Man bevisstgjøres sin indre tankeprosess, og innser at "selvet" ikke er summen av tanker, men den observerende enheten, og på den måten kan man velge sine handlinger, på en måte som gjør at man oppnår større psykologisk fleksibilitet. Det er ikke selvsagt at vi har fri vilje. Du deltar i en diskusjon i "bad faith". Du argumenterer ikke for noen av meningene dine, det er bare synsinger. Anbefaler deg boken til Sam Harris om fri vilje. Som sagt, det er en filosofisk diskusjon ikke en psykologisk, egentlig. Og den har ikke så mye med manifestering å gjøre heller. Men sånn hvis du har lyst til å lære om det. Veldig interessant egentlig. De fleste reagerer jo med det samme utsagnet som deg "så da har man ikke ansvar for det man gjør" og det er jo ikke helt det samme. Samfunnet vi deltar i har jo sosial normer og regler. Men som sagt Sam Harris beskriver det mye bedre i boken sin. Som sagt, det er viktig å skille mellom psykologi, filosofi og det spirituelle. I psykologien kan vi godt snakke om fri vilje, og for alle praktiske formål så later vi som at vi har det. Men fra et filosofisk standpunkt er ting annerledes. Bare sånn hvis du skulle problematisere at jeg i det ene avsnittet sier at vi kan velge handlingene våre, og i det andre sier at vi ikke har fri vilje. Det handler om hvilket fag man diskuterer ut fra. Anonymkode: 239c8...f62 Du har tydeligvis ikke satt deg godt nok inn i kognitiv terapi som nettopp har som utgangspunkt at tanker, følelser og atferd påvirker hverandre. Hvis du leser hva jeg tidligere har skrevet, så ser du også at jeg nevner ubevisste handlinger. Det handler derfor også om å snu automatiske negative tanker. Istedenfor å henvise til en hel bok i en pågående diskusjon, så kan du heller forklare meg hvordan vi kan stilles til ansvar for våre handlinger hvis vi ikke har fri vilje. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #95 Del Skrevet 28. februar 12 hours ago, AnonymBruker said: Få mennesker tror sterkt nok. Folk greier knapt å manifestere å finne en tjuekroning på gata, folk flest bruker det ikke. Men om mange kollektivt hadde gått sammen om det, så hadde man naturlig kunne endt alle globale kriser. Manifestering handler ikke om drømming. Selvsagt ønsker de seg sterkt mat, vann og tak over hodet. Det har jeg aldri sagt i mot. Men når de ønsker seg mat, vann og tak over hodet (hvis det kommer fra en mangeltilstand) så sitter de nettopp med følelsen av mangel, da er det naturlig at de ikke får det. De har lave vibrasjoner og tiltrekker seg mer av det. Manifestering handler ikke om å ønske sterkt nok. Jeg anbefaler at du går over til en annen gruppe å hypotetisere om, fordi det er tydelig at du ikke kan noe om det globale sør, og utviklingen i utviklingsland, du fremstår som veldig dømmende og etnosentrisk. Det tar seg ikke ut. Velg gjerne en annen gruppe du kan mer om så deltar jeg gjerne i diskusjonen med deg. Kan også anbefale deg Neville Goddard som en lett innføring. Anonymkode: 239c8...f62 jeg vil si man er mye mer dømmende og etnosentrisk hvis man ser på dette som en måte å vinne i lotto eller få seg en pen kjæreste, i stedet for å lære fra seg dette til de som virkelig trenger det. Hvis dette fungerer så kan man jo ende fattigdom. Anonymkode: d75b5...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #96 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han lot ikke som han var kristen. Han var kristen. Bibelen er en bok om deg. Når Jesus skapte mat til 5000 av to fisker og fem brød, det er manifestasjon. Hvis du har lest en bok om det, så vet du jo at det er langt mer og overnaturlig enn "tenk positivt" og psykologi. Psykologi er en sosial vitenskap, manifestering, law of attraction og law of assumption er en åndelig lære. Vær for all del uenig med det. Men at Neville Goddard er en snik, men det er du også når du påstår at LoA er enkel psykologi og positiv tenking. Anonymkode: 239c8...f62 Eller oppspinn kanskje? At det står skrevet betyr ikke at det har skjedd. Anonymkode: f070e...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 28. februar #97 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 16.26): Du misforstår hele greia. Du kan ikke sammenligne en annen del av verden med oss som har helt andre vilkår. Hva er det du er redd for som må spy ut en kommentar som det? Du har noe i deg selv å jobbe med. Noe du blir trigget av. Er du redd for at andre klarer å manifestere og tiltrekke seg noe som kan gjøre deg sjalu? Er du redd for at andre skal bli bedre enn deg? Er livet en konkurranse? Er TS faktisk ute etter å bli bedre enn deg, eller bare å skape et mest mulig godt liv så hen selv blir i stand til å inspirere andre som deg som et eksempel? Tenk litt før du spyr ut kommentarer som det. Du fremstår kun som en som har lite å gjøre. Anonymkode: 9e62a...76d Du vet, mange av oss andre får ting til uten "manifestering" eller "law of attraction". Som gang på gang har blitt vist at ikke virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 28. februar #98 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2024 den 22.26): Men ta deg sammen da menneske, så patetisk og smålig du er. Uansett så er nok dette noe de vet om for selve metodene har utspring fra nettopp asiatisk og afrikansk religion og kultur. Mulig du skal bli mer opplyst? Men synes egentlig mer synd på deg, lite belest og uintelligent Anonymkode: e4ae3...a8c Nå synes jeg at det med Afrika er å overdrive i denne diskusjonen, men må bare si at "belest" betyr at man leser allsidig litteratur, ikke at man leser nisjebøkene dine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #99 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har tydeligvis ikke satt deg godt nok inn i kognitiv terapi som nettopp har som utgangspunkt at tanker, følelser og atferd påvirker hverandre. Hvis du leser hva jeg tidligere har skrevet, så ser du også at jeg nevner ubevisste handlinger. Det handler derfor også om å snu automatiske negative tanker. Istedenfor å henvise til en hel bok i en pågående diskusjon, så kan du heller forklare meg hvordan vi kan stilles til ansvar for våre handlinger hvis vi ikke har fri vilje. Anonymkode: 4d489...3a0 Men du må nesten si hva det er jeg ikke har satt meg godt nok inn i når du påstår at jeg ikke kan nok om det. For meg er det helt åpenbart at du ikke har noen utdanning innen dette, det har tvert i mot jeg. Da faller det på sin egen urimelighet at du gjentar og gjentar at jeg ikke kan nok, når du heller ikke har noen som helst argumenter mot det jeg sier. Du diskuterer på en veldig uredelig måte. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #100 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): jeg vil si man er mye mer dømmende og etnosentrisk hvis man ser på dette som en måte å vinne i lotto eller få seg en pen kjæreste, i stedet for å lære fra seg dette til de som virkelig trenger det. Hvis dette fungerer så kan man jo ende fattigdom. Anonymkode: d75b5...45c Det er jeg for så vidt enig i. Det er en stråmann at folk som driver med manifestering gjør det for å vinne i lotto. Det er ikke noe uselvisk i det. Som jeg har nevnt mange ganger er manifestering en åndelig praksis, og kjernen for de fleste som driver med det er å nå en høyere bevissthet, og som oftest nå en kjerne av kjærlighet. Det gjør man ikke om man fokuserer på egen vinning. Samtidig i praksis, hvordan tror du det hadde sett ut hvis noen dro til "Afrika" for å lære de kurs i manifestering, jeg tror personlig ikke at det hadde gått så bra. Det går likevel an å bruke manifestering til å bidra positivt til omverdenen. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå