AnonymBruker Skrevet 19. februar #81 Del Skrevet 19. februar Traktor skrev (1 minutt siden): Og her bare fortsetter du med sexismen. Veldig trist at du ikke ser det selv. Du har tydeligvis utviklet et sterkt hat mot menn. Når var det sist DU har forhindret et overgrep? Hva kaller du kvinner med mange sexpartnere? Hva gjør du når en synlig full jente blir antastet av en mann, uten å kunne ta til motverge? Gi med EN konkret episode du har vært involvert i de siste fem årene, der du AKTIVT har forhindret noe av dette. Anonymkode: a41cf...304 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. februar #82 Del Skrevet 19. februar Traktor skrev (Akkurat nå): Fordommer basert kun på kjønn. Prøver du å forsvare en kvinne dersom du ser hun blir utsatt for ubehageligheter av en annen mann? Sier du imot om du hører en mann som noe kvinnehatsk til eller om en kvinne? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #83 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For at premisset et at menn skal ordne opp for det andre menn utfører, bare for at de er menn selv. Anonymkode: b1ad2...6f5 Nå skriver denne Traktor at kvinner skal yte emosjonell hjelp for menn siden menn ikke er så flinke til å ta vare på hverandre. Han skriver videre at det er dårlig gjort av mødre å projisere sine erfaringer med seksuelle overgrep på alle menn. Vel, da spør jeg tilbake - hva gjør han og andre menn for å forhindre at kvinner får slike erfaringer? Det er jo alltid enveiskjørt - kvinner skal ta emosjonelt vare på seg selv OG menn, de skal stole på menn uten videre selv om mange menn utfører seksuelle overgrep, mens menn skal selvfølgelig ikke ha ansvar for andre enn seg selv, og stå ved siden av og se på. Anonymkode: a41cf...304 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. februar #84 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For at premisset et at menn skal ordne opp for det andre menn utfører, bare for at de er menn selv. Anonymkode: b1ad2...6f5 Nettopp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #85 Del Skrevet 19. februar Maleficenta skrev (1 minutt siden): Prøver du å forsvare en kvinne dersom du ser hun blir utsatt for ubehageligheter av en annen mann? Sier du imot om du hører en mann som noe kvinnehatsk til eller om en kvinne? Det er nettopp dette jeg ønsker å få frem, men han nekter å svare. Menn som ikke forhindrer dette, er med på det. Det blir som med mobbing - står du og ser på, eventuelt heier på mobberen, så er du like ille som mobberen selv. Anonymkode: a41cf...304 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #86 Del Skrevet 19. februar Traktor skrev (Akkurat nå): Nettopp! Så hvorfor skal kvinner gi menn emosjonell støtte fordi menn ikke klarer det selv? Hvorfor skal vi være ansvarlige både for vårt eget kjønn og deres kjønn? Kan ikke dere lære å ta vare på hverandre emosjonelt? Anonymkode: a41cf...304 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #87 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Svært få kvinnedominerte utdanninger har kjønnspoeng for menn. Anonymkode: 1970b...8d9 herzeleid skrev (3 timer siden): Et åpenbart eksempel er diskriminering av menn i forbindelse med studieopptak som ikke bare er lov men som det oppmuntres til og som i noen tilfeller lovfestes. Isambard skrev (3 timer siden): Det er flere eksempler. Alt fra flere studiepoeng til kvinne Majer skrev (3 timer siden): Eksempler: 1 kvinner får automatisk to poeng på de fleste studier hvor de er i mindretall. Menn får ikke engang to poeng på studier hvor de utgjør mindre enn 10%. Nei, det er feil. Det er faktisk motsatt, det er flere studier som gir menn ekstra poeng enn kvinner. Det er 10 universitet/høyskoler som gir poeng til menn ved opptak til spesifikke kvinnedominerte studier. Det er bare 1 universitet som gir poeng til kvinner ved opptak til noen spesifikke mannsdominerte studier. Anonymkode: 6df03...e8d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. februar #88 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nettopp dette jeg ønsker å få frem, men han nekter å svare. Menn som ikke forhindrer dette, er med på det. Det blir som med mobbing - står du og ser på, eventuelt heier på mobberen, så er du like ille som mobberen selv. Anonymkode: a41cf...304 Det er helt vanvittig hvor effektivt dere kvinner klarte å snu denne tråden som egentlig handlet om menn sine problemer, til å handle om dere selv. Jeg er imponert! Godt jobba! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #89 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er feil. Det er faktisk motsatt, det er flere studier som gir menn ekstra poeng enn kvinner. Det er 10 universitet/høyskoler som gir poeng til menn ved opptak til spesifikke kvinnedominerte studier. Det er bare 1 universitet som gir poeng til kvinner ved opptak til noen spesifikke mannsdominerte studier. Anonymkode: 6df03...e8d Kilde: https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poengberegning/legge-til-poeng/kjonnspoeng/ Anonymkode: 6df03...e8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #90 Del Skrevet 19. februar Maleficenta skrev (1 minutt siden): Prøver du å forsvare en kvinne dersom du ser hun blir utsatt for ubehageligheter av en annen mann? Ja, jeg har gått bort til et par som kranglet så høylydt at jeg var bekymret for hennes sikkerhet og spurt henne om det gikk bra. Jeg anbefaler folk å være forsiktig med sånt. Sitat Sier du imot om du hører en mann som noe kvinnehatsk til eller om en kvinne? Jeg prøver å kritisere det når det skjer steder som her, ja. Anonymkode: 1abcc...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. februar #91 Del Skrevet 19. februar Traktor skrev (Akkurat nå): Det er helt vanvittig hvor effektivt dere kvinner klarte å snu denne tråden som egentlig handlet om menn sine problemer, til å handle om dere selv. Jeg er imponert! Godt jobba! Men du mener jo at kvinner alene skal løse alle menns problemer. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. februar #92 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har gått bort til et par som kranglet så høylydt at jeg var bekymret for hennes sikkerhet og spurt henne om det gikk bra. Jeg anbefaler folk å være forsiktig med sånt. Jeg prøver å kritisere det når det skjer steder som her, ja. Anonymkode: 1abcc...e5a Det er da bra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #93 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nettopp dette jeg ønsker å få frem, men han nekter å svare. Menn som ikke forhindrer dette, er med på det. Det blir som med mobbing - står du og ser på, eventuelt heier på mobberen, så er du like ille som mobberen selv. Anonymkode: a41cf...304 Alle har ansvar for å forhindre kriminalitet som utføres, enten med å steppe inn selv om det er uten fare for egen sikkerhet eller ved å kontakte poilitiet. Kjønn har ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: b1ad2...6f5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #94 Del Skrevet 19. februar Traktor skrev (Akkurat nå): Det er helt vanvittig hvor effektivt dere kvinner klarte å snu denne tråden som egentlig handlet om menn sine problemer, til å handle om dere selv. Jeg er imponert! Godt jobba! Så du gjør altså ingenting for at andre menn slutter å voldta, trakassere og håne kvinner. Her har vi svaret. DERFOR er det mange kvinner som projiserer egne opplevelser på alle menn. Fordi mange menn står og ser på, uten å gjøre noe, eventuelt heier på overgripere. Anonymkode: a41cf...304 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #95 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg har gått bort til et par som kranglet så høylydt at jeg var bekymret for hennes sikkerhet og spurt henne om det gikk bra. Jeg anbefaler folk å være forsiktig med sånt. Jeg prøver å kritisere det når det skjer steder som her, ja. Anonymkode: 1abcc...e5a Men da er du en av få. De fleste KG-menn bruker å rotte seg sammen i tråder der kvinner med rikt sexliv blir kalt horer, shamer kvinner for alder, utseende, vekt, bagatelliserer voldtekter og så videre. Det samme er tendensen i kommentarfeltene på Facebook. Anonymkode: a41cf...304 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. februar #96 Del Skrevet 19. februar (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så hvorfor skal kvinner gi menn emosjonell støtte fordi menn ikke klarer det selv? Hvorfor skal vi være ansvarlige både for vårt eget kjønn og deres kjønn? Kan ikke dere lære å ta vare på hverandre emosjonelt? Anonymkode: a41cf...304 Hvorfor skal menn da beskytte kvinner fysisk, fordi kvinner ikke klarer det selv? Hvorfor skal vi menn være ansvarlige for både vårt eget kjønn og deres kjønn? Kan ikke dere lære dere å forsvare hverandre? Her møter du deg selv i døra. Endret 19. februar av Traktor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 19. februar #97 Del Skrevet 19. februar Maleficenta skrev (1 minutt siden): Men du mener jo at kvinner alene skal løse alle menns problemer. Nei, det har jeg aldri sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. februar #98 Del Skrevet 19. februar (endret) Traktor skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal menn da beskytte kvinner fysisk, fordi kvinner ikke klarer det selv? Hvorfor skal vi menn være ansvarlige for både vårt eget kjønn og deres kjønn? Kan ikke dere lære dere å forsvare hverandre? Det gjør vi... Men mtp at menn er sterkere enn kvinner er det noe vanskeligere for kvinner å hamle opp med en mann som potensielt kan være farlig Endret 19. februar av Maleficenta 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #99 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er nettopp dette jeg ønsker å få frem, men han nekter å svare. Menn som ikke forhindrer dette, er med på det. Det blir som med mobbing - står du og ser på, eventuelt heier på mobberen, så er du like ille som mobberen selv. Anonymkode: a41cf...304 Alle har et moralsk ansvar for å hindre mobbing. De som har grønn genser har ikke et spesielt ansvar for å stoppe mobbere med grønn genser. Om så er at en person med grønn genser er dårlig på å stoppe mobbere så rettferdiggjør ikke det å diskriminere mot ham. Jeg kan ha hatt dårlige opplevelser med kvinner i mitt liv. Det blir helt urimelig om jeg skal stille deg til ansvar for hva disse kvinnene har gjort mot meg. Dere er individer. Anonymkode: 1abcc...e5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #100 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle har ansvar for å forhindre kriminalitet som utføres, enten med å steppe inn selv om det er uten fare for egen sikkerhet eller ved å kontakte poilitiet. Kjønn har ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: b1ad2...6f5 Kjønn har mye med saken å gjøre. Menn som hater kvinner, hører ikke på kvinner. Men de hører på kompisene sine. Hvis de sitter på en pub med kompiser og forherliger overgrep, snakker nedsettende om kvinner og så videre, vil de ha emosjonell støtte fra kompisene til å utføre overgrep når de kun møter forståelse hos kompisene. Utstøter de kompisen, derimot, så blir det ikke like kult og enkelt å begå overgrep og trakassere. For da blir denne mannen venneløs og utstøtt. Anonymkode: a41cf...304 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå