nisselue Skrevet 20. februar #301 Del Skrevet 20. februar 10 hours ago, AnonymBruker said: Det er synd. Gutter bør bli flinkere til å markere sine behov og å stå sammen! Ingen i hele verden som forhindrer dem. Det vil bli applaudert av alle om menn gjør det. Anonymkode: eb0f3...cf5 Hva med å snu på det; Det ville blitt applaudert av alle om jentene ikke hadde disse spesielle kravene også. Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #302 Del Skrevet 20. februar nisselue skrev (Akkurat nå): Hva med å snu på det; Det ville blitt applaudert av alle om jentene ikke hadde disse spesielle kravene også. Eller? Hvilke spesielle krav sikter du til? Anonymkode: a41cf...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 20. februar #303 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nettopp. Så rart hvordan enkelte menn fremstiller menn som gruppe som ikke annet enn dumme dyr. Som styres av instinkter, innfall og tankeløse greier. Så lite tro på sitt eget kjønn burde ikke være lov å ha. Poenget er vel at det er disse mennene, som verken er smarte eller tenkende, som tror at alle andre er som dyr. Som puler rundt fordi de ikke kan la være å respondere på en reisning, som gjør ting "fordi biologi" uten å tenke at disse tingene kan såre deres kjære, som unnskylder dårlig oppførsel med "fordi biologi". Samtidig er mange av de største filosofene og tenkerne menn, og mange av dem har levd i en tid der kvinnen var underordnet mannen på grunn av daværende ideologi. Sokrates, Platon, Aristoteles, Descartes, Freud med flere var alle mannlige tenkere. Mange verdenskjente, klassiske, mannlige forfattere var tenkere. Mange store, mannlige politikere gjennom tidene var tenkerne. Men de fikk også ting til å skje. Anonymkode: a41cf...304 Det er nettopp dette som er så frustrerende med denne debatten. Gå tilbake til 60-70-tallet, og det er kvinnene som er skoletapere. Gå tilbake til 1910 og kvinner ble trakassert ut av universiteter pga ideer om det svake kjønn. Var skolen i 1910 tilpasset gutter slik det ropes etter i dag? Mindre stillesitting og met prating i timene? Aktiv skole? Hahahahaha. Nei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 20. februar #304 Del Skrevet 20. februar 2 hours ago, AnonymBruker said: Hallo, selvfølgelig vil ikke dette bli positivt mottatt. Hele feminismen går jo ut på å rive ned grupper av menn som markerer sine behov. Anonymkode: 861e0...a0b Man kan jo prøve åpne mannlige krisesentre. I all praksis har man vel gitt opp da det resulterer i massive protester i gatene, og i stedet åpnet kjønnsløse krisesentre som i praksis er gjør det til et dårlig tilbud for kvinner og et vanskelig tilgjengelig tilbud for menn. Hurra for "løsningen". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 20. februar #305 Del Skrevet 20. februar 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg googlet «jazze med gutta» og kom fram til denne: »En familiefar på 35 år, skriver at den 13 år gamle jenta bør utsettes for både voldelige og seksuelle overgrep. … Jeg har ikke vært klar over at det kunne få sånne konsekvenser. Jeg satt i min egen boble, hadde drukket tre pils, og jazzet med gutta. Du vet hvordan det er, sier mannen.« https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/aAQ4d/ingrid-20-grovt-hetset-paa-manne-gruppe At det skjer er ingen tvil om. Menn og kvinner burde ta et tydelig standpunkt mot det. Anonymkode: 1abcc...e5a Hva er det du sier? Fant du idioti ved å google det? Nei nå står ikke verden til påske. Grunnen til at menn her i tråden sier at de aldri har sett det er nettopp fordi når det skjer er det sågar nyhetsverdig. Det burde fortelle deg noe om hvor vanlig dette er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #306 Del Skrevet 20. februar Vinterjenta skrev (1 minutt siden): Det er nettopp dette som er så frustrerende med denne debatten. Gå tilbake til 60-70-tallet, og det er kvinnene som er skoletapere. Gå tilbake til 1910 og kvinner ble trakassert ut av universiteter pga ideer om det svake kjønn. Var skolen i 1910 tilpasset gutter slik det ropes etter i dag? Mindre stillesitting og met prating i timene? Aktiv skole? Hahahahaha. Nei. Og i mange andre land, der gutter og jenter gjør det cirka like bra på skolen, er det også mye stillesitting og pugging. Fordi du ikke kan lære gangetabellen ved å gå på ski og skravle. Det jeg derimot her merket i Norge, særlig på bygda, er at det ikke stilles krav til guttene mht. skole. Har du strøket i halvparten av fagene i åttende klasse? Pytt sann, skole er jo bare tull, du kan jo bli entreprenør når du blir stor. Trenger ikke utdanning, lekser er bare tull, de som er skoleflinke er nerder som burde ha hatt bank og aldri får seg mus, og så videre. Slik snakk er det mye av. Samtidig som jenter møter helt andre forventninger. Anonymkode: a41cf...304 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #307 Del Skrevet 20. februar nisselue skrev (Akkurat nå): Hva er det du sier? Fant du idioti ved å google det? Nei nå står ikke verden til påske. Grunnen til at menn her i tråden sier at de aldri har sett det er nettopp fordi når det skjer er det sågar nyhetsverdig. Det burde fortelle deg noe om hvor vanlig dette er. Det skjer mye bak lukkede dører. Anonymkode: a41cf...