AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Del Skrevet 19. februar 2024 Vi har prøvd i 5 måneder nå - uten hell. Jeg er 36 år. Jeg har vært på udersøkelse. Ingen hindringer og jeg hadde noen flere egg enn "normalen". Syklusen min er normal, 29 dager. Har eggløsning. Vi skal selvsagt sjekke opp han også. Andre som har opplevd det samme? Hva var "grunnen" til at du ikke ble gravid med en gang? (vet at det er "normalt" - men likevel frustrerende..) Er bare redd det ikke finnes noen grunn. Har hørt om så mange som ikke blir gravide naturlig men som ikke fikk svar på hvorfor det ikke gikk.. Anonymkode: 05d21...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Del Skrevet 20. februar 2024 5 mnd er ikke lenge å prøve og er helt normalt, selvom det føles lenge ut. Vi prøvde i 4,5 år og hadde seks aborter. De fant aldri noe galt med noen av oss. Vi måtte ha ivf og mange støttemedisiner i tillegg for å ikke abortere. Var veldig glad for at de ikke fant noe galt, samtidig skulle jeg jo ønske det, for da hadde det vært lettere å behandle. Vil anbefale dere at mannen tar en sædprøve iallfall, da det er relativt fort gjort og kan gi svar på mye iallfall ☺️ Om den er fin ville jeg sett det an litt til, men mtp alder bør du jo henvises ivf om ikke altfor lenge, mtp at ventetiden kan væte opptil et år. ingenting som er verre enn å ikke bli gravid når man helst skulle blitt det dagen før man begynte å prøve 😅 Anonymkode: 0b97c...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #3 Del Skrevet 20. februar 2024 Hos oss så også alt bra ut, men det viste seg at eggene mine ikke lot seg befrukte naturlig. Ble gravid med IVF/ISCI til slutt. 5mnd er kort tid, så om alt ser bra ut kan det hende at dere bare trenger mer tid. Anonymkode: d69b8...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #4 Del Skrevet 20. februar 2024 dårlig sædkvalitet hos han Anonymkode: 9f857...853 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #5 Del Skrevet 20. februar 2024 5 måneder er kort tid, så det kan fint gå for dere naturlig. Vi vet ikke hvorfor det ikke gikk hos oss, men det gikk på første IVF-forsøk. Anonymkode: 8e54e...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #6 Del Skrevet 21. februar 2024 Takk for svar! Ja, 5 måneder er nok ikke så lenge. Men mht alder så føler jeg ikke at jeg vil vente i en evighet med å ta litt smått tak i dette.. Ser det står forskjellige ting på nettet. Noen steder står det at man kan ta kontakt i forhold til Ivf når man har prøvd i 6 mnd (over 35 år) og noen steder står det etter 1 år (ikke forklart med alder) Noen som vet hva som stemmer? Og hvor lang ventetid er det det eventuelt pleier å være på ivf? Anonymkode: 05d21...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #7 Del Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk for svar! Ja, 5 måneder er nok ikke så lenge. Men mht alder så føler jeg ikke at jeg vil vente i en evighet med å ta litt smått tak i dette.. Ser det står forskjellige ting på nettet. Noen steder står det at man kan ta kontakt i forhold til Ivf når man har prøvd i 6 mnd (over 35 år) og noen steder står det etter 1 år (ikke forklart med alder) Noen som vet hva som stemmer? Og hvor lang ventetid er det det eventuelt pleier å være på ivf? Anonymkode: 05d21...069 Ta en samtale med fastlegen din, så får du svar for hva som gjelder der du bor. Varierer noe på praksis rundtom. Anonymkode: 823d7...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #8 Del Skrevet 22. februar 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Ja, 5 måneder er nok ikke så lenge. Men mht alder så føler jeg ikke at jeg vil vente i en evighet med å ta litt smått tak i dette.. Ser det står forskjellige ting på nettet. Noen steder står det at man kan ta kontakt i forhold til Ivf når man har prøvd i 6 mnd (over 35 år) og noen steder står det etter 1 år (ikke forklart med alder) Noen som vet hva som stemmer? Og hvor lang ventetid er det det eventuelt pleier å være på ivf? Anonymkode: 05d21...069 6 måneder for deg som er over 35 år, så bare å snakke med legen og be om undersøkelsene. Hvis du vil korte ned tiden kan du ta fertilitetstest privat og be de henvise dere til det offentlige. Ventetiden i Oslo er veldig lang, så hvis du bor i Oslo og vil gå offentlig anbefaler jeg å heller dra til Porsgrunn. Andre steder varierer det en del. Anonymkode: 8e54e...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 0.27): Vi har prøvd i 5 måneder nå - uten hell. Jeg er 36 år. Jeg har vært på udersøkelse. Ingen hindringer og jeg hadde noen flere egg enn "normalen". Syklusen min er normal, 29 dager. Har eggløsning. Vi skal selvsagt sjekke opp han også. Andre som har opplevd det samme? Hva var "grunnen" til at du ikke ble gravid med en gang? (vet at det er "normalt" - men likevel frustrerende..) Er bare redd det ikke finnes noen grunn. Har hørt om så mange som ikke blir gravide naturlig men som ikke fikk svar på hvorfor det ikke gikk.. Anonymkode: 05d21...069 Han hadde få og trege svømmere. Forsøkte på naturlig måte i 2.5 år uten hell. Det verste var det første året uten å bli gravid, mens alle rundt oss ble det så sa han at det helt sikkert var meg det var noe galt med. Ble slutt mellom oss da han ikke ville innse at selv etter hva prøvene viste så var ikke jeg problemet. Har nå 3 barn med annen mann, fulltreff på første forsøk alle gangene. Anonymkode: d1dda...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Del Skrevet 22. februar 2024 Jeg ble gravid etter at vi hadde vært samboere i ett år. Aner ikke hvorfor det tok så lang tid, men jeg undrer på om jeg ikke er/var så fruktbar. Han hadde flere barn fra før,der noen kom på første forsøk, så jeg vet at han lett kan formere seg. Det ble bare ett barn på oss, usikker på om det er fordi jeg er lite fruktbar, pga leddgikt og medisiner eller en kombinasjon av de to. Jeg har alltid hatt ganske uregelmessig menstruasjon, store blødninger og mye smerter, så kanskje det også har hatt noe å si. Anonymkode: 7bd79...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Del Skrevet 22. februar 2024 Var uforklarlig barnløs i flere år, gjennom fem forsøk i Norge. Vi var ca 30, friske og sunne, og alt på stell. Valgte videre utredning i utlandet. Og viser seg at det er en kombinert genfeil som gjør at vi ikke kan få barn sammen. Ingen andre tilfeller i familien, vi har bare maks uflaks som har samme feilen. Anonymkode: 27f9c...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ble gravid etter at vi hadde vært samboere i ett år. Aner ikke hvorfor det tok så lang tid, men jeg undrer på om jeg ikke er/var så fruktbar. Han hadde flere barn fra før,der noen kom på første forsøk, så jeg vet at han lett kan formere seg. Det ble bare ett barn på oss, usikker på om det er fordi jeg er lite fruktbar, pga leddgikt og medisiner eller en kombinasjon av de to. Jeg har alltid hatt ganske uregelmessig menstruasjon, store blødninger og mye smerter, så kanskje det også har hatt noe å si. Anonymkode: 7bd79...134 Sædkvaliteten kan endre seg brått. Jeg har flere venninner som har slitt med sekunder infertilitet, der mannlige faktorer er årsaken. I et tilfelle var han steril, tre år etter at de hadde fått barn på "første forsøk". Anonymkode: 27f9c...417 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #13 Del Skrevet 22. februar 2024 Vi prøvde i 17 måneder. Vi testet oss, men ingenting i veien med verken meg eller han. Det bare tar av og til litt tid, og vi fikk det til på "gamlemåten" til slutt Jeg var 35 da vi begynte å prøve, og 36 da jeg ble gravid. Slapp heldigvis å miste når vi først fikk positiv test. Anonymkode: 37d2b...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 22. februar 2024 #14 Del Skrevet 22. februar 2024 On 2/20/2024 at 12:27 AM, AnonymBruker said: Vi har prøvd i 5 måneder nå - uten hell. Jeg er 36 år. Jeg har vært på udersøkelse. Ingen hindringer og jeg hadde noen flere egg enn "normalen". Syklusen min er normal, 29 dager. Har eggløsning. Vi skal selvsagt sjekke opp han også. Andre som har opplevd det samme? Hva var "grunnen" til at du ikke ble gravid med en gang? (vet at det er "normalt" - men likevel frustrerende..) Er bare redd det ikke finnes noen grunn. Har hørt om så mange som ikke blir gravide naturlig men som ikke fikk svar på hvorfor det ikke gikk.. Anonymkode: 05d21...069 Grunnen er veldig enkel: Jeg er mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #15 Del Skrevet 22. februar 2024 Vi prøvde i 18 måneder. Jeg fant ut at jeg hadde jernmangel og begynte på jern en måned før det gikk. Vet ikke om det var grunnen, men har lest i ettertid at jernmangel kan påvirke evnen til å bli gravid. Ellers var det også en fertilitetslege jeg snakket med i etterkant som mente jeg hadde progesteronmangel (spotta mye mellom menstruasjonene). Anonymkode: 39b5e...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #16 Del Skrevet 22. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Han hadde få og trege svømmere. Forsøkte på naturlig måte i 2.5 år uten hell. Det verste var det første året uten å bli gravid, mens alle rundt oss ble det så sa han at det helt sikkert var meg det var noe galt med. Ble slutt mellom oss da han ikke ville innse at selv etter hva prøvene viste så var ikke jeg problemet. Har nå 3 barn med annen mann, fulltreff på første forsøk alle gangene. Anonymkode: d1dda...f0a Forstår deg. Han mente også at jeg måtte fertilitetsutredes, samtidig som han mente det var unødvendig for han... Han gav etter, og viste seg at alt var bra med meg og han har oligospermitose. Anonymkode: 9f857...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå