Gå til innhold

Sykt slitsom natte som går der den ikke får lov.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir så irritert. Katta prøver å gå inn på soverommet vårt hele tiden. Vil sove i senga osv. har ikke vært så ille før. Den har heller ALDRI fått lov å være inne på rommet. Hvis vi glemmer å lukke døren smetter hun inn, hvis jeg sitter å sminker meg der inne og døren er på en gløtt smetter hun seg inn, hun springer for å ikke bli sett. Prøver å få tak i henne for å bære henne ut, hun trekker seg unna for vet jeg skal ta henne ut. Prøver å hive en genser eller et tilgjengelig klesplagg under for å få henne til å gå men hun nekter. Eneste som har hjulpet i det siste er å sette på hårføneren å føne mot henne, da springer hun ut. Men føler ikke at jeg kan holde på slik heller??? Når hun da har pilet ut så tar det to min så kommer hun inn igjen. Vi har små barn også så ikke lett og holde døren igjen, i tillegg må vi ha varme inn på rommet så vi kan egentlig ikke lukke noen av dørene… når vi legger oss lukker vi døren, plutselig hører jeg katta hopper opp i senga. Blir gal. Hun ødelegger ting med neglene også. Hun er en tjue år gammel katte, noen som skjønner hvordan en sånn katte kan ha en sånn oppførsel?? forfølgende liksom

Anonymkode: 87420...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er katter! Du kan bare ikke ta dette personlig. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en katt… Du kan ikke dressere en katt på samme måte som en hund. Katter gjør som de vil. Er det så viktig at katta ikke ligger oppi senga må bare den døra være igjen. Eller sette opp noe annet imellom som gjør at katta ikke kommer seg inn. 

Dyr blir også ofte litt ekstra sære når de blir gamle… 

Endret av Vecky
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivetErEnLek skrev (1 minutt siden):

En 20 år gammel katt er eldgammel. Du kan da ikke behandle den sånn du driver med, ærlig talt! 

https://www.forskning.no/aldring-husdyr-nmbu-norges-miljo-og-biovitenskapelige-universitet/gamle-katter-trenger-mer-kos/299511

Enig, det er bare slemt. TS: Katten vil være der det lukter mest dere. Den er gammel, snart er den død. Vær litt snill med den i livets siste fase ❤️

Anonymkode: aeb94...b3f

• Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere hatt katten?

Anonymkode: 642d6...aeb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lenge har dere hatt katten?

Anonymkode: 642d6...aeb

Tjue år. Jeg er 26 og fikk den når jeg var 6 år, tok den med når jeg flyttet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivetErEnLek skrev (2 timer siden):

En 20 år gammel katt er eldgammel. Du kan da ikke behandle den sånn du driver med, ærlig talt! 

https://www.forskning.no/aldring-husdyr-nmbu-norges-miljo-og-biovitenskapelige-universitet/gamle-katter-trenger-mer-kos/299511

Vi koser masse med katten, den var masse kjærlighet men jeg vil jo ikke ha den i senga vår?!? Det er bare kvalmt. Og når den gjemmer seg under senga så er det for å vente til jeg ikke ser for å hoppe opp i senga. Det er sinnsykt slitsomt. Kan godt ha den på fanget mitt i stua, dusjer hver dag og legger meg ikke i senga med klæra så rommet forblir reint. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gi henne den ekstra gleden den lille tiden hun har igjen?

Anonymkode: 5e728...039

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg et teppe over senga så gjør det ikke noe at pus ligger der, da blir pus glad sin siste tid her❤️

Anonymkode: 356ad...abc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jeg bare trist over å lese. Jeg ser det fra kattens side og den blir ikke behandlet bra i sine siste år. Enten må den få lov til det den vil og en tilrettelegger for den, eller så tar en den med til dyrlegen og avslutter et liv som tydeligvis ikke er ønsket.

Du er hele dens liv, ts. Tenk deg om mens du ennå kan og vær 100% grei med katten. :sukk: 

Anonymkode: c2641...96b

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi koser masse med katten, den var masse kjærlighet men jeg vil jo ikke ha den i senga vår?!? Det er bare kvalmt. Og når den gjemmer seg under senga så er det for å vente til jeg ikke ser for å hoppe opp i senga. Det er sinnsykt slitsomt. Kan godt ha den på fanget mitt i stua, dusjer hver dag og legger meg ikke i senga med klæra så rommet forblir reint. 

Kvalmt med katten i sengen?? Hva i alle dager? Er ikke katten renslig liksom??

Anonymkode: 475f4...6ca

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du koser med katten og antar at dere løfter/bærer på den tidvis også, men å ha den i senga er ekkelt? Forstår ikke helt logikken.

Har selv kjøpt et stort sengeteppe som dekker både dyne og puter som jeg har lagt i senga så katten skal få ligge oppå der. Vasker sengeteppet, lufter dyna/putene og skifter på senga en gang i uka for å holde det rent og pent.

Den føler stor trygghet av å kunne ligge i lukten til eieren sin. Katten din er kjempe gammel og antakeligvis i livets siste fase, forstår ikke hvorfor du ikke kan la den få ligge i senga når det kun er (antakeligvis) snakk om en kort periode? 

Anonymkode: 40a4c...7fc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil også legge til at jeg reagerer KRAFTIG på at du/dere skremmer katten med hårføner og kaster klesplagg etter den for få "få den bort", det er overhodet ikke greit og det burde du/dere slutte med. 

Anonymkode: 40a4c...7fc

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan foreldrene dine overta katten slik den får det den fortjener sin siste levetid?

Anonymkode: 58462...7d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rett og slett slem med katten. Stakkars lille venn som bare vil være sammen med familien sin..

Anonymkode: e205e...ee1

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er stygg med katten. Stakkars katt. Kan du ikke la den få flytte hjem til foreldrene dine?

Anonymkode: 70a76...ed4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 15.23):

Kan foreldrene dine overta katten slik den får det den fortjener sin siste levetid?

Anonymkode: 58462...7d8

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du er stygg med katten. Stakkars katt. Kan du ikke la den få flytte hjem til foreldrene dine?

Anonymkode: 70a76...ed4

Mener dere virkelig at fordi ts er "slem" som ikke gir katten nok nærhet, så er det en god løsning for katten å flytte den fra personen den har bodd sammen med hele sitt 20 år lange liv? Høres mest ut som dere vil straffe ts, ikke hjelpe katten..

Tror ikke du kommer til å lære katten av med denne vanen igjen ts. Enten må døren være lukket eller stengt med en grind av noe slag, eller så må dere nok legge til rette for at katten ligger på senga. Jeg synes et stort sengeteppe som dekker hele senga og putene var lurt. Hvis du skaffer et par stykker så kan du bytte de og vaske så ofte det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll-post, eller en taper og dyreplager.... you decide, TS.

Anonymkode: 3e94e...68e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du og mannen kan ligge å sikle, flasse, svette og prompe daglig i den senga, men en liten katt er ekkel??

Utrolig høye tanker endel mennesker har om seg selv og kroppen sin.

Anonymkode: 9d513...2a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...