Gå til innhold

Er kjønnsdiskriminering mot menn en ekte greie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Traktor skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal menn da beskytte kvinner fysisk, fordi kvinner ikke klarer det selv? Hvorfor skal vi menn være ansvarlige for både vårt eget kjønn og deres kjønn? Kan ikke dere lære dere å forsvare hverandre? 

Jeg har aldri opplevd at en mann beskyttet meg fysisk i løpet av mitt litt over 40 år gamle liv. Jeg har gått 12 år på kampsport, så kan forsvare meg til en viss grad. Nettopp fordi jeg har opplevd både vold og overgrep, uten at noen andre enn min da syv år gamle sønn grep inn. Hvor mange ganger har du fysisk forsvart en kvinne i ditt liv? Hvorfor nekter du å svare?

Anonymkode: a41cf...304

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da er du en av få. De fleste KG-menn bruker å rotte seg sammen i tråder der kvinner med rikt sexliv blir kalt horer, shamer kvinner for alder, utseende, vekt, bagatelliserer voldtekter og så videre. Det samme er tendensen i kommentarfeltene på Facebook.

Jeg har på samme måte spurt hvorfor så få kvinner engasjerer seg når en kvinne opptrer hatefullt mot en mann på KG.

Svaret jeg har fått er «annen tråd, irrelevant her» eller «jeg velger selv hva jeg engasjerer meg i».

Er du flink til å kritiserer dine medsøstre når de går for langt?

Anonymkode: 1abcc...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle har et moralsk ansvar for å hindre mobbing.

De som har grønn genser har ikke et spesielt ansvar for å stoppe mobbere med grønn genser. Om så er at en person med grønn genser er dårlig på å stoppe mobbere så rettferdiggjør ikke det å diskriminere mot ham.

Jeg kan ha hatt dårlige opplevelser med kvinner i mitt liv. Det blir helt urimelig om jeg skal stille deg til ansvar for hva disse kvinnene har gjort mot meg. Dere er individer.

Det er vi. Men jeg tar for eksempel avstand fra kvinner som er utro eller slemme mot mennene sine. Jeg heier ikke frem venninner som er utro og dekker dem med løgner slik at de kan fortsette å lure mannen sin. Jeg har flere ganger sagt fra om kvinnelig utroskap, og anmeldt en kvinne for vold mot mannen sin. Jeg bruker også å kritisere negativ snakk om menn som gruppe når jeg sitter med andre kvinner og prater. Så jo, jeg gjør min del.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (3 timer siden):

1 kvinner får automatisk to poeng på de fleste studier hvor de er i mindretall. Menn får ikke engang to poeng på studier hvor de utgjør mindre enn 10%

Feil, menn får to poeng på flere studier,  både ved uia og i Oslo 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

…Jeg har gått 12 år på kampsport… Hvor mange ganger har du fysisk forsvart en kvinne i ditt liv? Hvorfor nekter du å svare?

Jeg har ikke slått et annet menneske siden jeg var 12. Tenker du at man må slå og sparke andre for å ha god moral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har på samme måte spurt hvorfor så få kvinner engasjerer seg når en kvinne opptrer hatefullt mot en mann på KG.

Svaret jeg har fått er «annen tråd, irrelevant her» eller «jeg velger selv hva jeg engasjerer meg i».

Er du flink til å kritiserer dine medsøstre når de går for langt?

Jeg har flere ganger kritisert kvinner som er urimelige mot menn, eventuelt egen mann. For eksempel, i tråden der dama truet mannen med brudd hvis han gikk i begravelse til hans barns bestefar, i tråden der en dame var voldelig mot mannen sin, i tråden der dama vurderte å være utro og så videre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke slått et annet menneske siden jeg var 12. Tenker du at man må slå og sparke andre for å ha god moral?

Jeg har heller aldri slått et annet menneske noen gang. Nei, man må ikke slå og sparke for å ha god moral. Men Traktor hevder at menn beskytter oss kvinner fysisk. Jeg har til dags dato aldri opplevd noe av dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnspoeng ved opptak til studier diskriminerer både menn og kvinner, alt etter hvilket studie vi snakker om

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (3 minutter siden):

Feil, menn får to poeng på flere studier,  både ved uia og i Oslo 

Det er vel bare et par? På tannpleie har det eks vært helt nede i 6% menn uten at de har fått noe. Egentlig burde kjønnspoeng komme utomatisk når et kjønn utgjør under en viss prosent, eks 30%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Kjønnspoeng ved opptak til studier diskriminerer både menn og kvinner, alt etter hvilket studie vi snakker om

Kjønnspoeng for menn har også som regel ingen virkning - de vil ikke bli lærere, sykepleiere og hjelpepleiere, da det er slitsomme jobber som betaler dårlig. Men de klager samtidig på at skoler ikke er tilrettelagt for gutter. Kvinner skal altså ha aleneansvaret for å ta vare på menn emosjonelt, og de skal tilrettelegge skolen for gutter, uten å ha noen gang vært en gutt eller vite hvordan gutter tenker og føler. De skal sitte på sidelinjen og klage, disse mennene som sier det. Uten å gjøre en dritt selv, for det må kvinner gjøre - vi er jo så mye "flinkere" til det. Det er samme leksa som unnskyldninger for å ikke gjøre husarbeid de brukte tidligere - vi kvinner er visst "flinkere" og "mer anlagt" fra naturens side til å rydde og vaske.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd at en mann beskyttet meg fysisk i løpet av mitt litt over 40 år gamle liv. Jeg har gått 12 år på kampsport, så kan forsvare meg til en viss grad. Nettopp fordi jeg har opplevd både vold og overgrep, uten at noen andre enn min da syv år gamle sønn grep inn. Hvor mange ganger har du fysisk forsvart en kvinne i ditt liv? Hvorfor nekter du å svare?

Menn beskytter deg fysisk kontinuerlig gjennom deres innsats i blant annet politiet og militæret. Hadde det ikke vært for især sistnevnte ville du sannsynligvis hatt tilnærmet null frihet eller rettigheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Det er vel bare et par? På tannpleie har det eks vært helt nede i 6% menn uten at de har fått noe. Egentlig burde kjønnspoeng komme utomatisk når et kjønn utgjør under en viss prosent, eks 30%

https://www.khrono.no/langt-faerre-studier-med-kjonnspoeng-fra-123-til-42/765543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (Akkurat nå):

Menn beskytter deg fysisk kontinuerlig gjennom deres innsats i blant annet politiet og militæret. Hadde det ikke vært for især sistnevnte ville du sannsynligvis hatt tilnærmet null frihet eller rettigheter.

Jeg har aldri fått hjelp fra politiet eller militæret i løpet av mitt liv. Min voldtektssak ble henlagt. Blant annet spurte politimannen da 14 år gamle meg i avhør om jeg oppførte meg promiskuøst mot min 51 år gammel overgriper, om jeg var for lettkledd, og hvor mange partnere jeg hadde hatt (den gangen null). 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topsi skrev (4 minutter siden):

Stort sett i kvinners favør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (Akkurat nå):

Jeg er motstander av kvotering, men hvis man på død og liv må ha det så virker det rimelig med en slik objektiv mekanisme ja.

F.eks «de 80% første plassene fylles av de med best karakter. Så fylles resterende opp sånn at man kommer opp i minimum 20% av minoritetskjønnet».

Ulempen med det er at det ikke gir en lavere grense for hvor mye dårligere minoriteten kan være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (Akkurat nå):

Stort sett i kvinners favør. 

Ja, men ikke bare. Jeg synes kjønnspoeng  seg selv er en uting

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du fikk ikke med deg at resultatene for Norge ikke var statistisk signifikante?

Anonymkode: 6df03...e8d

Sant å si: Nei.

Det betyr vel sannsynlig bare at gruppen som ble spurt i Norge isolert sett var for liten. Man så jo den samme trenden her som i utlandet. Funnet er robust internasjonalt. Dermed kan man si det ikke er bevist for Norges del, men det er litt søkt å tenke at Norge skal være annerledes.

Du har et poeng, men et litt tynt poeng.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men de klager samtidig på at skoler ikke er tilrettelagt for gutter. Kvinner skal altså ha aleneansvaret for å ta vare på menn emosjonelt, og de skal tilrettelegge skolen for gutter, uten å ha noen gang vært en gutt eller vite hvordan gutter tenker og føler.

Man må regne med at en skole som har mest kvinnelige ansatte evner å ta vare på sine mannlige elever.

På samme måte som man må regne med at et forsvar som stort sett består av menn evner å ta vare på sine kvinnelige soldater.

Det handler om et minimum av menneskelighet, og mangler man det så bør man hverken være lærer eller befal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått hjelp fra politiet eller militæret i løpet av mitt liv. 

Hadde det ikke vært for militæret ville du sannsynligvis snakket tysk eller russisk nå. Å diskutere fritt på et forum som KG kunne du nok bare glemt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, det er feil. Det er faktisk motsatt, det er flere studier som gir menn ekstra poeng enn kvinner. 

Det er 10 universitet/høyskoler som gir poeng til menn ved opptak til spesifikke kvinnedominerte studier. Det er bare 1 universitet som gir poeng til kvinner ved opptak til noen spesifikke mannsdominerte studier. 

Anonymkode: 6df03...e8d

1: kilde?

2: hvordan er det relevant for innlegget mitt som du siterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...