AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Del Skrevet 19. februar 2024 Denne vinteren har jeg stort sett kun brukt piggskoene når jeg har vært ute siden det er så glatt her. Jeg tar ikke med sko-skift når jeg skal på butikker og kjøpesentere. Det er jo stort sett fliser og harde gulv som bør tåle brodder/ piggsko. Bruker du piggsko eller brodder på butikker og div, eller bytter du sko? Hva tenker du om at noen bruker piggsko/ brodder på kjøpesenteret og butikker? Anonymkode: 73fe9...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Del Skrevet 19. februar 2024 Jeg tar av broddene. Butikkeiere sier at de vil at man skal ta dem av fordi de skader gulvet. I tillegg bråker brodder svært mye. Anonymkode: 9a4b7...f07 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Del Skrevet 19. februar 2024 Nei, det gjør jeg ikke. Tenker at det er kjipt gjort å ødelegge gulvene. Anonymkode: d3597...fd8 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tar av broddene. Butikkeiere sier at de vil at man skal ta dem av fordi de skader gulvet. I tillegg bråker brodder svært mye. Anonymkode: 9a4b7...f07 Ja, vet at de bråker, å det føler jeg på Håper dette været gir seg snart så jeg kan gå over til vanlige skotøy. Anonymkode: 73fe9...43f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Del Skrevet 19. februar 2024 Bruk av brodder og piggsko sidestiller jeg med hærverk. Tar av brodder, eller tar trekk utenpå piggsko. Det er glatt og ekkelt å ha pigger inne. Anonymkode: e4691...e45 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. februar 2024 #6 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Denne vinteren har jeg stort sett kun brukt piggskoene når jeg har vært ute siden det er så glatt her. Jeg tar ikke med sko-skift når jeg skal på butikker og kjøpesentere. Det er jo stort sett fliser og harde gulv som bør tåle brodder/ piggsko. Bruker du piggsko eller brodder på butikker og div, eller bytter du sko? Hva tenker du om at noen bruker piggsko/ brodder på kjøpesenteret og butikker? Anonymkode: 73fe9...43f Respektløst og lite hensynsfullt av deg. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Del Skrevet 19. februar 2024 Nei, og det er hovedårsaken til at jeg sjelden bruker brodder selv om jeg sliter på glatta. Synes det er noe pes å måtte ta dem av og på når man går inn og ut av butikker. Og er avhengig av noe å sitte på for å ta dem av, og det finnes sjelden. Ønsker meg sånne sko der man kan vippe piggene inn og ut, men de koster flesk. Anonymkode: 45eeb...955 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #8 Del Skrevet 19. februar 2024 Har brodder, ikke piggsko. Hvis jeg skal på kjøpesenter å traske i flere timer, ja. Når jeg skal innom matvarebutikk etter jobb - nei. De har jo ikke noe sted å ta de av seg uansett, om jeg har på de med slike store jerngrep. De med små pigger bare, tja hvis jeg skal handle mye. Om jeg skal inn og ha 1 ting, nei. Min egen helse og kropp er viktigere for meg enn golvene til en matvarebutikk. Og de kunne jo tilrettelagt om det var så viktig for de. . Anonymkode: d36a9...a01 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Del Skrevet 19. februar 2024 Du ødelegger gulv. Tenk om alle skulle gått å tråkket i stykker gulvene slik. Du får skaffe deg sko med brodder du kan snu, eller brodder du trer utenpå skoene som du kan ta av. Anonymkode: f3133...b9b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du ødelegger gulv. Tenk om alle skulle gått å tråkket i stykker gulvene slik. Du får skaffe deg sko med brodder du kan snu, eller brodder du trer utenpå skoene som du kan ta av. Anonymkode: f3133...b9b Som flere andre her, så er jeg også avhengig av å kunne sette meg ned, og butikker/ kjøpesentere har ikke den muligheten i nærheten av utgangen. Sko med brodder som kan snues er vel så dyrt at jeg med ufør ikke har råd til det. Nå går jeg ikke rundt på kjøpesentere i timesvis, men gjør unna det jeg skal kjapt og gæli. Anonymkode: 73fe9...43f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #11 Del Skrevet 19. februar 2024 Jeg tar aldri på meg piggsko hvis jeg skal inn i en butikk eller annet. Fliser tåler mye, men de tåler ikke brodder. Du ser det ikke selv der du går, men hver pigg er jo som en spiker som lager et bittelite hakk. Tilslutt er overflaten så skadet at alt trekker seg ned i flisene og de må byttes. Det er ikke en menneskerett å gå inn på sentre, så klarer du ikke ta av figgene så får du droppe det. Anonymkode: 5fa80...e70 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #12 Del Skrevet 19. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Som flere andre her, så er jeg også avhengig av å kunne sette meg ned, og butikker/ kjøpesentere har ikke den muligheten i nærheten av utgangen. Sko med brodder som kan snues er vel så dyrt at jeg med ufør ikke har råd til det. Nå går jeg ikke rundt på kjøpesentere i timesvis, men gjør unna det jeg skal kjapt og gæli. Anonymkode: 73fe9...43f Om du ikke kan ta av broddene rett vet utgangen så kan du vel fortsatt ta dem av ved nærmeste sitteplass når du har kommet inn? Det må vel være noen benker og stoler der inne? Anonymkode: 9a4b7...f07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #13 Del Skrevet 19. februar 2024 Selvfølgelig tar jeg de av. Jeg driver ikke mer hærværk. Anonymkode: 82eab...022 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #14 Del Skrevet 19. februar 2024 Selvfølgelig går jeg ikke med pigger inne. Anonymkode: 45eb1...1c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #15 Del Skrevet 19. februar 2024 Nei, jeg bruker de ikke inne. Bruker piggsko når jeg skal gå på tur og brodder som kan tas av når jeg skal på butikker. Men når det skal sies synes jeg det er ganske diskriminerende av mange butikker å ikke legge til rette for skobytte når det er glatt ute. Mange eldre og personer med diverse plager trenger sitteplass for å bytte. Husker selv da jeg var høygravid på glatta i fjor vinter og hadde veldig vansker med å få broddene av eller på på grunn av hovne bein og endret tyngdepunkt. Var en lang periode der det var veldig vanskelig å komme seg ut, og det er hardt for psyken. Anonymkode: a783c...5cd 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #16 Del Skrevet 19. februar 2024 Jeg handler ikke hvis det er så glatt ute at jeg må bruke brodder/piggsko. Jeg har ennå ikke funnet noen brodder som jeg klarer å ta på uten å ta av skoene. Så jeg kan altså bruke brodder til butikken, men må gå uten hjem igjen siden alle benker og andre sitteplasser blir fjernet om vinteren. Har dårlig balanse, så å ta av og på sko uten å sitte går ikke. Sko med brodder som kan felles ut og inn fungerer heller ikke, for jeg når dem ikke uten å ta av skoene. I tillegg er kommunen elendig når det gjelder brøyting og strøing, så jeg ender som regel med å kjøre til senteret på et større tettsted i nabokommunen og handle der et par ganger i måneden. Brodder/piggsko på fliser kan forresten være veldig skummelt. Det blir like glatt som å gå uten brodder på isen ute. Anonymkode: 3f9e0...2e5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #17 Del Skrevet 19. februar 2024 Jeg tar ikke av broddene nei. Om gulvet på et kjøpesenter/ matbutikk er oppskrapet eller ei, det bryr vel de færreste seg noe om? Anonymkode: 56323...857 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #18 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tar ikke av broddene nei. Om gulvet på et kjøpesenter/ matbutikk er oppskrapet eller ei, det bryr vel de færreste seg noe om? Anonymkode: 56323...857 I alle dager.. nei, du har nok litt rett, de færreste bryr seg om det ikke er de som må ta regninga. ( som jo faktisk til sist blir kundene da) . Det som er litt komisk med brodder er lyden, hærverket blir så åpenlyst. Sånn sett er det lett og finne synderne, men ikke alltid man har tid til og stå dørvakt heller. Anonymkode: 5f924...ce3 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 19. februar 2024 #19 Del Skrevet 19. februar 2024 Hadde alltid dårlig samvittighet for dette da jeg brukte brodder. Men alt som gjør brodder nødvendig, gjør dem også ubrukelige. De er livsfarlig glatte på fliser, bråkete og hardt og vondt å gå på asfalt og betong, motorikkproblemer gjør at jeg ikke bare kan ta dem av og på, snø og slaps blir gris, og kulde gir stive fingre med enda dårligere motorikk. Denne vinteren har vært ekstra lei. Jeg har kommet meg ut innimellom, fordi jeg MÅ. Jeg går uansett ikke på TUR på hålke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #20 Del Skrevet 19. februar 2024 Eg skal ærlig talt si at eg er lei kunder som handler hos oss som bruker brodder. De bråker, ødelegger gulv og blir ekstremt glatte innendørs. En hos oss skulle kjappe seg ut til bussen, endte opp med at han falt, knakk ankelen og måtte operere. Det tok mangfoldige uker før han var på beina uten krykker igjen. Har også assistert en eldre dame i en annen butikk, selv hvor rolig hun gikk sklei hun på flisene, hodet rett ned i gulvet. Satt og ventet med henne til ambulansen kom. Kjenner noen som jobber i sistnevnte butikken, der kom datteren innom dagen etterpå for og takke for god hjelp. Moren hadde nemmelig endt på sykehus med kraniebrudd. Anonymkode: 20f3e...748 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå