Gå til innhold

Hvordan se eldre ut som kvinne 35?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i midten av tredveårene og har 10 år bak meg i arbeidslivet. Ser dessverre ut som jeg er i 20-årene. Blir stadig spurt om legg på polet. 

Jeg ønsker å se ut som den alderen jeg har, spesielt med tanke på karriere. De jeg jobber tett med vet jo hva jeg har av kompetanse og erfaring og hva jeg kan levere, men det er stadig møter og anledninger der man treffer nye folk og jeg vil at førsteinntrykket skal være at dette er en dame med 10 år + i arbeidslivet, ikke en som ble ferdig på studiene i fjor…

Jeg prøver å kle meg business casual, da jeg jobber i en corporate-jobb, men har nok en del å gå på.

Tar i mot alt av tips! Feks hår, sminke, sko, klær, vesker. Gjerne spesifikke merker. 

Anonymkode: 74026...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 45 og har samme problem. 

Anonymkode: af0dc...1ab

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førsteinntrykk er like mye måten du bærer deg på, og måten du snakker.

Selv alltid sett ung ut for alderen, men jeg har en veldig bestemt og dominerende personlighet.

Så lenge du er voksen, og viser trygghet og selvtillit, vil du bli tatt mer på alvor.

En veske vil ikke gi deg det.

Anonymkode: 34375...215

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 45 og har samme problem. 

Anonymkode: af0dc...1ab

Har du gjort deg opp noen tanker om hvordan håndtere det? Eller bare lever du med det?

TS

Anonymkode: 74026...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringsveis legger automatisk på minst 10 år. Opp mot 20 år i de verste tilfellene. 

Endret av Traktor
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva pleier du å ha på deg? 
 

liker stilen hennes https://www.instagram.com/cocobeautea?igsh=bWEzN3FkcDBvNXo3

Anonymkode: 229af...05d

Pleier å ha på sorte bukser av et eller annet slag, dressbukser fra Filippa K feks, eller hakket mer casual fra HM og lignende. Skjorter eller gensere som er ensfarget. 

Bruker veldig lite sminke, enten maskara eller ingenting. Trives best med å se naturlig ut, vil ikke fremstå for «babete» om det gir mening. Sikkert mulig å sminke seg til et mer modent uttrykk. Tar gjerne imot tips her også.

Er ganske fantasiløs når det gjelder hår. Har der vanligvis løst, i hestehale eller en casual dott. 
 

TS

Anonymkode: 74026...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem! Men likevel forsåvidt et problem ...

Sett opp håret stramt med sånn klo-sak (husker ikke hva det heter nå).

Klesstil er vanskelig å gi tips om uten å se deg synes jeg. 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 minutt siden):

Kjærringsveis legger automatisk på minst 10 år. 

Haha.. Har faktisk vurdert å klippe meg kort(ere). Har langt hår. Men kjerringsveis er ikke så aktuelt🤪

Anonymkode: 74026...4f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (1 minutt siden):

Luksusproblem! Men likevel forsåvidt et problem ...

Sett opp håret stramt med sånn klo-sak (husker ikke hva det heter nå).

Klesstil er vanskelig å gi tips om uten å se deg synes jeg. 😅

Hårklype tenker du? 

image.thumb.jpeg.8db55441ccbc9ea1e2fefb2af626af8a.jpeg

Anonymkode: 74026...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også blir spurt om leg på polet. Etter jeg fylte 35 tar jeg det som et kompliment! Nok av damer rundt 40 som jobber for å se yngre ut. Om noen år har du sikkert ikke samme problem. Kanskje du kan sminke deg litt mer? Bruke litt penere klær, lengre skjørt?

Anonymkode: 7d48d...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha.. Har faktisk vurdert å klippe meg kort(ere). Har langt hår. Men kjerringsveis er ikke så aktuelt🤪

Anonymkode: 74026...4f8

Uuu meryl streep i dvp - sveis!  hot hot hot.

Legger fra meg spøken. Hva med måten du snakker på? Snakke rolig, saktere, kontrollert. 
 

øynene og smilet er det som avslører alderen først, ikke linjer i ansiktet. Ikke tukl med det- da vil du angre i fremtiden. 
 

Eller kle seg litt mer utdatert? Typ 2010-talls stil når det kommer til blazeren og buksene.

 

Anonymkode: 39b31...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad for det.

Selv 40. Ble spurt om leg en gang i fjor på polet🤣 Ble så glad. 

Anonymkode: a84d0...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Haha.. Har faktisk vurdert å klippe meg kort(ere). Har langt hår. Men kjerringsveis er ikke så aktuelt🤪

Anonymkode: 74026...4f8

Bra. Det er farlig effektivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hårklype tenker du? 

image.thumb.jpeg.8db55441ccbc9ea1e2fefb2af626af8a.jpeg

Anonymkode: 74026...4f8

Takk 😂

Bare at det må selvsagt være en kjedelig sort eller brun. 

Endret av MariaIsabel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i midten av tredveårene og har 10 år bak meg i arbeidslivet. Ser dessverre ut som jeg er i 20-årene. Blir stadig spurt om legg på polet. 

Jeg ønsker å se ut som den alderen jeg har, spesielt med tanke på karriere. De jeg jobber tett med vet jo hva jeg har av kompetanse og erfaring og hva jeg kan levere, men det er stadig møter og anledninger der man treffer nye folk og jeg vil at førsteinntrykket skal være at dette er en dame med 10 år + i arbeidslivet, ikke en som ble ferdig på studiene i fjor…

Jeg prøver å kle meg business casual, da jeg jobber i en corporate-jobb, men har nok en del å gå på.

Tar i mot alt av tips! Feks hår, sminke, sko, klær, vesker. Gjerne spesifikke merker. 

Anonymkode: 74026...4f8

Umodenhet og usikkerhet kan være årsaken til at dere blir spurt om leg. Holdt på med en fyr som jobbet i bransjen. Han sa det 😉

Endret av 29_j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje det snur seg etterhvert? Er mange som ønsker å se yngst mulig ut. Er vell en grunn til alle disse kremene og ansiktsmaskene finnes. Folk går på spa for at de skal bli yngre og botox og sånn.

Jeg ser også altfor ung ut men har ikke så stor selvtillit så tror deg gjør at man ser yngre ut enn man egentlig er. Holdninger har mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i midten av tredveårene og har 10 år bak meg i arbeidslivet. Ser dessverre ut som jeg er i 20-årene. Blir stadig spurt om legg på polet. 

Jeg ønsker å se ut som den alderen jeg har, spesielt med tanke på karriere. De jeg jobber tett med vet jo hva jeg har av kompetanse og erfaring og hva jeg kan levere, men det er stadig møter og anledninger der man treffer nye folk og jeg vil at førsteinntrykket skal være at dette er en dame med 10 år + i arbeidslivet, ikke en som ble ferdig på studiene i fjor…

Jeg prøver å kle meg business casual, da jeg jobber i en corporate-jobb, men har nok en del å gå på.

Tar i mot alt av tips! Feks hår, sminke, sko, klær, vesker. Gjerne spesifikke merker. 

Anonymkode: 74026...4f8

Hehe. Mange vil kalle det et luksusproblem. Men jeg vil anbefale deg å kle deg klassisk. Da framstår du mer voksen uten å se kjerringete ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 45 og har samme problem. 

Anonymkode: af0dc...1ab

De ser vel at du er over 26? Vesentlig forskjell i ansiktet på ei 25 og ei på 45 uansett hvor godt man holder seg. 

Endret av 29_j
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (1 minutt siden):

Umodenhet og usikkerhet kan være årsaken til at dere blir spurt om leg. Holdt på med en fyr som jobbet i bransjen. Han sa det 😉

Eller hva man kjøper 😅

Jeg blir spurt om leg hvis jeg kjøper små sure, tyrker og tequila, men ikke hvis jeg kjøper en dyrere vin f.eks. 🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...