AnonymBruker Skrevet 21. februar #1 Del Skrevet 21. februar Jeg har lest og hørt mye om fordelene med isbading . Og er litt fristet til å begynne selv. Men som småbarnsmor så er det ikke alltid tiden strekker til. vil det gi de samme helsefordeler å fylle opp badekaret vårt inne på badet med kaldt vann? Anonymkode: 6d983...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 21. februar #2 Del Skrevet 21. februar 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har lest og hørt mye om fordelene med isbading . Og er litt fristet til å begynne selv. Men som småbarnsmor så er det ikke alltid tiden strekker til. vil det gi de samme helsefordeler å fylle opp badekaret vårt inne på badet med kaldt vann? Anonymkode: 6d983...aaa Husk at isbading kan føre til hjertestopp! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #3 Del Skrevet 22. februar Tobias001 skrev (10 timer siden): Husk at isbading kan føre til hjertestopp! Og hvis det ikke skjer så kan man få sjokk og skli ned i vannet og drukne. Anonymkode: 3fcc5...d33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Del Skrevet 21. juni On 2/21/2024 at 4:32 PM, AnonymBruker said: Jeg har lest og hørt mye om fordelene med isbading . Og er litt fristet til å begynne selv. Men som småbarnsmor så er det ikke alltid tiden strekker til. vil det gi de samme helsefordeler å fylle opp badekaret vårt inne på badet med kaldt vann? Anonymkode: 6d983...aaa Lurer på det samme. Har det samme effekt hvis man fyller badekaret med kaldt vann? Anonymkode: 74cd3...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Del Skrevet 22. juni Eller bare dusj i kaldt vann? Anonymkode: 8b589...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #6 Del Skrevet 22. juni Tobias001 skrev (På 21.2.2024 den 16.37): Husk at isbading kan føre til hjertestopp! AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 3.10): Og hvis det ikke skjer så kan man få sjokk og skli ned i vannet og drukne. Anonymkode: 3fcc5...d33 Kun elendighet med dette, altså. Anonymkode: 063e9...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Del Skrevet 22. juni Jeg bader hele året og er ekstremt sjelden syk. Har en ide om at kaldt vann, badstu og kaldt vann gjør meg mer motstandsdyktig. Avslutter kaldt og lar kroppen varme seg opp selv. Har en kollega som bruker badekaret ja- og det har nok samme virking. Avt kan du ha en kaldkulp på terassen- de koster ikke mye. Jeg mener det hjelper meg og min helse- men det er nok ikke noe som kan bevises. Anonymkode: cfef7...773 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 22. juni #8 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eller bare dusj i kaldt vann? Anonymkode: 8b589...81e Kald dusj kan aldri bli så kalt som når en isbader. Vann fra spring/dusj kan bli kaldt, men det er likevel forskjell på 12 grader og 3 grader. Og vanlig kaldt vann i dusjen kommer skjeldent unner 10 grader. Og det er denne forskjellen kroppen reagerer på ved isbading. Og så er det også forskjell på å senke kroppen helt ned i vann kontra å bare stå under vann strålene. https://icetubs.com/no/blogs/cold-therapy/the-difference-between-an-ice-bath-and-a-cold-shower https://iform.nu/sunn-livsstil/isbading-helsegevinster#chapter-7 Jeg har selv prøvd både kald dusj og isbading og det er supert med en kald dusj også men det blir likevel langt ifra det samme. Men det kommer selvfølgelig an på hva en ønsker ut av kaldt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå