Gå til innhold

Ønsker du økt islamsk inflytelse i Norsk politikk?

Utenriksmedister

Ønsker du økt islamsk inflytelse i Norsk politikk?  

36 stemmer

1. 1. Ønsker du økt islamsk inflytelse i Norsk politikk?

• JA
      8
    • NEI
      28
    • Bryr meg ikke
      0

Anbefalte innlegg

Ikke ta alle muslimer under en kam nå...Det finnes mange i Islam som ikke lever etter den Muslimske politikken...Husk det finnes over 1 Milliard Muslimer i verden...Tror du ikka at det finnes forskjellige Politiske Ideologier som det gjør oss alle andre ?

Det der var et paradoks jeg ikke klarer å forestille meg.. Hvordan kan man være muslim og IKKE leve etter islam? Forklar er du snill....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke det jeg sier..Jeg sier at selvom man er muslim og med i Islam trenger man ikke ha den samme Ideologien som f.eks i Iran eller andre land hvor Islam er i politiken.

Og være Muslim ja da lever man etter Islam...Men dette har ingenting med politikk og gjøre...Det er da ikke så vaneskelig og forstå er det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

islam kan være den veslige verdens redning da vesten peker mot en vei: oppløsning

Det hadde vært fryktelig spennende å få en begrunnelse for den påstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

islam kan være den veslige verdens redning da vesten peker mot en vei: oppløsning

Vesten peker mot en vei, riktig, men mot sammenslåing av alle stater og at alle skal ende opp med samme tanke og mål.

Akkurat som Bibelen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ikke ta inn flere muslimer uten at det blir økt muslimsk inflytelse. Snakk om naivitet :ler:

Klart man kan. Stortinget har tatt inn flere FrP'ere etter sist valg, men partiets innflytelse er lavere enn noen gang de siste 16 årene. Vi har med andre ord (nesten dine egne) sluppet økt idiotisk innflytelse i Norsk Politikk selv om vi har tatt inn flere idioter.

Sånn apropos naivitet.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var et paradoks jeg ikke klarer å forestille meg.. Hvordan kan man være muslim og IKKE leve etter islam? Forklar er du snill....

Vanskelig?

Hvordan kan man forfekte det kristne kjærlighetsbudskapet og samtidig gå til krig både her og der? Kristen supermaktspolitikk i praksis, forfektet og praktisert av kristne.

Jeg tror ikke at muslimer er veldig mye bedre enn oss kristne, eller at islam er mye bedre enn kristendom.

Men det er kanskje naivt av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hva du mener her.

Jeg skal forsøke å forklare deg hva jeg mener. Jeg mener at religion, mitt forhold til åndelighet, uansett hvilket plan det ligger på, er noe mellom meg og min gud eventuelt.

Jeg mener videre at politikk dreier seg om hvordan landet skal styres. Jeg kan ikke se hva mitt private forhold til åndelighet har å gjøre med hvordan landet skal styres?

Det er vel så enkelt jeg klarer å forklare det. Det er vel i grunnen essensen i det jeg mener.

Og selvfølgelig skal folk stemme etter sin overbevisning. Hva mente du egentlig med det?

Men da har jeg et spørsmål. Ville du stemt på et parti som gikk i mot et av dine åndelige prinsipper? Og blir ikke det å stemme på et parti som er for det samme prinsippet det samme som å stemme ut av åndelig overbevisning? På samme måte som mange kristne gjør når de stemmer KrF?

Jeg ser bare ikke forskjellen. Jeg antar folk tror på kristendommen fordi de har troen på religionen. På samme måte tror jeg folk stemmer sosialistisk fordi de har troen på den sosialistiske ideologien.

Er det bare jeg som tenker sånn? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop
Men da har jeg et spørsmål. Ville du stemt på et parti som gikk i mot et av dine åndelige prinsipper? Og blir ikke det å stemme på et parti som er for det samme prinsippet det samme som å stemme ut av åndelig overbevisning? På samme måte som mange kristne gjør når de stemmer KrF?

Jeg ser bare ikke forskjellen. Jeg antar folk tror på kristendommen fordi de har troen på religionen. På samme måte tror jeg folk stemmer sosialistisk fordi de har troen på den sosialistiske ideologien.

Er det bare jeg som tenker sånn?  :forvirret:

:ler: Jeg er forvirret jeg og. Mener du dermed at sosialisme f.eks. er å regne som en religion? Er stortinget den nye kirken? Kan vi heretter gå til Erna for å få syndsforlatelse? :ler:

Når jeg ikke helt forstår tankegangen her kan det kanskje skylles at jeg ikke forstår troen på den sosialistiske ideologien? Uansett hva jeg stemmer så er jeg ikke religiøst overbevist om at partiet jeg velger å gi min stemme har rett i alt hva de sier og alt hva de gjør. Jeg tror ikke at et parti skal frelse hverken meg eller landet. Jeg forbeholder meg retten til å tenke selv i hver sak de har på dagsordenen, være enig eller uenig, og valget faller som regel på det minste av flere onder når jeg endelig nærmer meg stemmeurnen.

Dersom man tilkjennegir å tilhøre en religion blir det vel idealistisk sett forventet at man skal være enig i alt? Du skal ikke vite, du skal tro?

Dersom du mener at folk som anser seg som kristne stemmer KRF fordi de er kristne da må man nesten ha lov til å stille spørsmålstegn ved hvor gjennomtenkt det er? Det blir som å stemme arbeiderpartiet fordi man er å regne som arbeider.

Uten å anstrenge seg for å undersøke hva de står for. Man er hva man er eller hva? Ja tenker man sånn da blir det vel nesten noe religiøst over de politiske partiene også. Men vi har hemmelig valg her i landet og hva folk stemmer er også en privatsak, så dem om det.

Men jeg har også et spørsmål. Jeg antar, men bare antar, ettersom jeg har litt vanskelig for å få tak i hva du tenker her, at du mener vi ikke skal ha muslimer inn på stortinget? Stemmer det? I så fall er mitt spørsmål, hvordan kan man forsvare å gi folk statsborgerskap og ikke gi dem de samme rettigheter som alle andre statsborgere?

Jeg er ikke tilhenger av noen form for snillisme. Jeg er ikke for økt innvandring, men synes at man skal behandle de som bor her med respekt. Respekten bør dog være gjensidig. Jeg synes spetakkelet rundt noen karikaturtegninger er helt utrolig. Og er ikke for at landet skal la seg styre av trosrettningen til en minoritetsgruppe. Men jeg er for likhet for loven. Dersom lovene er feil får man vel endre lovene kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hva troløse/ateister fortjener står ganske så klart i Koranen, og mange flere muslimer har problemer med ateister enn de har problemer med andre gudsdyrkere, og større problemer med homofile enn nordmenn generelt, ønsker jeg ikke mer islamsk innflytelse.

Muslimene roper ut om respekt og toleranse, men faktum er at muslimer er fryktelig lite tolerante overfor hva de mener er synd, og en økt muslimsk innflytelse vil føre til en degenerering av Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg er forvirret jeg og. Mener du dermed at sosialisme f.eks. er å regne som en religion? Er stortinget den nye kirken? Kan vi heretter gå til Erna for å få syndsforlatelse?  :ler:

Jeg mener sosialisme er en tankegang, en formening om hvordan samfunnet bør styres, et sett med verdier ect. Og at det følgelig er logisk at folk som er enige med denne tankegangen, formeningen om hvordan samfunnet bør styres, har det samme verdigrunnlaget, nettopp stemmer sosialistisk. Eller med færre ord; etter sin egen overbevisning og verdigrunnlag. Om overbevisningen og verdigrunnlaget til en har sitt opphav i en religion eller isme, kommer vel på det samme. En ting er i hvert fall sikkert og det er at overbevisningen og verdigrunnlaget til folk flest overlapper hverandre. En kan for eksempel være 10% konservativ, 50% sosialistisk, og 40% liberal. Eller motsatt. Eller, ja, hva som helst.

Religion, visjon, ideologi, isme ect er fine ord i seg selv. Men det koker bare ned til egen overbevisning. Og da har religion - for å bruke det ordet - absolutt en plass på det politiske plan i et demokrati å gjøre.

Alt annet vil jeg faktisk kalle udemokratisk.

Men jeg har også et spørsmål. Jeg antar, men bare antar, ettersom jeg har litt vanskelig for å få tak i hva du tenker her, at du mener vi ikke skal ha muslimer inn på stortinget? Stemmer det? I så fall er mitt spørsmål, hvordan kan man forsvare å gi folk statsborgerskap og ikke gi dem de samme rettigheter som alle andre statsborgere?

Hvor du ser at jeg har skrevet dette, er meg et under. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...