Gå til innhold

Hva har du merket har skjedd med deg etter vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For dere som har gått ned i vekt, både mye og mindre; hvilke ting skjedde med kroppen/hodet/folk/omverdenen etterhvert som dere gikk ned? 

For min del har det så klart vært ting som at klær er merkbart større, magen er mindre i veien ved intimbarbering, jeg tar mindre plass i flyseter, folk spør om jeg vil ha hjelp på klesbutikker (noe som er helt sykt! Skammelig at man ikke kan være mye overvektig eller overvektig i det hele tatt for å ikke bli oversett i slike settinger), jogging går plutselig mye lettere.

Anonymkode: 94915...7ec

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye av det samme som deg. Blir fortsatt helt paff når jeg får hjelp i klesbutikker...egentlig fryktelig trist at det er slik.

Merket det mye i bilen egentlig. Må flytte ned rattet og ha setet lengre fram. 

Jogging uten å få applaus fra rumpa (den "klappet") var en høydare! 😂

Måtte også invistere i varmere klær for første gang på lenge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å sitte på huk og bøye seg siden magen ikke er i veien. For eventuelt slanke personer som leser så er det ikke slik at man ikke får til å bøye seg eller sitte på huk når man er overvektig, det er bare ubehagelig for magen blir så presset sammen. 

Anonymkode: 05d61...108

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre smilte til meg , var hyggelige uten grunn. enkelte prøvde å flørte.
Var topp når jeg var tilnærmet normalvektig! Nå er jeg dessverre tilbake som kraftig overvektig.

Anonymkode: 12043...10e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Hun ene på jobben gikk ned en del, merker jeg automatisk likte hun bedre… nei da, hun var sur før og sur nå så nei.. vekt har ikke noe sammenheng med adferd hos meg, jeg svak for kvinner med sprudlende personlighet om de veier 55 eller 105. Om vi snakker tiltrekning så går det på minimalistisk sminke stil, samt god hygiene, men ingen dette med utseendet har Ingen sammenheng med verdi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt bedre velvære og bevegelighet. At jeg klarer å vaske meg i ræva i dusjen. At jeg kan se ned på musa mi. At jeg ikke svetter i skrittet når jeg sitter på kontoret.

At det er mer gøy å handle klær nå som jeg kan føle meg fin, istedenfor å fokusere på klær som skjuler valker. Jeg har bedre humør, mer sosial og folk kommenterer at jeg "stråler"

Anonymkode: 50773...d78

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt lei av kollegaer og sjef som tror jeg ikke spiser og som må kommentere det! Venner sier ingenting. 

Anonymkode: 051cd...fa8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble behandlet mye bedre som slank enn overvektig. Veldig trist. 

Anonymkode: ffbfc...02c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke andpusten av å bøye meg ned og knyte skoene lenger 😂 (magen var i veien tidligere og presset skikkelig). 

Får ikke gnissesår på innsiden av lårene lenger når jeg går i kjole på sommeren

Morsommere med klær 

Anonymkode: a608b...2ab

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetter mye mindre, merker det spesielt på føttene - pleide alltid å bli fort varm og svett i sko. 

Anonymkode: 7d5ca...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beveger meg lettere, og irriterer meg mere over folk som enkelt tar seg en sjokolade. Bra for kroppen. Sjelen lider. Jeg må bli et bedre menneske. 

Anonymkode: e76d2...f65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mindre smerter i kroppen. Mer fornøyd med meg selv. Mer urolig i kropp og sinn. Sunnere avføringsmønster. Fryser helt sinnsykt mye mer. Mindre andpusten når man går trapper og man følte ikke at slikt var noe ork på samme vis liksom. Hadde mindre søvnbehov men sov bedre om/igjennom natten. Ble lettere å velge sunnere valg ang mat og drikke. Alltid klær hjemme som passet meg og jeg fant alltid noe å ha på meg. MYE morsommere å dra på shopping. Mindre slitte og ødelagte klær. Dårligere og mindre sunt hår! Ble nesten aldri sjekket opp ute på byen😅 Er visst lettere å bli sjekket opp når man er litt mer smårund i formene/mindre synlige muskler😂 

Da jeg trente mye så ble jeg mer tvangsmessig ang å få trent, ble skikkelig irritabel om jeg ikke fikk trent liksom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig å kunne gå i oppoverbakker uten å få blodsmak i kjeften og hive etter pusten.  Elsker at mine gamle klær er for store. Mere energi.  Bedre humør. Virker som kollegaer, familie, venner har fått mer respekt for meg.  Svetter mindre. Huden ser bedre ut. Herlig å shoppe klær utifra hvor fine de er isteden for å lete etter stor str.  Butikkansatte er hyggeligere nå, folk generelt egentlig. 

Anonymkode: e1c3e...a7b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg halverte vekten min i løpet av et snaut år for 4-5 år siden og gikk fra sterkt overvektig til normalvektig. Jeg hadde en bmi på 38,7 - alvorlig fedme, jeg var med andre ord tung. Nå har jeg en bmi på 19 og merker stor forskjell på mange områder.

*Alt av bevegelse er mye enklere. Før gruet jeg meg til å gå en etasje, nå tar jeg nesten aldri heis lenger.
*Tidligere kunne jeg sitte inne en hel dag uten å tenkte over det, nå går jeg minst 10000 skritt hver dag.
*Jeg har mindre vondt i ledd som knær og hofter.
*Jeg kan kjøpe klær på tilbud uten å prøve dem først.
*Folk kommenterer ikke vekten min, men formen min, altså at jeg er i god fysisk form.
*Jeg sover bedre.

Alt er positivt med et unntak og det er at jeg er blitt en frysepinn. Jeg klær meg i lag på lag med ull og fryser allikevel, men det er en liten pris å betale for å være friskere, tenker jeg.

Anonymkode: d24e1...4d7

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned fra bmi 30 til 19, elsker alt ved det, men holder på å fryse ihjel! 

Anonymkode: 29b5f...efe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye av det du nevner. Jeg blir ikke sliten når jeg går opp trappa lengre, og får ikke sure oppstøt av å knyte skoene. Jeg sover bedre, og hodet er klarere. Knærne gjør ikke vondt. Og etter en løpetur, roer pulsen seg mye fortere enn for mange kg siden. Kjenner at klærne sitter mer behagelig på kroppen. Selv de store klærne mine føltes stramme i visse stillinger. Ellers har jeg fått mye bedre intimhygiene da jeg ikke svetter mellom bena mer.

Anonymkode: 3c843...6eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Mye av det du nevner. Jeg blir ikke sliten når jeg går opp trappa lengre, og får ikke sure oppstøt av å knyte skoene. Jeg sover bedre, og hodet er klarere. Knærne gjør ikke vondt. Og etter en løpetur, roer pulsen seg mye fortere enn for mange kg siden. Kjenner at klærne sitter mer behagelig på kroppen. Selv de store klærne mine føltes stramme i visse stillinger. Ellers har jeg fått mye bedre intimhygiene da jeg ikke svetter mellom bena mer.

Mellom lårene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at at av klær har blitt for store og at jeg løper lettere er det andre sin oppførsel jeg reagerer mest på. Jeg har alltid vært veldig tynn, og fått massevis av kommentarer på at jeg er for tynn og at jeg sikkert spiser for lite osv. Pga. medisiner og sykdom la jeg på meg rundt 15 kg. Det var ingen som kommenterte at jeg var litt "småtjukk" da eller spiste for mye. Folk var generelt mer hyggelige mot meg. Når jeg nå er frisk, har sluttet med medisiner og er slank igjen -hagler kommentarene om kroppen min (jeg er ikke sykelig tynn, men vipper på nedre del av bmi-skalaen før undervekt). Jeg er den samme inni meg, men blir forundret over hvor nedlatende endel blir mot meg.

Anonymkode: a8350...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket så mye fra omverdenen, bortsett fra at folk kan se at jeg har blitt litt slankere i ansiktet. Jeg har så langt kun gått ned 15 kilo, og merker det egentlig ikke så mye på meg selv, bortsett fra mye mindre smerter fra korsryggen (har 2 prolapser. En i korsryggen og en litt lengre oppe), og på fingrene mine (jeg måtte gå til en gullsmed for å få strammet inn forlovelsesringen min, da den var blitt for løs). Jeg blir alltid spurt om jeg trenger hjelp i klesbutikker, så det er ikke noe forandring der. 

Jeg har fremdeles et stykke igjen, men er fornøyd med det jeg har gått ned så langt. Jeg håper jeg klarer å fortsette i samme spor dette året 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...