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 20. februar #308 Del Skrevet 20. februar 2 hours ago, Olaug Olsen said: Vi bør bli løsningsorienterte, når det gjelder problemene som gutter og menn har. Enig. Men skal man tro denne tråden må menn bare ta seg sammen og ordne opp i sine egne problemer menn imellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #309 Del Skrevet 20. februar nisselue skrev (3 minutter siden): Man kan jo prøve åpne mannlige krisesentre. I all praksis har man vel gitt opp da det resulterer i massive protester i gatene, og i stedet åpnet kjønnsløse krisesentre som i praksis er gjør det til et dårlig tilbud for kvinner og et vanskelig tilgjengelig tilbud for menn. Hurra for "løsningen". Jeg har ikke sett noen skriverier i media om protester i gatene, gitt. Har du donert penger til å bygge krisesentre for menn? Hvordan vet du at krisesentre for begge kjønn er vanskelig tilgjengelige? Det bodde i underkant av 200 menn på krisesentre i Norge under siste telling: https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/krisesentrene/menn-krisesenter Igjen prøver du å si at menn er hjelpeløse. Først var det emosjonell støtte, så var det å gjøre noe med gutters problemer, og nå er det å finne et krisesenter? Hva mer klarer dere ikke, av helt elementære ting som voksne mennesker burde klare? Anonymkode: a41cf...304 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #310 Del Skrevet 20. februar nisselue skrev (Akkurat nå): Enig. Men skal man tro denne tråden må menn bare ta seg sammen og ordne opp i sine egne problemer menn imellom. Men dere vil jo ikke prate om det. Dere vil at ting SKJER. Ting skjer ikke av seg selv. Anonymkode: a41cf...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 20. februar #311 Del Skrevet 20. februar 56 minutter siden, AnonymBruker said: Fortell meg gjerne KONKRET hvordan jeg ble favorisert som kvinne i løpet av livet. Jeg er lutter øre. Anonymkode: a41cf...304 Jeg vet jo ingenting om deg. Jeg bare påpeker at man oftere ser flisen i andres øye over bjelken i sitt eget. At du aldri har blitt favorisert finner jeg meget vanskelig å tro. Alle blir det en eller annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 20. februar #312 Del Skrevet 20. februar 48 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo nettopp det vi oppfordrer dere til å gjøre. Ta tak i problemene deres, løs dem. Dere er det sterke kjønnet, og likevel må kvinner ordne opp i alle problemene deres? Det svake kjønnet, altså? Anonymkode: a41cf...304 Jeg bare påpeker at vi får tyn for å gjøre nettopp det dere gjør. Dere ber menn om hjelp, vi ber kvinner om hjelp. Eller sier du at "dere" ikke ber menn ordne opp i menns rekker når det snakkes stygt om kvinner? Ingen som sier dere får ordne det selv da. Forskjellsbehandling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #313 Del Skrevet 20. februar Olaug Olsen skrev (1 time siden): Vi burde lage et samfunn ser de unge 20 kvinnelige åringene får fred til å utdanne seg. Det er ikke unge kvinners ansvar å ha sex med førti og femti årige menn som er på leit etter seg selv. Vi trenger at staten utdanner flere psykologer, så vi kan forstå dette samfunnsproblemet. Er det middelaldrende kvinners ansvar å organisere psykologer som skal snakke unge kvinner fra å ha sex med akkurat hvem de vil? Spørsmålet er jo om du vil beskytte unge kvinner eller om du er sjalu på dem for at de er attraktiv. Menn som slår og voldtar er samfunnsproblem. Menn som snakker stygt til andre, ikke tar et nei for et nei eller forfølger kvinner på ubehagelig vis er et problem. Det at unge kvinner flørter med, har sex med, gifter seg og får barn med menn som er eldre enn seg er ikke et problem for andre enn de kvinnene som blir holdt utenfor (og en og annen sjalu 20-årig gutt). Anonymkode: 1abcc...e5a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 20. februar #314 Del Skrevet 20. februar 45 minutter siden, AnonymBruker said: Men dere kommer heller ikke med noen andre løsninger. Igjen, hvis våre løsninger ikke passer dere, hvorfor forventer dere at vi skal løse deres problemer? Ingen forventer at kvinner skal løse menns problemer. Det man forventer er forståelse og støtte. Men man ser det jo i denne tråden også at selv dét er kun unntaksvis. 45 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har jo ikke løsningene dere etterlyser? Hva med egne drosjer for menn om natten? 45 minutter siden, AnonymBruker said: Menn ser at ting skjer, sier du. Likevel har vi mange mannlige filosofer, psykologer, jurister, lovgivere, politikere som er flink til å prate OG få til ting. Argumentum ad absurdum. Jeg sier bare at vi er forskjellige og dermed vil ikke samme løsning passe for begge. Jeg sa aldri at ingen menn kan snakke om noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 20. februar #315 Del Skrevet 20. februar 51 minutter siden, Vinterjenta said: DU ser helst at ting skjer. Andre menn foretrekker planlegging. Slutt å dra fram stereotypier. Uansett så må vi alle forholde oss til statens beslutningsprosess. Vi har ikke enevelde, vet du. Statens beslutningsprosess gjeldende hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #316 Del Skrevet 20. februar nisselue skrev (14 minutter siden): Jeg vet jo ingenting om deg. Jeg bare påpeker at man oftere ser flisen i andres øye over bjelken i sitt eget. At du aldri har blitt favorisert finner jeg meget vanskelig å tro. Alle blir det en eller annen gang. Nettopp. Dine fordommer mot kvinner. Tro meg, som utlending og stygg kvinne har jeg aldri i livet blitt favorisert på noen som helst måte. Anonymkode: a41cf...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 20. februar #317 Del Skrevet 20. februar 49 minutter siden, AnonymBruker said: Nettopp. Så rart hvordan enkelte menn fremstiller menn som gruppe som ikke annet enn dumme dyr. Som styres av instinkter, innfall og tankeløse greier. Så lite tro på sitt eget kjønn burde ikke være lov å ha. Poenget er vel at det er disse mennene, som verken er smarte eller tenkende, som tror at alle andre er som dyr. Som puler rundt fordi de ikke kan la være å respondere på en reisning, som gjør ting "fordi biologi" uten å tenke at disse tingene kan såre deres kjære, som unnskylder dårlig oppførsel med "fordi biologi". Samtidig er mange av de største filosofene og tenkerne menn, og mange av dem har levd i en tid der kvinnen var underordnet mannen på grunn av daværende ideologi. Sokrates, Platon, Aristoteles, Descartes, Freud med flere var alle mannlige tenkere. Mange verdenskjente, klassiske, mannlige forfattere var tenkere. Mange store, mannlige politikere gjennom tidene var tenkerne. Men de fikk også ting til å skje. Anonymkode: a41cf...304 Jeg føler med deg og kan bare beklage på vegne av de menn du har møtt da disse ikke virker til å ha vært førstesortering. Likevel fornøyelig at du fortsetter sporet om at menn ikke kan tenke, da ingen slik påstand var gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #318 Del Skrevet 20. februar nisselue skrev (12 minutter siden): Jeg bare påpeker at vi får tyn for å gjøre nettopp det dere gjør. Dere ber menn om hjelp, vi ber kvinner om hjelp. Eller sier du at "dere" ikke ber menn ordne opp i menns rekker når det snakkes stygt om kvinner? Ingen som sier dere får ordne det selv da. Forskjellsbehandling? Men vær takknemlig når vi hjelper, da. Ikke si at løsningene våre ikke passer for dere. Da får dere løse problemene selv. På samme måte som menn må slutte å prøve å pule damer som utviser empati og vennlighet mot dem i en vanskelig periode av livet. Anonymkode: a41cf...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar #319 Del Skrevet 20. februar nisselue skrev (1 minutt siden): Jeg føler med deg og kan bare beklage på vegne av de menn du har møtt da disse ikke virker til å ha vært førstesortering. Likevel fornøyelig at du fortsetter sporet om at menn ikke kan tenke, da ingen slik påstand var gjort. Du har påstått at menn ikke prater om ting, men liker om at ting skjer. Jeg har kommet med navn på berømte menn som var gode til å prate om ting. Jeg har for øvrig gode menn i mitt liv i form av far, bror, ektemann og sønner. Anonymkode: a41cf...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 20. februar #320 Del Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): https://www.utdanningsnytt.no/kvinnesak-laererarbeid-stemmerett/150-ar-siden-kvinner-fikk-bli-laerere--men-de-matte-ofte-godta-halv-lonn/129268 https://www.adressa.no/midtnorskdebatt/i/76l94K/kjoenn-og-laererloenn-menn-velger-andre-yrker Det er diskrepans mellom det menn sier, og det menn gjør. En del menn sier offentlig at skoler er kvinnedominert, at gutter ikke blir tatt hensyn, og så videre. Greit nok. Men menn ønsker ikke å jobbe som lærere, for lønna er ikke bra nok. For dem betyr gutters fremtid ingenting. Kun penger betyr noe. Jeg er litt usikker på om lærertilværelse som utelukkende er motivert av penger, vil komme til gode for utsatte gutter. Mange menn vil være ledere, ikke de som faktisk utgjør forskjell på daglig basis, som lærere og sykepleiere. Anonymkode: a41cf...304 Hakk i plata? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå