AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #61 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En god start for hva? Det er alt. Overalt. Hele tiden. Hele livet ditt er manifestert. Anonymkode: 239c8...f62 En god start for å finne deg selv og oppnå dine mål, uten at de er påvirket av andres valg og energier. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #62 Del Skrevet 27. februar 2024 Lawyam skrev (Akkurat nå): Hvis ingenting skjer har det ikke manifestert seg, kjære! Du forsøker på det! Ja, og når du forsøker noe, så er det jo noe du gjør, kjære! Du prøver å manifistere noe. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 27. februar 2024 #63 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, og når du forsøker noe, så er det jo noe du gjør, kjære! Du prøver å manifistere noe. Anonymkode: 4d489...3a0 Du prøver å få det manifestert, men du manifesterer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #64 Del Skrevet 27. februar 2024 Lawyam skrev (2 minutter siden): Du prøver å få det manifestert, men du manifesterer ikke. Nå driver du med såpass flisespikkeri at det tar bort noe av poenget jeg forsøkte å få fram. Å forsøke og manifistere er en god start da. Fornøyd? Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #65 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En god start for å finne deg selv og oppnå dine mål, uten at de er påvirket av andres valg og energier. Anonymkode: 4d489...3a0 Her må jeg si meg uenig. Det er lurt å finne deg selv, før du aktivt forsøker å manifestere i det eksterne. Hvis ikke risikerer du å manifestere mer av det du ikke ønsker deg. Anonymkode: 239c8...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #66 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her må jeg si meg uenig. Det er lurt å finne deg selv, før du aktivt forsøker å manifestere i det eksterne. Hvis ikke risikerer du å manifestere mer av det du ikke ønsker deg. Anonymkode: 239c8...f62 Ja det kan jeg si meg enig i. Men er det så farlig å få noe man egentlig ikke ønsker seg da? Da tenker jeg bare at det er noe du tar lærdom av, og er enda et skritt nærmere å finne deg selv. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 27. februar 2024 #67 Del Skrevet 27. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå driver du med såpass flisespikkeri at det tar bort noe av poenget jeg forsøkte å få fram. Å forsøke og manifistere er en god start da. Fornøyd? Anonymkode: 4d489...3a0 Ja, bedre fordi det da er tydeligere at det ikke er mye mer hokus pokus med det greiene der enn at det er noe alle forsøker på; å oppnå sine mål og at noen når de og andre ikke ikke fordi de ikke kjenner til The Secret eller Law of Attraction og hva en enn vil kalle det, men at det finnes tusen måter å forsøke å nå sine mål på og passe på å holde fokuset oppe og jobbe for det uten at man må snakke som om man har funnet opp hjulet eller snakke som det er en hemmelighet eller noe mystisk over det. Endret 27. februar 2024 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #68 Del Skrevet 27. februar 2024 Lawyam skrev (2 minutter siden): Ja, bedre fordi det da er tydeligere at det ikke er mye mer hokus pokus med det greiene der enn at det er noe alle forsøker på; å oppnå sine mål og at noen når de og andre ikke ikke fordi de ikke kjenner til The Secret eller Law of Attraction og hva en enn vil kalle det, men at det finnes tusen måter å forsøke å nå sine mål på og passe på å holde fokuset oppe og jobbe for det uten at man må snakke som om man har funnet opp hjulet. Man kan jo heller si det på denne måten, å forsøke å endre tankesettet til noe positivt og forsøke å manifistere derfra er en god start. Manifistere gjør vi forsåvidt hele tiden, og ofte i negativ retning uten at vi tenker over det. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #69 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja det kan jeg si meg enig i. Men er det så farlig å få noe man egentlig ikke ønsker seg da? Da tenker jeg bare at det er noe du tar lærdom av, og er enda et skritt nærmere å finne deg selv. Anonymkode: 4d489...3a0 Helt enig i den. Jeg er bare uenig i å si at manifestering er en måte å finne seg selv. Er målet å finne seg selv, eller er målet å nå en større bevissthet, en mer ren for, og å nå kjærlighet. Selv er også et merkelig konsept som er sosialt konstruert. Anonymkode: 239c8...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 27. februar 2024 #70 Del Skrevet 27. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Man kan jo heller si det på denne måten, å forsøke å endre tankesettet til noe positivt og forsøke å manifistere derfra er en god start. Manifistere gjør vi forsåvidt hele tiden, og ofte i negativ retning uten at vi tenker over det. Anonymkode: 4d489...3a0 Ja, det gjør vi så det irriterer meg derfor veldig at noen må finne TS eller LoA el og snakke om det som om det er noe 'nytt'. Det er bare en ny innpakning. Jeg har lest mye; til slutt blir en bare lei fordi det bare er samme oppkok sagt på en ny måte hver gang, for at noen som har et alternativt livssyn skal ta det til seg også.. Så serveres det til noen som ikke er alternativt mennesker på en måte da som får de til å kikke rart på deg, fordi de ikke er avhengig av å høre om det som om det var noe de ikke hadde forstått uten all 'pynten'. Resultat er at den 'normale' sier at det er tøv, og den alternative sier at 'den normale' ikke har forstått noe; og så er det basic egentlig...med eller uten 'stæsj'. Endret 27. februar 2024 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #71 Del Skrevet 27. februar 2024 Lawyam skrev (7 minutter siden): Ja, det gjør vi så det irriterer meg derfor veldig at noen må finne TS eller LoA el og snakke om det som om det er noe 'nytt'. Det er bare en ny innpakning. Jeg har lest mye; til slutt blir en bare lei fordi det bare er samme oppkok sagt på en ny måte hver gang, for at noen som har et alternativt livssyn skal ta det til seg også.. Så serveres det til noen som ikke er alternativt mennesker på en måte da som får de til å kikke rart på deg, fordi de ikke er avhengig av å høre om det som om det var noe de ikke hadde forstått uten all 'pynten'. Resultat er at den 'normale' sier at det er tøv, og den alternative sier at 'den normale' ikke har forstått noe; og så er det basic egentlig...med eller uten 'stæsj'. Det virker som du har misforstått Law of attraction og law of assumption. Det er ikke bare å målrettet jobbe mot sine mål. For meg er det en "religion", det er et spirituelt livssyn der jeg tror at min virkelighet finnes i milliarder ulike variasjoner og ut fra hva jeg manifesterer så flytter jeg meg mellom disse, og erfarer bare en av dem. Manifestering er 100% magi, og betyr langt mer enn å jobbe mot sine mål. Det har f.eks komponenten av at du er en versjon av meg, jeg er i forbindelse med alle, alles liv er mine. For meg gir det økt følelse av solidaritet o.l. Så jeg synes du avskriver hva manifestering og LoA handler om. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #72 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt enig i den. Jeg er bare uenig i å si at manifestering er en måte å finne seg selv. Er målet å finne seg selv, eller er målet å nå en større bevissthet, en mer ren for, og å nå kjærlighet. Selv er også et merkelig konsept som er sosialt konstruert. Anonymkode: 239c8...f62 Når jeg snakker om å finne seg selv, så var det hovedsakelig et svar til den som mente at vi uansett er påvirket av andres valg og energier. Om man derimot går inn i seg selv og tenker over hva man selv ønsker, så er man på god vei til å ta valg uavhengig av andres energier og påvirkning fra andre. Om disse ønskene egentlig er gale for deg spiller liten rolle, da får man ta det som lærdom. Dette er et utrolig stort tema, og er egentlig vanskelig å formulere riktig uten at innleggene her skal bli for lange. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #73 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når jeg snakker om å finne seg selv, så var det hovedsakelig et svar til den som mente at vi uansett er påvirket av andres valg og energier. Om man derimot går inn i seg selv og tenker over hva man selv ønsker, så er man på god vei til å ta valg uavhengig av andres energier og påvirkning fra andre. Om disse ønskene egentlig er gale for deg spiller liten rolle, da får man ta det som lærdom. Dette er et utrolig stort tema, og er egentlig vanskelig å formulere riktig uten at innleggene her skal bli for lange. Anonymkode: 4d489...3a0 Det er ingen lengdebegrensning på KG. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 27. februar 2024 #74 Del Skrevet 27. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det virker som du har misforstått Law of attraction og law of assumption. Det er ikke bare å målrettet jobbe mot sine mål. For meg er det en "religion", det er et spirituelt livssyn der jeg tror at min virkelighet finnes i milliarder ulike variasjoner og ut fra hva jeg manifesterer så flytter jeg meg mellom disse, og erfarer bare en av dem. Manifestering er 100% magi, og betyr langt mer enn å jobbe mot sine mål. Det har f.eks komponenten av at du er en versjon av meg, jeg er i forbindelse med alle, alles liv er mine. For meg gir det økt følelse av solidaritet o.l. Så jeg synes du avskriver hva manifestering og LoA handler om. Anonymkode: 239c8...f62 Du må jo tro hva du vil, men magi er det ikke. Ingenting kommer til en ved å sitte å messe på affirmasjoner, osv, bortsett fra at det kan snu tankemønsteret de har så de kan ha litt selvtillit på at de kan oppnå noe f.eks, men det skal nå utføres på handlingsplan og rett måte også. Jeg avskriver det absolutt ikke, fordi det er mye i det, men jeg avskriver det som mystisisme fordi det sitter faktisk folk her ute og tror de kan få til alt ved å bare tenke 'riktige tanker' og da er det noe som har kortsluttet. Endret 27. februar 2024 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #75 Del Skrevet 27. februar 2024 Lawyam skrev (1 minutt siden): Du må jo tro hva du vil, men magi er det ikke. Ingenting kommer til en ved å sitte å messe på affirmasjoner, osv, bortsett fra at det kan snu tankemønsteret de har så de kan ha litt selvtillit på at de kan oppnå noe f.eks, men det skal nå utføres på handlingsplan og rett måte også. Jeg avskriver det absolutt ikke, men jeg avskriver det som mystisisme fordi det sitter faktisk folk her ute og tror de kan få til alt ved å bare tenke 'riktige tanker' og da er det noe som har kortsluttet. Law of attraction er magi jo. Du er jo fri til å tro på hva du vil. Men hva annet enn magi er det law of attraction er tror du? Om Universet påvirkes av dine tanker, så er du skaperen, det er i sin definisjon magisk. At du ikke tror på det, er noe helt annet, og da må du si det, i stedet for å komme med misinformasjon om hva LoA er. Jeg tror på det du avskriver. Og det er helt greit at du ikke er enig. Men si heller det, enn å late som om du snakker om Law of attraction. På samme måte som noen tror på Gud, tror jeg på Universet. Begge handler om magi og overnaturlige ting. Du fremstår veldig fordomsfull når du feilinformerer og later som om du snakker om noe du kan noe om, som du tvert i mot synes er dumt. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #76 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ingen lengdebegrensning på KG. Anonymkode: 239c8...f62 Håper uansett du forsto poenget. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 28. februar 2024 #77 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Law of attraction er magi jo. Du er jo fri til å tro på hva du vil. Men hva annet enn magi er det law of attraction er tror du? Om Universet påvirkes av dine tanker, så er du skaperen, det er i sin definisjon magisk. At du ikke tror på det, er noe helt annet, og da må du si det, i stedet for å komme med misinformasjon om hva LoA er. Jeg tror på det du avskriver. Og det er helt greit at du ikke er enig. Men si heller det, enn å late som om du snakker om Law of attraction. På samme måte som noen tror på Gud, tror jeg på Universet. Begge handler om magi og overnaturlige ting. Du fremstår veldig fordomsfull når du feilinformerer og later som om du snakker om noe du kan noe om, som du tvert i mot synes er dumt. Anonymkode: 239c8...f62 Mye av det er direkte misvisende påstander; som du nå sier at Universet påvirkes av tankene. Det du får utav munnen og gjør med hendene dine gir resultater, ikke at du liksom skal tenke deg til noe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #78 Del Skrevet 28. februar 2024 Lawyam skrev (Akkurat nå): Mye av det er direkte misvisende påstander; som du nå sier at Universet påvirkes av tankene. Det du får utav munnen og gjør med hendene dine gir resultater, ikke at du liksom skal tenke deg til noe.... Det er ikke misvisende, det er det Law of Attraction og Law of Assumption ER. Det er definisjonen på de ALTERNATIVE retningene. Jeg sier ikke at det er forskning, jeg sier at det er spirituelt. Er det backet av forskning absolutt ikke, det er definisjonen på spiritualitet, religion og det alternative. Og det er det forumet vi er på. Det er ganske frekt og ufint å delta i en diskusjon på premisset om at man diskuterer spiritualitet og så være talerør for en religion (som man kan kalle Law of Attraction) og så spre misvisende informasjon som du har gjort. Synes du kan slutte å si "Gud finnes ikke" blablabla. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #79 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Law of attraction er magi jo. Du er jo fri til å tro på hva du vil. Men hva annet enn magi er det law of attraction er tror du? Om Universet påvirkes av dine tanker, så er du skaperen, det er i sin definisjon magisk. At du ikke tror på det, er noe helt annet, og da må du si det, i stedet for å komme med misinformasjon om hva LoA er. Jeg tror på det du avskriver. Og det er helt greit at du ikke er enig. Men si heller det, enn å late som om du snakker om Law of attraction. På samme måte som noen tror på Gud, tror jeg på Universet. Begge handler om magi og overnaturlige ting. Du fremstår veldig fordomsfull når du feilinformerer og later som om du snakker om noe du kan noe om, som du tvert i mot synes er dumt. Anonymkode: 239c8...f62 Det er ikke magi i det hele tatt. Kan ta et forenklet eksempel: Hvis du hver dag går rundt og tenker at alt er dritt, du har så uflaks og alt går i mot deg, da er dette tanker som preger deg sterkt igjennom store deler av hverdagen, og du vil da ubevisst ha mange handlinger som fører til dette. Tankens kraft skal ikke undervurderes, og det man fokuserer mest på er det man får mer av. Det er ikke noe annet enn logisk. Anonymkode: 4d489...3a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #80 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke magi i det hele tatt. Kan ta et forenklet eksempel: Hvis du hver dag går rundt og tenker at alt er dritt, du har så uflaks og alt går i mot deg, da er dette tanker som preger deg sterkt igjennom store deler av hverdagen, og du vil da ubevisst ha mange handlinger som fører til dette. Tankens kraft skal ikke undervurderes, og det man fokuserer mest på er det man får mer av. Det er ikke noe annet enn logisk. Anonymkode: 4d489...3a0 Men nå snakker du om tankens kraft. Har du lest en eneste bok om Law of attraction og law of assumption? Det baseres seg på at du endrer grensene for vår kjent realitet. Ingen av samfunnets eller naturvitenskaplige dogmer gjelder lenger, om du tror nok. Du kunne like så godt sagt at du snakket om generell positiv psykologi, eller "tenk positivt", dette er IKKE det samme som manifestering. Som sagt, anbefaler deg en bok fra Neville Goddard. Det er helt ok at dere vil diskutere positiv tenking, det er ikke det samme som LoA. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå