Gå til innhold

Går du med brodder/ piggsko inne i butikker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Akkurat som at en butikk eller senter kan sett forbud mot å ta med hund inn, bruke sparkesykkel, ta med skolesekk eller gå inn i badetøy, kan de også sette forbud mot piggsko og brodder. Da er det ett fet hvor hardt broddene sitter eller hvor mange stoler som trengs, problemet er dere som har det på beina sitt. 

Man kan mase om tilrettelegging og stoler, det er sant, men det er til syvende og sist ikke butikkene problem at dere har noe på beina som ødelegger gulv og derfor ikke kan brukes inne. Hvis de ikke vil ha pigger inn, så er det slik og det må dere respekter eller dra et annet sted.

Anonymkode: 5fa80...e70

Jada og hva mener du er mer lukrativt for en butikk? En dørvakt 07:00 - 23:00 som kaster ut kundene og ber de aldri komme tilbake før de har bytta sko...med påfølgende ramaskrik i avisen og dritdårlig rykte?

eller å bare sette opp en benk? 

Anonymkode: d36a9...a01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Mange butikker har forbud mot skolesekker pga hyppig tyveri.

Men da finner dere en løsning, som f.eks å kjøpe slike:

https://www.obs.no/sko/brodder/2198651

Å traske inn med brodder er faktisk ikke greit og er ren egoisme.

Her har nærbutikken lappe om at skolesekk osv må legges ved døra osv. jeg går ned ryggsekken min inn (jeg bruker den til å bære varer blant annet, og til jobb). Personalet her sier selvsagt ingenting på det - fordi naskingen med bruk av skolesekk skjer av ungdommene i skoletia. Ikke av faste kunder.

Jeg legger selvsagt ikke jobbsekken min, med uniform, kostbart utstyr, lunsj og penger i døra på ei sjappe. Skulle blitt populært om kjøpmann måtte bistå med nytt om det ble stjelt.

Det er underforstått at det er elevene som er problemet, da de også må ha inn vakthold der i skoletiden.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jada og hva mener du er mer lukrativt for en butikk? En dørvakt 07:00 - 23:00 som kaster ut kundene og ber de aldri komme tilbake før de har bytta sko...med påfølgende ramaskrik i avisen og dritdårlig rykte?

eller å bare sette opp en benk? 

Selvfølgelig ikke. De fleste er da voksne nok til å klare å les et skilt og respektere det. De som overser det kan en snakke til inne. Jeg er ikke imot benk og er enig i at det er det enkleste å sette opp. Jeg snakker om når benken mangler, da må hver og en med pigger finne andre løsninger for man går ikke inn med pigger på skoene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. De fleste er da voksne nok til å klare å les et skilt og respektere det. De som overser det kan en snakke til inne. Jeg er ikke imot benk og er enig i at det er det enkleste å sette opp. Jeg snakker om når benken mangler, da må hver og en med pigger finne andre løsninger for man går ikke inn med pigger på skoene. 

Og jeg er uenig i at dette er noe "hver og en" må løse. Det er butikken som må finne en løsning til deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og jeg er uenig i at dette er noe "hver og en" må løse. Det er butikken som må finne en løsning til deres problem.

Det er ikke butikkene som har tatt på dere sko som er laget for bruk ute på is...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2024 den 18.15):

Men det er ikke butikkeier sitt problem. Det er et problem du må løse. 

Anonymkode: e5419...86b

Jeg prater ikke om butikkgulv jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå er det jo flere i tråden her som har spurt på sin butikk ang brodder/ piggsko, å ikke en har fått nei til svar. De har gulv som tåler det. 

Anonymkode: 73fe9...43f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke butikkene som har tatt på dere sko som er laget for bruk ute på is...

ja og jeg har ikke noe problem med å bruke brodder. jeg har ikke noe problem her som må løses. 

Hvem har problemet? Jo, butikken. Og de har også en løsning. Benk/stoler.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange ikke forstår dette med stoler og benker før de blir gamle eller skrøpelige nok selv. Samme greia på flyplasser i utlandet som ofte krever av og på med sko, uten noe å sette seg på. Etter kontrollen må man ofte gå i sokkelesten et godt stykke for å finne en benk, men verre før kontrollen. Da er det for sent å snu, og jeg har faktisk fått tilsnakk for at jeg ikke klarte å ta av skoene uten noe å sitte på.

Anonymkode: 45eeb...955

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat på den lokale Kiwi butikken, å der var det ivertfall 2-3 andre i tillegg til meg som gikk med piggsko/ brodder. Her er det holkeføre - også utenfor butikken. Har aldri fått beskjed av personalet eller andre at sånt skotøy ikke skal brukes i butikken.

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/19/2024 at 1:47 PM, AnonymBruker said:

Denne vinteren har jeg stort sett kun brukt piggskoene når jeg har vært ute siden det er så glatt her. Jeg tar ikke med sko-skift når jeg skal på butikker og kjøpesentere. Det er jo stort sett fliser og harde gulv som bør tåle brodder/ piggsko.

Bruker du piggsko eller brodder på butikker og div, eller bytter du sko?

Hva tenker du om at noen bruker piggsko/ brodder på kjøpesenteret og butikker?

Jeg ser ingen grunn til å ta av piggsko inne. Hvis butikkene ønsker det så får de tilby beskyttelsestrekk til piggskoene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pigger på støvlene mine. Tar de ikke av hvis jeg skal inn noe sted. Og det er ikke pga at jeg ikke gidder, men fordi jeg må ta av og på meg støvlene mens jeg sitter. Jeg har ikke balansen til å gjøre det mens jeg står

Hadde det vært stoler/benk ved inngangen eller rett innenfor så tror jeg det ville løst problemet for mange.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...