AnonymBruker Skrevet 19. februar #201 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Og jeg kommer med løsninger. Utdann dere til lærere. Kom dere inn i utdanningsbyråkratiet. Bli barnehagelærere. Krev, underbygg og vær SAKLIG (ikke "kjerringer ødelegger guttene våre", "feminisme er et helvete" eller "jenter har det så lett i skolen") - snakk om problemet og forslag til løsninger, ikke hvem som er slemme og hva som er kjipt. Dere skylder på kvinnene, samtidig som dere ikke løfter en finger for å gjøre noe med deres egen situasjon. Menn sliter med selvmordstanker og depresjon - kvinner må ordne det, siden menn ikke er kapable til å trøste hverandre. Gutter sliter i skolen - kvinner må ordne det, for menn vil ikke utdanne seg til lærere. Men de vil gjerne være sjef/rektor. Anonymkode: a41cf...304 Latterlig... det er jo ingen som hevder dette. Og du sporer helt av temaet med dette tøvet. Hvorfor vil du ikke debattere på en saklig måte? Anonymkode: 861e0...a0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #202 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Noen ganger vil en rettighet for gruppe X føre til en ulempe for gruppe Y. Sånn er det bare. Spørsmålet da er hva som er en rimelig fordeling av fordeler og ulemper. Anonymkode: 1abcc...e5a Når dine rettigheter begrenser mine rettigheter, da har det gått for langt. Og det er faktum. Det er ikke sånn eller bare. Har du tenkt til å fjerne ideologien Feminisme fra staten f.eks? Skal ikke stat og ideologi/religion være adskilte? Anonymkode: 8dfcf...5fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #203 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men disse mennene oppsøker Kvinneguiden, altså et forum for kvinner, med flest kvinnelige brukere, og lager tråder om temaet. Menn kan gjerne prate om sine problemer i en trygg sfære. Hvorfor da oppsøke kvinneforum? Anonymkode: a41cf...304 Du høres veldig nedlatende ut. Du er åpenbart en del av problemet. Anonymkode: 861e0...a0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #204 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring er at menn mener kvinner skal undertrykkes så lenge det ikke gjelder deres mødre, søstre og døtre. Da er det plutselig ikke greit. Jeg kan heller ikke huske å ha blitt favorisert i noen sammenheng i løpet av livet. Anonymkode: a41cf...304 Min erfaring er at ingen menn mener kvinner skal undertrykkes, tvert i mot. Anonymkode: 861e0...a0b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. februar #205 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det betyr ikke at den norske gruppen var for liten, det hadde vært en feil i forskningsdesignet. Det betyr at forskjellene er så ubetydelige at de like gjerne kan skyldes tilfeldigheter. Anonymkode: 6df03...e8d Det betyr at gruppen er for liten i forhold til forskjellen som er observert. Dermed kunne det ha vært tilfeldig. Saken er bare at tendensen man ser føyer seg inn i en internasjonal trend som er veldig godt dokumentert. Altså har man solide bevis på at menn diskrimineres internasjonalt, og en sterkt indikasjon på at det er det samme i Norge. Jeg tenker det er derfor forskeren er såpass klar på at menn blir diskriminert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 19. februar #206 Del Skrevet 19. februar Jeg er absolutt for feminisme som likestilling, men det forutsetter at man tar tak i de mest alvorlige tingene først uavhengig av kjønn. Akkurat nå er det vel liv og helse, samt rettsvesen og arbeidsliv som er mest prekært. Da er det synd at mange bruker likestilling som unnskyldning for egne egoistiske handlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #207 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg personlig vil ikke at kvinner skal undertrykkes ok? Men idag er det kvinner som undertrykker menn med statens velsignelse... Å joda du har alltid blitt favorisert, du har alltid fått bedre karakterer selv om du ikke fortjente det. Det skjedde kun fordi du er en kvinne. Anonymkode: 8dfcf...5fe Jeg har aldri blitt favorisert. Innleveringer på universitetet er anonymiserte. Som stygg kvinne har jeg heller ikke fått noen fordeler på grunn av utseendet. Anonymkode: a41cf...304 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 19. februar #208 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er flott at dere menn diskuterer dette. Dere er ikke flinke til å være solidariske med hverandre. Det er lite oppslutning om Mannsdagen og samme med Mannsutvalget ble dannet for 30-40 år siden som ble lite av. Vi får håpe det nye Mannsutvalet som nå skal offentlig utrede likestillingsproblematikk frem mot våren blir bedre møtt. Dette selvsagt kvinner på! Mulig at det er kjønnsroller som gjør at menn ikke vil samles om sine problemer. På tide å se at det er behov for det. Tenk om disse kan diskuteres uten at en alltid må gi kvinner skyld, eller ansvar for å ordne opp. Anonymkode: eb0f3...cf5 Jeg tror det handler vel så mye om at det føles litt smålig og navlebeskuende å skulle "kjempe" for "meg og sånne som meg" heller enn å jobbe for et bedre samfunn for alle. Kanskje er det derfor en gjerne ser flere menn engasjere seg for kvinners rettigheter enn for menns. Å gjøre dette til en flersidig "krafsekonkurranse" tror jeg ikke er hensiktsmessig, og selv ønsker jeg i alle fall ikke å tilslutte meg grupper som jobber for "mer til menn", som en gjerne ser andre grupper gjør. Jeg er redd det fører til en stadig mindre vidsyn og fragmentering i saker som er viktige for begge kjønn, eller at saker belyses basert på "kjønnsinteresser". Derfor håper jeg personlig at menn ikke plukker opp hansken om å senke blikket til egen navle, men forsøker å unngå å bidra til dette og heller jobbe mot ytterligere fragmentering av "kampene". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #209 Del Skrevet 19. februar herzeleid skrev (5 minutter siden): Jeg tror det handler vel så mye om at det føles litt smålig og navlebeskuende å skulle "kjempe" for "meg og sånne som meg" heller enn å jobbe for et bedre samfunn for alle. Kanskje er det derfor en gjerne ser flere menn engasjere seg for kvinners rettigheter enn for menns. Å gjøre dette til en flersidig "krafsekonkurranse" tror jeg ikke er hensiktsmessig, og selv ønsker jeg i alle fall ikke å tilslutte meg grupper som jobber for "mer til menn", som en gjerne ser andre grupper gjør. Jeg er redd det fører til en stadig mindre vidsyn og fragmentering i saker som er viktige for begge kjønn, eller at saker belyses basert på "kjønnsinteresser". Derfor håper jeg personlig at menn ikke plukker opp hansken om å senke blikket til egen navle, men forsøker å unngå å bidra til dette og heller jobbe mot ytterligere fragmentering av "kampene". Å løfte ulike gruppers utfordringer i samfunnet er ikke smålig og navlebeskuende. Tvertimot må man ofte løfte nettopp mer konkrete problemer enn typ "frihet for alle" eller "ingen skal diskrimineres. Jeg håper menn kommer mer på banen. Man kan kjempe for egne interesser og mot utfordringer uten å latterliggjøre eller bagatellisere det andre kjønns utfordringer, det er det som bidrar til fragmentering og mangel på solidaritet. Solidaritet på tvers av ulike grupperinger er helt vanlig, så lenge de ikke slenger drit om hverandre. Anonymkode: 2eb2d...14f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 19. februar #210 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å løfte ulike gruppers utfordringer i samfunnet er ikke smålig og navlebeskuende. Tvertimot må man ofte løfte nettopp mer konkrete problemer enn typ "frihet for alle" eller "ingen skal diskrimineres. Jeg håper menn kommer mer på banen. Man kan kjempe for egne interesser og mot utfordringer uten å latterliggjøre eller bagatellisere det andre kjønns utfordringer, det er det som bidrar til fragmentering og mangel på solidaritet. Solidaritet på tvers av ulike grupperinger er helt vanlig, så lenge de ikke slenger drit om hverandre. Anonymkode: 2eb2d...14f Nettopp; solidaritet på tvers av grupper og i sak, ikke basert på kjønn, som er hele poenget mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #211 Del Skrevet 19. februar herzeleid skrev (4 minutter siden): Nettopp; solidaritet på tvers av grupper og i sak, ikke basert på kjønn, som er hele poenget mitt. Da misforstår du hva jeg skriver. Anonymkode: 2eb2d...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 19. februar #212 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da misforstår du hva jeg skriver. Anonymkode: 2eb2d...14f Tvilsomt gitt at det er du som siterer og tilsynelatende er uenig med meg og ikke motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #213 Del Skrevet 19. februar herzeleid skrev (Akkurat nå): Tvilsomt gitt at det er du som siterer og tilsynelatende er uenig med meg og ikke motsatt. Hva i alle verden? Anonymkode: 2eb2d...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #214 Del Skrevet 19. februar 3 hours ago, AnonymBruker said: Men disse mennene oppsøker Kvinneguiden, altså et forum for kvinner, med flest kvinnelige brukere, og lager tråder om temaet. Menn kan gjerne prate om sine problemer i en trygg sfære. Hvorfor da oppsøke kvinneforum? Anonymkode: a41cf...304 Er det ikke litt ironisk at du synes det er helt greit å sabotere en tråd om menns diskriminering kun fordi at det foregår på en arena hvor det er mest kvinner? Anonymkode: 3b55a...2c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 19. februar #215 Del Skrevet 19. februar Ok, etter 11 sider. Menn får kanskje hardere dommer når dem gjør straffbare handlinger, men er vel egentligen ikke at menn blir diskriminerte, men at kanskje noen kvinner får urettferdig snille dommer. Noen få menn blir kanskje urettferdig behandlet i barnefordelings saker. Så i sum ikke noe omfattende systematisk diskriminering av oss menn som kan sammenlignes med det kvinner opplevde frem til nåtid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 19. februar #216 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva i alle verden? Anonymkode: 2eb2d...14f Det vet jeg ikke? Vil du kanskje forsøke å sette ord på hva du eventuelt er uenig i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 19. februar #217 Del Skrevet 19. februar Traktor skrev (9 timer siden): Ja, svært mye fordommer mot menn når det kommer til å omgås barn. Pedofil overgriper til det motsatte er bevist. Dette er så trist. Har en kompis som jobber i barnehage. En dag sa en mor til han at hun ville noen andre enn han skylle skifte bleier på sitt barn. Det er sykt å tro at alle menn som jobber med barn er pedofile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #218 Del Skrevet 19. februar 2 minutter siden, Fremmed fugl said: Ok, etter 11 sider. Menn får kanskje hardere dommer når dem gjør straffbare handlinger, men er vel egentligen ikke at menn blir diskriminerte, men at kanskje noen kvinner får urettferdig snille dommer. Noen få menn blir kanskje urettferdig behandlet i barnefordelings saker. Så i sum ikke noe omfattende systematisk diskriminering av oss menn som kan sammenlignes med det kvinner opplevde frem til nåtid. Du glemmer systematisk diskriminering i skolen. Men nei, det kan fortsatt ikke sammenlignes med hva kvinner (og fattige menn) har opplevd i historien, uten at dette var en konkurranse. Anonymkode: 3b55a...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 19. februar #219 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du glemmer systematisk diskriminering i skolen. Men nei, det kan fortsatt ikke sammenlignes med hva kvinner (og fattige menn) har opplevd i historien, uten at dette var en konkurranse. Anonymkode: 3b55a...2c1 Det at elever som er "flinkere" gjør det bedre er vel ikke diskriminering. Men skolen har selvfølgelig mye igjen innen vi kan si at man har nåd målet om at alle skal få mulighet å utvikle og vise sin potensiale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. februar #220 Del Skrevet 19. februar Isambard skrev (10 timer siden): Du har litt rett, og Zara Larsson fikk litt fortjent pepper. Litt som med Trump tror jeg det handler om at mange er lei av å føle seg bare som uattraktive og ubrukelige. De følger Tate fordi han tross alt ser noe positivt i maskulinitet. Vil nå påstå at vi kvinner generelt ser svært mye positivt ved maskulinitet. De fleste av oss ønsker og lengter trossalt etter å ha en mann i vårt liv, og det er jo ikke fordi vi misliker menn og maskulinitet, men fordi vi liker og tiltrekkes av dette. Det er ikke maskulinitet som er under angrep/kritikk, men toxic maskulinitet. Egentlig ikke toxic maskulinitet engang, men dårlig oppførsel, eller furtete oppførsel. Noe som egentlig er kjønnsløst. Dette er ikke noe folk oppfatter som ok av kvinner heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå