Gå til innhold

HVORFOR får narkomane og uteliggere dyr av NAV?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har nylig vært en sak i Gulating lagmannsrett hvor en hundeeier i Bergen ble dømt til fengsel for bruk av vold mot hunden. Dette etter at folk på gaten meldte bekymring. 

Det er din plikt å melde fra dersom du observerer at dyr blir mishandlet. Det er ikke mulig at NAV deler ut hunder til narkomane. Det sier seg selv, slik flere her påpeker. 

Anonymkode: 9ef87...432

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Bergen....

Anonymkode: c8c2d...050

Annenhver narkoman med respekt for seg selv har hund i Bergen 

Anonymkode: cdd1f...cb4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (4 timer siden):

Nei, jeg er ikke bak anonymkoden, men innlegget til 373 var ironisk ment.

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dyr er like uskyldig som som små barn, de trenger omsorg og kjærlighet, de skal ha mat og oppfølging his veterinær. Også skal alle være snille mot dyr alltid! En narkoman har ingen rett å ha dyr, de klare ikke å ta seg av seg selv engang! Stakkars dyr 💔

Anonymkode: 5658a...a5c

Det var nå litt av en fordomsfull kommentar.. Hvordan vet du at de ikke ble narkomane etter å ha kjøpt hund?

Anonymkode: 5d09f...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (10 minutter siden):

Fordi jeg forstår ironi.

Vel, jeg vil veldig gjerne ha svar fra AB før jeg tar det som ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Annenhver narkoman med respekt for seg selv har hund i Bergen 

Anonymkode: cdd1f...cb4

Hvorfor det? 

Anonymkode: 53596...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (8 timer siden):

Alle? 

Ironi har du hørt om det?

Anonymkode: d3e5b...373

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 22.15):

Hvordan vet du at vedkommende var narkoman?

Hvordan vet du at vedkommende hadde fått hunden av NAV?

Jeg tviler sterkt på at dette stemmer.

Anonymkode: 10418...c4c

Hvor skjermet liv har du levd? Klarer du ikke å se at en person er narkis?

Anonymkode: c3d56...7dc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (10 timer siden):

Det er en rusavhengig her i byen som har en veldig fin labrador. Den får være med over alt. Den virker trygg, får nok mat og er blank i pelsen. 

Vennen min hadde både hund og katt. Katten var blind. Han elsket dem og gjorde det de trengte. Jeg også tok meg av dem. Selv om vi også ruset oss. 

Det er ikke slik at alle rusavhengige tar dårlig vare på dyrene sine. Her må man se på individene og ikke sette alle sammen i bås. 

Husk at ikke alle rusavhengige er bostedsløse, skitne og ustabile. 

Vil si at nesten ingen rusavhengie er det. De aller fleste med rusproblemer lever ett dobbeltliv, og det synes ikke utenpå. Ca 1 av fem nordmenn sliter med rus, men bare 15000 er sprøytenarkomane. De fleste som skaffer seg dyr tar godt vare på dem🥰 Heldigvis!

Anonymkode: 2c2e2...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svært mange ikke-narkomane som ikke klarer å ta vare på dyrene sine.

Jeg tviler sterkt på at alle katter/kaniner etc, som blir dumpet hver sommer, stammer fra narkomane som ikke klarer å ta vare på de.

Heller ingen som får kjæledyr fra NAV. Du må heller angripe de som selger hundevalper og kattunger. Mye useriøst oppdrett rundt omkring, spesielt i kjølvannet av korona, da alle bare måtte kjøpe seg en blandingshund av ymse kvalitet, uten at de tenkte på hvor mye ansvar det faktisk er i å ha et kjæledyr.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 22.13):

Kan noen fortelle meg hvorfor?

Sist gang jeg tok toget så observerte jeg en narkoman sammen med en border collie. Den mannen var ikke kjempegrei mot hunden, kjeftet og dro den med seg.  Hva skal en narkoman med en brukshund?? 

Kjenner jeg blir kjempelei meg og irritert på dyrene sine vegne. For det første så har ikke narkomane/uteliggere råd til veterinærbesøk, og for det andre så skal ikke dyr leve på den måten. 

Derfor konkluderer du med at nav er en «dyrebutikk» hvor de gir bort dyr til narkomane? De har jo skaffet seg de dyrene selv! For mange som er i en så håpløs situasjon er faktisk hunden det eneste lyspunktet i livet og de viser stor omsorg for den. Vet om flere narkomane med hund, og de tar bedre vare på hunden enn seg selv og bruker dyrebare trygdekroner på veterinær. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg tok toget så observerte jeg en narkoman sammen med en border collie. Den mannen var ikke kjempegrei mot hunden, kjeftet og dro den med seg.  Hva skal en narkoman med en brukshund?? 

Kjenner jeg blir kjempelei meg og irritert på dyrene sine vegne. For det første så har ikke narkomane/uteliggere råd til veterinærbesøk, og for det andre så skal ikke dyr leve på den måten. 

Jeg blir nærmest sjokkert over at noen forstår SÅ lite av samfunnet vårt at de tror NAV kjøper dyr til folk. Er det mulig?

Skal man le eller gråte over sånn uvitenhet?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her bommer du grovt.Nav gir ikke ut dyr,Dette har ingenting med NAV å gjøre.

Anonymkode: 10c50...05a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (18 minutter siden):

Jeg blir nærmest sjokkert over at noen forstår SÅ lite av samfunnet vårt at de tror NAV kjøper dyr til folk. Er det mulig?

Skal man le eller gråte over sånn uvitenhet?

Gjorde vel opp meningen sin før tankene fikk festet seg.Gikk sikkert litt fort i dag tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Gjorde vel opp meningen sin før tankene fikk festet seg.Gikk sikkert litt fort i dag tidlig.

Nei, det forsvarer ingenting. Man har ikke forstått et pøkk av hva slags velferdssamfunn vi lever i og hva man faktisk skal ha hjelp til, for ikke å nevne de fæle fordommene mot rusmisbrukere. Dette er en tapers inngang til debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vil si at nesten ingen rusavhengie er det. De aller fleste med rusproblemer lever ett dobbeltliv, og det synes ikke utenpå. Ca 1 av fem nordmenn sliter med rus, men bare 15000 er sprøytenarkomane. De fleste som skaffer seg dyr tar godt vare på dem🥰 Heldigvis!

Anonymkode: 2c2e2...a28

Så lenge en går med langermet genser trenger det ikke vises på en sprøytenarkoman heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 22.15):

Hvordan vet du at vedkommende var narkoman?

Hvordan vet du at vedkommende hadde fått hunden av NAV?

Jeg tviler sterkt på at dette stemmer.

Anonymkode: 10418...c4c

Ganske så enkelt å se om en person er narkoman, får være måte på skylapper og hvor naiv man kan være

Anonymkode: 51a68...305

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...