AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #21 Skrevet 20. februar 2024 Hos oss har flere eldre menn teamsmøter med høy lyd å (bruker ikke headset). Vi har og små gjennomsiktige telefonbokser der vi kan gå inn når vi får telefoner fir ikke å forstyrre. Det er likevel mulig å høre hvert ord de sier for de snakker så høyt. For meg er det uforståelig. Vanskelig å få arbeidsro. er det flere kontorplasser hos dere ville jeg snakket med lederen din og spurt om du kunne bytte plass med noen eller om dere kan omrokkere hvem som sitter hvor. Jeg ville brukt synlige hodetelefoner som bose som stenger lyden ute uten at du trenger ha på musikk. Jeg ville og sluttet å svare ham når han begynner å prate når du tar på hodetelefoner eller ørepropper. Anonymkode: c5547...c1c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #22 Skrevet 20. februar 2024 Hør om du kan bytte til noen som er mer lik deg, hvis det ikke er plass til eget kontor. Kontorlandskap er virkelig djevelens verk, og tomannskontor kan være det samme om man havner med feil person som du har gjort. Radio bør alle være enige om skal være på, ellers bør man ha headset. Jeg jobbet på et sted der de brukte flertallsvedtak på sånt, mindretallet måtte lide... Samme med temperatur, de som frøs trumfet alltid de som var varme. Og fikk til og med kjeft hvis vi satte opp vifte, for det støyet for mye. Anonymkode: c9738...cc6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #23 Skrevet 20. februar 2024 Jeg har takket ja til ny jobb, jeg! Greia er at jeg jobber som journalist på et svært lite kontor og vi har kun et annet rom disponibelt. Det er overfylt med papp og annet rot. Jeg har aldri (!) vært borti noen som lager like mye lyd som han her. Det er noen blåselyder med munnen også som er gjør at jeg også snart river hodet av meg selv. I tillegg er han ganske ufordragelig. Forteller jeg noe så sier «kom til poenget» eller «og så?». Vi hadde en stor krangel i mai i fjor der ledelsen ble involvert og vi jobber omtrent ikke sammen. Han mente jeg ikke kunne noe (spesifikt en ting) og sa noe sånt som «jeg har aldri møtt noen som har jobbet her så lenge som du og vært så dårlig på xxx». Dette var også en spesialisering jeg aldri hadde prøvd før jeg begynte der, da 6 mnd før denne kommentaren. Jeg vet de også har prøvd å få oss i ulike turnuser slik at vi ikke sitter samtidig på kontoret. Per nå er det faktisk lettest å bare stappe ørepropper i, men hvis jeg jobber med video/lyd så kan jeg faktisk ikke gjøre det heller. Og lydene han lager går igjennom headsetet som jeg bruker på jobb. Jeg har vært vant til åpent landskap før og har virkelig ikke hatt noen problemer. Nå er vel problemet at vi er to stykker. At en lager mye lyd vil merkes veldig fort. I tillegg kan man legge til at ting som er litt tabu i åpent landskap med mange, blir ikke det når vi bare er to. Da er det litt mer «fritt frem». Radioen er alltid på, høye samtaler som jeg har vært vant til å ta i båser/andre rom, droneflyging + alle de andre lydene han lager med kroppen sin. I dag holdt jeg på å klikke. Så ja, det blir ny jobb på meg. Går helt vekk fra video/lyd og da blir det lettere å bare jobbe med ørepropper. Anonymkode: 0549b...5af
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #24 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg har takket ja til ny jobb, jeg! Greia er at jeg jobber som journalist på et svært lite kontor og vi har kun et annet rom disponibelt. Det er overfylt med papp og annet rot. Jeg har aldri (!) vært borti noen som lager like mye lyd som han her. Det er noen blåselyder med munnen også som er gjør at jeg også snart river hodet av meg selv. I tillegg er han ganske ufordragelig. Forteller jeg noe så sier «kom til poenget» eller «og så?». Vi hadde en stor krangel i mai i fjor der ledelsen ble involvert og vi jobber omtrent ikke sammen. Han mente jeg ikke kunne noe (spesifikt en ting) og sa noe sånt som «jeg har aldri møtt noen som har jobbet her så lenge som du og vært så dårlig på xxx». Dette var også en spesialisering jeg aldri hadde prøvd før jeg begynte der, da 6 mnd før denne kommentaren. Jeg vet de også har prøvd å få oss i ulike turnuser slik at vi ikke sitter samtidig på kontoret. Per nå er det faktisk lettest å bare stappe ørepropper i, men hvis jeg jobber med video/lyd så kan jeg faktisk ikke gjøre det heller. Og lydene han lager går igjennom headsetet som jeg bruker på jobb. Jeg har vært vant til åpent landskap før og har virkelig ikke hatt noen problemer. Nå er vel problemet at vi er to stykker. At en lager mye lyd vil merkes veldig fort. I tillegg kan man legge til at ting som er litt tabu i åpent landskap med mange, blir ikke det når vi bare er to. Da er det litt mer «fritt frem». Radioen er alltid på, høye samtaler som jeg har vært vant til å ta i båser/andre rom, droneflyging + alle de andre lydene han lager med kroppen sin. I dag holdt jeg på å klikke. Så ja, det blir ny jobb på meg. Går helt vekk fra video/lyd og da blir det lettere å bare jobbe med ørepropper. Anonymkode: 0549b...5af Ny jobb på samme sted? Eller helt ny arbeidsgiver? Siden du skriver du fortsatt må jobbe med ørepropper? Anonymkode: c5547...c1c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #25 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ny jobb på samme sted? Eller helt ny arbeidsgiver? Siden du skriver du fortsatt må jobbe med ørepropper? Anonymkode: c5547...c1c Ny jobb på nytt sted. Blir nok å ta med ørepropper (loops), men det er mer for «egen fred» til å jobbe. Ikke for å stenge folk ute eller unngå lyder. Lyder vil det alltid være, men det er så sykt mange av dem der jeg jobber nå. Anonymkode: 0549b...5af
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #26 Skrevet 21. februar 2024 Tipser om å ha på det støydempende headsettet og sette på white noise i loop. Det er ikke musikk, men da får du hvert fall noe som blokkerer ham ut litt. Anonymkode: 26ebb...708
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #27 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tipser om å ha på det støydempende headsettet og sette på white noise i loop. Det er ikke musikk, men da får du hvert fall noe som blokkerer ham ut litt. Anonymkode: 26ebb...708 Har brukt en del «regnlyder» når jeg leser hjemme til bakgrunnsstøy, men ikke tenkt på det til jobb! Takk, dette skal jeg prøve😊 Anonymkode: 0549b...5af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå