Gå til innhold

Ønsker du økt islamsk inflytelse i Norsk politikk?

Utenriksmedister

Ønsker du økt islamsk inflytelse i Norsk politikk?  

36 stemmer

1. 1. Ønsker du økt islamsk inflytelse i Norsk politikk?

• JA
      8
    • NEI
      28
    • Bryr meg ikke
      0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja.

Jeg tror det er bra for oss kristne at vi har fått islam til landet. Nå hjelper de oss å sette fokus på moralske spørsmål og respekt for religion. Dette var på vei mot å gå tapt. Jeg ønsker muslimene velkommen og håper de i større grad vil engasjere seg politisk. Det kan bli en viktig alliert i spørsmål om homoadopsjon, abort, krenkelse av religion etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Nei all religion skal holdes unna politikk.

Religion og politikk er noe som ikke skal blandes sammen med være avskilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier du bare fordi du ikke er religiøs. Vi kristne øker i antall pga. frikirkene og islam øker pga. innvandring. Vi vil slå tilbake mot et samfunn som har vendt seg vekk fra gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Jo jeg er religiøs...Jeg er Hinduist og har en Guru med navn Lahiri Mahasaya,

jeg tror på Gud og tror Jesus er en vei til Gud men ikke den eneste.

Men jeg er ganske liberal men jeg har en tro og den troen er hinduistisk så relgiøs er jeg. Og jeg er stolt av det jeg er en stolt nordmann som er hinduist.,

Men når du sier religøs så mener du kanskje at jeg ikke er kristen...

Uansett Relgiøs er jeg og stolt av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier du bare fordi du ikke er religiøs. Vi kristne øker i antall pga. frikirkene og islam øker pga. innvandring. Vi vil slå tilbake mot et samfunn som har vendt seg vekk fra gud.

Kristen...slå tilbake... hmm noe sier meg at du ikke er den du hevder du er.. Det er så atypisk kristen holdning at jeg velger å tro at du er muslim. "Vi vil slå tilbake mot et samfunn som har vendt seg vekk fra gud." er ikke noe utsagn som passer med kristendommen - men det er helt vanlig i islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde heller ta inn innvandrere fra andre religioner enn islam nå, fordi islam vokser for fort i landet og det er en destruktiv religion. For mange muslimer vil skape store konflikter i landet.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Jeg skjønner ikke hva religion har i politikken å gjøre i det hele tatt.

Jeg tror i ikke islam er noe mer destruktiv i sin grunntanke enn andre religioner. Nå skal jeg ikke late som jeg er spesielt oppdatert på islam, men jeg har da av og til inntrykk av at det er en del "gode" kristne som også ønsker å ty til alle middler for å "redde" verden fra tid til annet. Henviser til innlegg lenger opp i tråden.

Alle må få tro hva de vil, men jeg mener at den troen ikke bør få diktere resten av samfunnet. Det er ikke så mange år siden det var en lov mot homofili. Det er etter mitt skjønn en privatsak hvilken seksuell legning folk har.

Jeg har ingen problemer med at vi har politikere med fremmedkulturell bakgrunn. Men jeg går da ut fra at de har kommet til den posisjonen de er i p.g.a. sine kvalifikasjoner og ikke p.g.a. at de har blitt kvotert inn. Dette er nå en ting. Men at islam som religion skal ha innflytelse på norsk politikk er jeg imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderator, er det noen spesiell grunn til at dette høyst aktuelle temaet er flyttet til "Skråblikk og generaliseringer"

?

Jeg stiller meg uforstående til flyttingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint. For jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke skjønner dette. Kanskje vi kan hjelpe hverandre? KrF, som er religionen i politikken her til lands, følger da bare en visjon som alle andre.

Religion, visjon, ideologi ect. Det er da strengt tatt den samme ulla. Det viktigste er vel at folket stemmer etter sin egen overbevisning og verdigrunnlag. Måtte det være kommunisme, kristendom, sosialisme eller reinspikka høyrepolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argumentasjonen i denne tråden er om ikke annet et godt argument for å ønske mer muslimsk innflytelse.

Men om jeg gjør det? Tja, jeg ønsker i hvert fall at vi tar inn flere muslimer hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop
Fint. For jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke skjønner dette. Kanskje vi kan hjelpe hverandre? KrF, som er religionen i politikken her til lands, følger da bare en visjon som alle andre.

Religion, visjon, ideologi ect. Det er da strengt tatt den samme ulla. Det viktigste er vel at folket stemmer etter sin egen overbevisning og verdigrunnlag. Måtte det være kommunisme, kristendom, sosialisme eller reinspikka høyrepolitikk.

:)

For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hva du mener her.

Jeg skal forsøke å forklare deg hva jeg mener. Jeg mener at religion, mitt forhold til åndelighet, uansett hvilket plan det ligger på, er noe mellom meg og min gud eventuelt.

Jeg mener videre at politikk dreier seg om hvordan landet skal styres. Jeg kan ikke se hva mitt private forhold til åndelighet har å gjøre med hvordan landet skal styres?

Det er vel så enkelt jeg klarer å forklare det. Det er vel i grunnen essensen i det jeg mener.

Og selvfølgelig skal folk stemme etter sin overbevisning. Hva mente du egentlig med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ønsker jeg ikke.

Er det noen frie mennesker som tror på demokratiet som kan ønske økt islamsk innflytelse da? Eller for den saks skyld, økt politisk innflytelse fra noen som helst religion.

Jeg ønsker å fortsatt bo i en sekulær stat hvor individets rett til frihet og egne valg er en selfølge, og anser øket islamsk innflytelse i norsk politikk som en stor trussel mot dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Argumentasjonen i denne tråden er om ikke annet et godt argument for å ønske mer muslimsk innflytelse.

Men om jeg gjør det? Tja, jeg ønsker i hvert fall at vi tar inn flere muslimer hit.

Man kan ikke ta inn flere muslimer uten at det blir økt muslimsk inflytelse. Snakk om naivitet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror i ikke islam er noe mer destruktiv i sin grunntanke enn andre religioner. Nå skal jeg ikke late som jeg er spesielt oppdatert på islam, men jeg har da av og til inntrykk av at det er en del "gode" kristne som også ønsker å ty til alle middler for å "redde" verden fra tid til annet. Henviser til innlegg lenger opp i tråden.

Alle må få tro hva de vil, men jeg mener at den troen ikke bør få diktere resten av samfunnet. Det er ikke så mange år siden det var en lov mot homofili. Det er etter mitt skjønn en privatsak hvilken seksuell legning folk har.

Jeg har ingen problemer med at vi har politikere med fremmedkulturell bakgrunn. Men jeg går da ut fra at de har kommet til den posisjonen de er i p.g.a. sine kvalifikasjoner og ikke p.g.a. at de har blitt kvotert inn. Dette er nå en ting. Men at islam som religion skal ha innflytelse på norsk politikk er jeg imot.

Det går ikke an å være for islam og mot sammenblanding av politikk og religion.

Islam er muslimenes politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta alle muslimer under en kam nå...Det finnes mange i Islam som ikke lever etter den Muslimske politikken...Husk det finnes over 1 Milliard Muslimer i verden...Tror du ikka at det finnes forskjellige Politiske Ideologier som det gjør oss alle andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop
Det går ikke an å være for islam og mot sammenblanding av politikk og religion.

Islam er muslimenes politikk.

Jeg er ikke for islam, jeg er bare ikke mot islam. Jeg er for friheten til å velge.

Er et menneske å regne for norsk statsborger kan man ikke nekte det mennesket og sitte i regjeringen heller, dersom vedkommende kvalifiserer for jobben. Til tross for at dette mennesket da eventuelt kanskje er muslim.

Skal man nekte mennesker som har en muslimsk tro å drive politikk må man også nekte denne rettigheten til mennesker som har en kristen tro.

Ikke alle er fundamentalister enten de nå tror på islam eller kristendom eller en annen variant på den relgiøse menyen.

Vi drar da alle med oss våre verdier i dagliglivet og også på arbeidsplassen vår. Det er ikke til å unngå, det er en del av den vi er. Men med sånn ca.30000 pakistanere i Norge, hvor stor sjanse tror du det er for at de overtar stortinget? Vi har vel fortsatt et folketall på rundt regnet 4,5 mill. mennesker her i landet. Jeg tror i allefall ikke at det er noen grunn til å få angstanfall riktig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...