Gå til innhold

Progesteron og AMH nivå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk nettopp vide at jeg har progrsteronnivå på 14 og AMH på 21,9. Jeg er i midten av 20 årene. Jeg trodde jeg hadde eggløsning(tempet og eggløsningsslim med litt blod) 15. februar men det kan vel ikke stemme hvis min progesteronnivå er så lav. Hva kan jeg gjøre med disse resultatene og hvordan kan jeg få rask hjelp? Jeg føler at disse resultatene ikke er bra og er helt i fra meg…

Anonymkode: d7254...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AMH-en din er iallfall helt normal. Man skal sjekke progesteron en uke etter antatt eggløsning, som altså vil være imorgen for deg. Så virker som om prøvene er normale

Anonymkode: 508e5...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

AMH-en din er iallfall helt normal. Man skal sjekke progesteron en uke etter antatt eggløsning, som altså vil være imorgen for deg. Så virker som om prøvene er normale

Tok testen cd 21, og jeg ble andejakt å ta testen cd 20-23. Så jeg er jo i luthealfasen og da bør vel progesteronet ha vært <15?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tok testen cd 21, og jeg ble andejakt å ta testen cd 20-23. Så jeg er jo i luthealfasen og da bør vel progesteronet ha vært <15?

Ja, men det gjelder om man har eggløsning på dag 14 i syklus. Det skal tas en uke etter eggløsning, og når du hadde eggløsning 15. februar så er en uke imorgen eller torsdag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøven skal tas tidligst 7 dager etter antatt EL. 

Utover dette burde du ta en samtale med en Gyn dersom du har noen bekymringer. De vet stort sett bedre enn en vanlig fastlege. 

Anonymkode: 1044c...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...