Tent Skrevet 19. februar #21 Del Skrevet 19. februar (endret) Menn og gutter klarer seg som oftes på egen hånd, men om de ikke gjør det så er det veldig lite i samfunnet som «fanger» opp disse. For kvinner og jenter blir det lagt ned store ressurser for å ta vare på jenter og kvinner (kvinner er også flinke til å ta vare på hverandre i tillegg). Det være seg egne kvinne grupper, helger osv innen for idretten, på skolen/utdanning og på jobb. Store idrettsarrangement som Birken har tiltak for å få med flere ressurssterke kvinner, for å øke deltagelsen. Selv blant de ressurssterke blir det satt inn tiltak. Var vel litt over hundre linjer på høyere utdanning hvor kvinner fikk ekstra poeng, mot noen få (mener det var tre) for menn. Og kvotering av kvinner inn i styrer. Når dette kommer på toppen av at skoleprøvene levert med gutte navn fikk lavere karakter en tilsvarende annonymisert levering, så blir utfallet negativt og stort. Menn topper alle statistikker som død på arbeidsplassen (litt over hundre menn, ingen kvinner), rus, trafikk og helserelaterte. Gutter faller fra tidlig i skoleløpet. Og et tidlig frafall gjenspeiler seg på alle statistikker senere i livet. Så kanskje ressursene og fokus bør settes inn her i stedet for ressurssterke kvinners yrkesvalg? (Et lite poeng Norge har et mye mer kjønnsdelt arbeidsmarkedet, sammenlignet med land uten utjevningstiltak. Men dette skyldes at vi har det så godt at kvinner ikke trenger å velge jobber som betaler seg godt. De følger heller sitt «ønske») Endret 19. februar av Tent 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #22 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De verste formene for diskriminering mot menn er at lederne våre ikke vil legge like godt til rette for gutter og menn innen skoleverket og utdanning. Forskjellene i oppnådd utdanning i Norge har enorme konsekvenser. Det gjør at menn og kvinner bor på forskjellige steder i landet og gjør at de sjeldnere møtes. Det reduserer fertilitet og gjør flere enslige. Mye kan bli løst ved å bare ta inn studenter til vgs og høyere utdanning gjennom inntakstester. Årsaken til at kvinner dominerer innen utdanning er fordi lærerne gir jentene høyere karakterer for samme prestasjon og at de er biologisk tidligere utviklet. Inntakstester skal være anonyme og kan bli tatt når som helst i livet (mao har ikke utviklingshastighet en betydning). Men at det er slik er faktisk ønsket fra lederne våre sin side. Woke er ideologien til de fleste av partiene som stortinget, kanskje bortsett fra FRP. Woke kunne ikke brydd seg mindre om hvordan det går i landet eller om hva som er rett og galt. Deres mål er makt og de skal få kvinner opp og frem. Kvinner er oftere woke og derfor er de overlegne menn. Diskriminering av menn er et mål i aeg selv for woke, for da reduserer de antall barn som blir født og kan erstatte de med andre som er woke. Anonymkode: 8836d...fc8 Men dere vil jo ikke søke dere inn på lærerstudier. Dere ønsker ikke å jobbe som lærere eller byråkrater i Utdanningsdirektoratet, der dere kunne ha kjempet for gutters rettigheter. Dere forventer at jenter og kvinner gjør denne jobben for dere. For øvrig er jeg enig i at inntakstester burde ha vært en greie. I landet der jeg kommer fra, har vi utelukkende inntak til høyere utdanning på bakgrunn av inntakstester. Anonymkode: a41cf...304 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #23 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): * Menn kan ikke få utbetalt barnetrygd med mindre mor er død * Menn har vanskelig for å komme godt ut av barnefordelingssaker * Zara Larson kan si «jeg hater menn» og få applaus for det. En manns karriere ville ha vært over om han sa det samme * Menn må generelt være veldig forsiktig med å være sammen med nakne barn eller alene sammen med andres barn. Kvinner trenger ikke å tenke på slikt. Anonymkode: 1abcc...e5a Ikke helt sant. Andrew Tate sier helt klart at han hater kvinner, og hans karriere har da ikke skjedd noe negativt med. Når det gjelder barnefordeling, har de fleste jeg kjenner en 50/50-ordning. Anonymkode: a41cf...304 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. februar #24 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke helt sant. Andrew Tate sier helt klart at han hater kvinner, og hans karriere har da ikke skjedd noe negativt med. Når det gjelder barnefordeling, har de fleste jeg kjenner en 50/50-ordning. Anonymkode: a41cf...304 Han samler en subkultur av desillusjonerte menn. Han er en idiot. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #25 Del Skrevet 19. februar Tent skrev (6 minutter siden): Menn og gutter klarer seg som oftes på egen hånd, men om de ikke gjør det så er det veldig lite i samfunnet som «fanger» opp disse. For kvinner og jenter blir det lagt ned store ressurser for å ta vare på jenter og kvinner (kvinner er også flinke til å ta vare på hverandre i tillegg). Det være seg egne kvinne grupper, helger osv innen for idretten, på skolen osv. Selv blant de ressurs sterke blir det satt inn tiltak. Var vel litt over hundre linjer på høyere utdanning hvor kvinner fikk ekstra poeng, mot noen få (mener det var tre) for menn. Og kvotering av kvinner inn i styrer. Menn topper alle statistikker som død på arbeidsplassen (litt over hundre menn, ingen kvinner), rus, trafikk og helserelaterte. Gutter faller fra tidlig i skole løpet. Og et tidlig frafall gjenspeiler seg på alle statistikker senere i livet. Så kanskje ressursene og fokus bør settes inn her i stedet for ressurssterke kvinners yrkesvalg? (Et lite poeng Norge har et mye mer kjønnsdelt arbeidsmarkedet, men dette skyldes at vi har det så godt at kvinner ikke trenger å velge jobber som betaler seg godt. De følger heller sitt «ønske») Hva hindrer menn i å ta vare på hverandre? Igjen, dere må selv gjøre jobben deres. Kvinner kan ikke tvinge menn til å ta vare på andre menn. Jeg er kvinne, og har aldri merket noe "tilrettelegging", verken på høyere studier, arbeidsplasser, ved kriser (for eksempel, da eksen havnet på sykehuset i kritisk tilstand etter selvmordsforsøk, fikk jeg avslag på hjelp fra kriseteamet i kommunen, siden jeg var "ressurssterk, og klarte meg selv". Når det gjelder rus og trafikk, så har mennene i mange tilfeller seg selv å takke for disse dødsfallene. Jeg har dessverre ingen sympati for menn som kjører i fylla fordi de synes det er tøft, eller drikker og ruser seg fordi "gutter er gutter". Helserelatert - flere overvektige menn enn kvinner. I stedet for å lage dere myter om at slanke kvinner elsker overvektige menn, ta tak i helsa og slank dere. Når det gjelder skole, så har foreldre en jobb å gjøre her. Jeg har to gutter og to jenter. De minste er nå på ungdomsskolen, og guttene har gjort det like bra som jentene. Fordi jeg hadde de samme strenge kravene til alle barna. Anonymkode: a41cf...304 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #26 Del Skrevet 19. februar Isambard skrev (Akkurat nå): Han samler en subkultur av desillusjonerte menn. Han er en idiot. Selvfølgelig. Men det jeg ville frem til, er at flere kjendiser er innenfor "mannosfæren", og har da virkelig milliardinntekter og mange følgere, altså blir ikke deres karriere ødelagt av at de proklamerer sitt hat mot kvinner. Jeg kjenner også et par offentlige personer som i kommentarfeltet på Facebook skriver helt klart at kvinner med flere enn et par partnere, er verdiløse horer. Har ikke sett at noen av disse to har mistet anbud eller noe sånt på grunn av sine kommentarer. Anonymkode: a41cf...304 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #27 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men dere vil jo ikke søke dere inn på lærerstudier. Dere ønsker ikke å jobbe som lærere eller byråkrater i Utdanningsdirektoratet, der dere kunne ha kjempet for gutters rettigheter. Dere forventer at jenter og kvinner gjør denne jobben for dere. For øvrig er jeg enig i at inntakstester burde ha vært en greie. I landet der jeg kommer fra, har vi utelukkende inntak til høyere utdanning på bakgrunn av inntakstester. Anonymkode: a41cf...304 Problemet er at folk stemmer på partier som er svært umoralske. Så lenge SV, AP, MDG, V, KRF og H er på stortinget blir dette vanskelig å endre. Lederne våre er så korrumperte at de aldri vil greie å være gode mennesker. Anonymkode: 8836d...fc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. februar #28 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig. Men det jeg ville frem til, er at flere kjendiser er innenfor "mannosfæren", og har da virkelig milliardinntekter og mange følgere, altså blir ikke deres karriere ødelagt av at de proklamerer sitt hat mot kvinner. Jeg kjenner også et par offentlige personer som i kommentarfeltet på Facebook skriver helt klart at kvinner med flere enn et par partnere, er verdiløse horer. Har ikke sett at noen av disse to har mistet anbud eller noe sånt på grunn av sine kommentarer. Anonymkode: a41cf...304 Du har litt rett, og Zara Larsson fikk litt fortjent pepper. Litt som med Trump tror jeg det handler om at mange er lei av å føle seg bare som uattraktive og ubrukelige. De følger Tate fordi han tross alt ser noe positivt i maskulinitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #29 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke helt sant. Andrew Tate sier helt klart at han hater kvinner, og hans karriere har da ikke skjedd noe negativt med. Når det gjelder barnefordeling, har de fleste jeg kjenner en 50/50-ordning. Anonymkode: a41cf...304 Ingen i Norge kan gjøre det han gjør uten å bli støtt ut av jobbmarkedet. (Er langt i fra enig med han) Anonymkode: b1ad2...6f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #30 Del Skrevet 19. februar Isambard skrev (14 minutter siden): Han samler en subkultur av desillusjonerte menn. Han er en idiot. Kan man si det samme om Zara Larson, med sine tekster? Anonymkode: 861e0...a0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. februar #31 Del Skrevet 19. februar Det er viktig å skille mellom diskriminering og statistikker som slår ulikt ut på grunn av egne frie valg som blir tatt. Menn er gjerne på topp og på bunn av samfunnet. De topper statistikker for inntekt, men det er også mange menn som er helt ute. Selvmord, rus, fengsel, arbeidsulykker, ofre for vold osv. Menn scorer dårlig som gruppe her. Samtidig, dette handler ikke nødvendigvis om at noen blir diskriminert. I verste fall er det slik at vi som samfunn i større grad overser eller glemmer de svakeste mennene. Faktisk diskriminering finnes dog også. Vi har sett det i rettsvesenet, hvor menn blir straffet hardere for samme forbrytelse i forbindelse med promillekjøring som et eksempel. Det er ingen grunn til å tro at det ikke gjelder for andre forbrytelser heller. Kjønnspoeng i studier er det mest åpenbare. En stadig større andel av norske studenter er kvinner, likevel gis det kjønnspoeng for en rekke studier. Dette må ta slutt. Barnefordeling. Her ligger nok den største frustrasjonen hos mange menn, og er vel den saken som i størst grad samler menn mot diskrimineringen som skjer. Dette er en kilde til mye fortvilelse og ødelegger en del liv. Det er dessverre slik at mange kvinner har en økonomisk interesse av å kjøre på her, og det får noen følger. Det er helt åpenbart at man må gjøre noe for å endre systemet her. Det er dog vanskelig, fordi man for første gang har en sak hvor kvinner som gruppe må gjøre et offer for å bedre menns situasjon. Man skulle tro at feminister som hevder å kjempe en kamp for likestilling ville støttet dette i større grad, men det viser seg jo å være tomme ord. Dette er en sak som trolig vil være betent i mange år, og antagelig forene menn i stadig større grad. 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. februar #32 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan man si det samme om Zara Larson, med sine tekster? Anonymkode: 861e0...a0b Jeg synes hennes uttalelse var idiotisk. Veldig ureflektert å snakke hatefullt om en hel gruppe og kreve at de ikke skal ta det personlig. Jeg vil ikke gå så langt som å si at hun er en idiot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #33 Del Skrevet 19. februar Dæven da Kanskje jeg som mann burde strengt nekte og forby meg selv å få barn, siden jeg bare kommer til å bli screwed over legalt sett TS Anonymkode: 30ef8...bf0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #34 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke helt sant. Andrew Tate sier helt klart at han hater kvinner, og hans karriere har da ikke skjedd noe negativt med. Når det gjelder barnefordeling, har de fleste jeg kjenner en 50/50-ordning. Anonymkode: a41cf...304 Hvis Andrew Tate hadde vært en Svensk popmusiker så hadde karrieren vært over ved å si noe sånt. Men ja, det er rom for å si det ingen skal si på internett. Andrew Tate er dog en utstøtt i mainstream samfunnet mens Zara Larson blir invitert på Lindmo. Ser du forskjellen? Når det gjelder barnefordeling så er konsensus at hvis mor stiller seg på bakbeina så er det lurt av far å gå med på hva som helst, for han kommer tapende ut av en juridisk disputt nesten uansett. Er det likestilling? Anonymkode: 1abcc...e5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #35 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dæven da Kanskje jeg som mann burde strengt nekte og forby meg selv å få barn, siden jeg bare kommer til å bli screwed over legalt sett TS Anonymkode: 30ef8...bf0 De fleste kvinner er fornuftige, også når man bryter opp. Men hvis din kvinne (viser seg å være) hevnfull så legger systemet såvidt jeg forstår godt til rette for det. Anonymkode: 1abcc...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #36 Del Skrevet 19. februar Isambard skrev (21 minutter siden): Jeg synes hennes uttalelse var idiotisk. Veldig ureflektert å snakke hatefullt om en hel gruppe og kreve at de ikke skal ta det personlig. Jeg vil ikke gå så langt som å si at hun er en idiot. Hun er mer et symptom enn en rotårsak. Det at kulturpersonligheter og bjellesauer applauderer en kvinne for å si noe sånt, men ville ha kuttet strømmen om en ung mannlig artist sa det samme om kvinner sier alt om de doble standardene vi har. Anonymkode: 1abcc...e5a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 19. februar #37 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ikke helt sant. Andrew Tate sier helt klart at han hater kvinner, og hans karriere har da ikke skjedd noe negativt med. Når det gjelder barnefordeling, har de fleste jeg kjenner en 50/50-ordning. Anonymkode: a41cf...304 Tja, han er vel bannet fra de fleste større kanaler og "kansellert" etter alle kunstens regler, så.. det har vel skjedd noe med ham. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 19. februar #38 Del Skrevet 19. februar (endret) Tent skrev (1 time siden): For kvinner og jenter blir det lagt ned store ressurser for å ta vare på jenter og kvinner (kvinner er også flinke til å ta vare på hverandre i tillegg). Det være seg egne kvinne grupper, helger osv innen for idretten, på skolen/utdanning og på jobb. Store idrettsarrangement som Birken har tiltak for å få med flere ressurssterke kvinner, for å øke deltagelsen. Nettopp dette mener jeg er det aller største strukturelle problemet i Norge i dag. - Kvinners problemer er et samfunnsproblem. Menns problemer er noe de selv må løse ved å "ta seg sammen" (eller lignende). Et enkelt eksempel på dette er innenfor utdanning; Lav andel menn som fullfører skole / utdanning? "Ta dere sammen og gjør noe med det!" Lav andel kvinner på noen studielinjer? "Her må vi ha holdningskampanje, egne kvinnegrupper og ekstra skolepoeng." Jeg ønsker også å få si at som en (snart) middelaldrene mann er det påfallende at menn oppfordres av kvinner til å løfte fram våre saker, men når det gjøres er man med en gang en mannssjåvinistisk idiot. Endret 19. februar av Grandidosa83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #39 Del Skrevet 19. februar Grandidosa83 skrev (1 minutt siden): Jeg ønsker også å få si at som en (snart) middelaldrene mann er det påfallende at menn oppfordres av kvinner til å løfte fram våre saker, men når det gjøres er man med en gang en mannssjåvinistisk idiot. «Feminisme er for at _både_ kvinner og menn skal få det bedre. Alle oppegående mennesker - menn såvel som kvinner støtter naturligvis feminisme». »Åja, har noen som har ditt kjønn utfordringer? Tough luck, da får de fikse det selv vøttø» Anonymkode: 1abcc...e5a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. februar #40 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tro meg, voldtekter mot kvinner blir heller ikke tatt noe særlig seriøst. I retten blir offeret spurt hvor mange hun (frivillig!) har ligget med tidligere, hvordan hun går kledd, hva hun gjorde i forkant og etterkant av hendelsen og så videre. Selv om den siktede tilstår, eller det foreligger bevis, blir mannen ofte frikjent, fordi "en voldtektsdom vil ødelegge resten av den unge mannens liv unødvendig". Jeg har aldri jobbet på kvinnedominerte arbeidsplasser, derfor har jeg aldri sett noen diskriminering av menn. Det jeg imidlertid har sett, er diskriminering av mindre pene kvinner. Samtidig er jeg sikker på at det foregår diskriminering av menn på kvinnedominerte arbeidsplasser. På samme måte som det foregår diskriminering og trakassering av kvinner på mannsdominerte arbeidsplasser. Anonymkode: a41cf...304 Her har vi også et godt eksempel på en klassiker de få gangene det snakkes om menn sine problemer: "hva med kvinner?" Kvinner har en helt egen evne til å få ting til å handle om seg selv. Også lurer de på hvorfor menn ikke åpner seg om sine problemer. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå