AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #1 Skrevet 19. februar 2024 Vi er er to på kontoret og sitter i åpent landskap. Nå er jeg rett og slett drittlei. Kollegaen min er en mann (60) som tapper, nynner, plystrer, snakker med seg selv, slurper, dreper tastaturet og skal konstant ha radioen på. Han lager så unødvendig mye støy (spesielt tapping, nynning, plystring og snakking med seg selv). Jeg har prøvd støydempende headset, men jeg klarer ikke jobbe med musikk på. Det er ikke alltid jeg kan det heller. Har også prøvd øreproppper, men da skal han omtrent konstant snakke til meg. Da blir det veldig mye inn og ut med plugger. Jeg må bare få det ut for det er så frustrerende å sitte hver dag og høre på støyen hans. Anonymkode: 0549b...5af
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #2 Skrevet 19. februar 2024 Du må ta det opp med han, ikke med KG. Vi får liksom ikke gjort noe fra eller til… Forstår dog frustrasjonen! Jeg har en kollega som kronisk snakker i telefon på høyttaler. Anonymkode: 22f13...186 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #3 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må ta det opp med han, ikke med KG. Vi får liksom ikke gjort noe fra eller til… Forstår dog frustrasjonen! Jeg har en kollega som kronisk snakker i telefon på høyttaler. Anonymkode: 22f13...186 Tro meg, har prøvd. Er klin umulig å nå inn til han. Vi har hatt våre uoverensstemmelser tidligere og løst dem med HR og leder, men vil ikke lage dårlig stemning heller. I tillegg når vi begge snakker i telefonen så begynner han å dra på og snakke høyere enn meg, så jeg knapt hører personen jeg har ringt. Anonymkode: 0549b...5af
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #4 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tro meg, har prøvd. Er klin umulig å nå inn til han. Vi har hatt våre uoverensstemmelser tidligere og løst dem med HR og leder, men vil ikke lage dårlig stemning heller. I tillegg når vi begge snakker i telefonen så begynner han å dra på og snakke høyere enn meg, så jeg knapt hører personen jeg har ringt. Anonymkode: 0549b...5af Du får svare tilbake med samme mynt. Blir det dårligere stemning høres det jo ikke ut som noe tap? Han skal snart pensjoneres, i det minste… Anonymkode: 22f13...186
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #5 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får svare tilbake med samme mynt. Blir det dårligere stemning høres det jo ikke ut som noe tap? Han skal snart pensjoneres, i det minste… Anonymkode: 22f13...186 Kan jo alltids prøve, men det er så kjipt når dette er den eneste kollegaen jeg har. Jeg har jobbet i åpent landskap før og ikke reagert noe særlig på lyd, men da var det flere. Nå er det bare han. Anonymkode: 0549b...5af
ikkeenrobot Skrevet 19. februar 2024 #6 Skrevet 19. februar 2024 Ta samtale med leder eventuelt verneombud 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #7 Skrevet 19. februar 2024 ikkeenrobot skrev (Akkurat nå): Ta samtale med leder eventuelt verneombud Er verneombud selv.. Er bare så utrolig slitsomt å sitte å høre på slafsing, tapping osv. Jeg har tidligere også ringt en kollega som sitter en annen plass for litt prat, siden vi sitter alene og vi har ikke veldig mye til felles. Jeg er K27. Da får jeg beskjed om å finne meg et rom (som er helt greit!), men at han snakker i 45 min med en kollega om fotball, høyt, det er akseptabelt. Og nei, fotball angår ikke jobben vår. Det er relativt frustrerende at «reglene» han lager ikke angår andre enn meg. Anonymkode: 0549b...5af 1
ikkeenrobot Skrevet 19. februar 2024 #8 Skrevet 19. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Er verneombud selv.. Er bare så utrolig slitsomt å sitte å høre på slafsing, tapping osv. Jeg har tidligere også ringt en kollega som sitter en annen plass for litt prat, siden vi sitter alene og vi har ikke veldig mye til felles. Jeg er K27. Da får jeg beskjed om å finne meg et rom (som er helt greit!), men at han snakker i 45 min med en kollega om fotball, høyt, det er akseptabelt. Og nei, fotball angår ikke jobben vår. Det er relativt frustrerende at «reglene» han lager ikke angår andre enn meg. Anonymkode: 0549b...5af Da vet du også hvor mye skade denne type støy kan gjøre... Jeg hadde seriøst måttet bytte jobb 😅 Har ingen andre gode råd dessverre, for håpe han skal pensjonere seg snart, men det er jo fortsatt en stund til 😅 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #9 Skrevet 19. februar 2024 ikkeenrobot skrev (Akkurat nå): Da vet du også hvor mye skade denne type støy kan gjøre... Jeg hadde seriøst måttet bytte jobb 😅 Har ingen andre gode råd dessverre, for håpe han skal pensjonere seg snart, men det er jo fortsatt en stund til 😅 Jeg sitter nemlig og vurderer ny jobb. Litt fordi vi ikke kommer overens og litt fordi jeg ikke trives så godt med denne jobben. Jeg har rett og slett blitt redd for å ringe kollegaer mens han er her i tilfelle jeg forstyrrer han. For min del kan gjerne folk prate, men å hviske-prate og lese høyt det han har skrevet, er forstyrrende. En ting er lydene han ikke kan noe for (pusting, snufsing osv), men det at han fysisk trommer med fingrene, treffer tastaturet hardt, nynner og sånt… Det blir rett og slett for mye. Slurpingen tar også nye høyder. Det er utrolig forstyrrende. Anonymkode: 0549b...5af
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #10 Skrevet 19. februar 2024 Og ja, jeg har tre ulike typer Loop (øreplugger), Sony headset og AirPods, men igjen, han begynner alltid å prate når jeg putter i plugger. Er et eller annet merkelig der😂 Anonymkode: 0549b...5af
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #11 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi er er to på kontoret og sitter i åpent landskap. Nå er jeg rett og slett drittlei. Kollegaen min er en mann (60) som tapper, nynner, plystrer, snakker med seg selv, slurper, dreper tastaturet og skal konstant ha radioen på. Han lager så unødvendig mye støy (spesielt tapping, nynning, plystring og snakking med seg selv). Jeg har prøvd støydempende headset, men jeg klarer ikke jobbe med musikk på. Det er ikke alltid jeg kan det heller. Har også prøvd øreproppper, men da skal han omtrent konstant snakke til meg. Da blir det veldig mye inn og ut med plugger. Jeg må bare få det ut for det er så frustrerende å sitte hver dag og høre på støyen hans. Anonymkode: 0549b...5af Dreper tastaturet😂 Oh my god, lo godt når jeg leste det🙈 Har jobbet med en sånn en selv🤦♀️ Sykt irriterende!! Føler med deg❤️ Anonymkode: 0ed98...2a6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #12 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dreper tastaturet😂 Oh my god, lo godt når jeg leste det🙈 Har jobbet med en sånn en selv🤦♀️ Sykt irriterende!! Føler med deg❤️ Anonymkode: 0ed98...2a6 Han bare greier å få det til, hver eneste dag😩😂 I tillegg er det enkelte taster (spesifikt på en ting) han trykker så hardt ned at jeg tror knappene skal gi etter… Jeg bet meg merke i en jeg jobbet med tidligere som gjorde dette sånn alltid rett før 16.00 og var litt stressa, men da var det bare i det tidsrommet. Dette her er hele dagen, i tillegg til alle andre lyder. Anonymkode: 0549b...5af
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #13 Skrevet 19. februar 2024 Be om at en av dere får enekontor.. Anonymkode: a4871...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #14 Skrevet 19. februar 2024 I feel you! Deler kontor med en kæll som snakker drithøyt på tlf. Ikke nok med det, han refererer gjerne fra samtalen etterpå selv om jeg har hørt alt. Lytt mellom nabokontorene, møterom rett over gangen der folk foretrekker å ha møter uten å lukke døra. Tråkk forbi og kantina med masse støy. Det som berger meg er hjemmekontor. Skal kjøpe meg støyreduserende headset. Anonymkode: 112b4...a91
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #15 Skrevet 20. februar 2024 Når ingenting funker er det leders ansvar at du får eget kontor. Du kan ikke jobbe sånn. Kvinn deg opp og ta praten allerede i dag. Anonymkode: d0743...bc8 3
Mt3 Skrevet 20. februar 2024 #16 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er verneombud selv.. Er bare så utrolig slitsomt å sitte å høre på slafsing, tapping osv. Jeg har tidligere også ringt en kollega som sitter en annen plass for litt prat, siden vi sitter alene og vi har ikke veldig mye til felles. Jeg er K27. Da får jeg beskjed om å finne meg et rom (som er helt greit!), men at han snakker i 45 min med en kollega om fotball, høyt, det er akseptabelt. Og nei, fotball angår ikke jobben vår. Det er relativt frustrerende at «reglene» han lager ikke angår andre enn meg. Anonymkode: 0549b...5af Det finnes jo tydeligvis andre rom i lokalet, kan du høre med leder om du kan få bruke ett av de til kontor? Forklar at du er mindre produktiv i åpent kontorlandskap. 1 1
ikkeenrobot Skrevet 20. februar 2024 #17 Skrevet 20. februar 2024 Lykke til! Du må holde oss oppdatert
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #18 Skrevet 20. februar 2024 Åpent kontorlandskap er noe av det værste som er oppfunnet. Noen få blir mer produktive i felles rom, de fleste yter dårligere. Skaff deg eget kontor eller bytt til jobb med kontor, eventuelt mulighet til å jobbe hjemmefra. Anonymkode: 90a74...056 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #19 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Han bare greier å få det til, hver eneste dag😩😂 I tillegg er det enkelte taster (spesifikt på en ting) han trykker så hardt ned at jeg tror knappene skal gi etter… Jeg bet meg merke i en jeg jobbet med tidligere som gjorde dette sånn alltid rett før 16.00 og var litt stressa, men da var det bare i det tidsrommet. Dette her er hele dagen, i tillegg til alle andre lyder. Anonymkode: 0549b...5af Hvis du ellers trives i jobben, så hold ut❤️ Jeg har misifoni og ADHD, og jadda, jobber i åpent landskap med regnskap😅 Og smatting/slafsing og tapping og konstante avbrytelser får meg seriøst til å miste det helt🤦♀️ Heldigvis så er arbeidsmiljøet godt, og jeg jobber best med hodetelefoner🙈 Og vi som jobber her, har jobbet sammen i mange år❤️ Så vi kjenner hverandre godt nå. Så når jeg har på hodetelefonene mine, så betyr det at jeg er utilgjengelig, akkuratt som når noen går på ett stille rom, så er de utilgjengelige… Lykke til videre💞 Føler virkelig med deg😣 Anonymkode: 0ed98...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #20 Skrevet 20. februar 2024 Radioen på?😅 Den hadde fort blitt skrudd av her. Han må bruke headset. Kan du ha hjemmekontor? Anonymkode: b93cc...176 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå