Gå til innhold

YouTube blokkerer adblock?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Måtte bytte fra adblock til ublock origin (bruker chrome). En gang så funket det plutselig ikke, men var bare å fjerne noe cache-greier så funket det igjen. 
 

Anonymkode: b57d5...64a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk den meldingen jeg også, noen ganger, for et par måneder siden. Jeg klikket den vekk, og har ikke sett den siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Første gang jeg ser dette - hva er det for noe dritt? Jeg har ikke hatt reklame i YouTube på 15 år, og hver gang jeg åpner en ny PC og ser hvor horribelt YouTube er med reklame, jager det meg bare bort fra tjenesten. Skal det ikke fungere lenger?

Tubeblokker.thumb.png.6830feff3656ce17d6e67ce0ddaf39a7.png

Anonymkode: cdf53...901

Jeg bare reloader siden, så får jeg sett videoen. Foreløpig. 

Anonymkode: 9de9a...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løste problemet flere ganger, men det kom tilbake. Nå bare betaler jeg. Det er jo billig, og jeg bruker youtube mange timer hver eneste dag. Av alle verdens strømmetjenester er Youtube den desidert beste. Det finnes ingen konkurranse.

Anonymkode: 5f69d...775

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en prøveperiode med premium for noen år siden (tror det fortsatt het Youtube Red den gang), det var når de hadde egenproduserte serier og greier. Som ofte skjer ble det til at jeg glemte å kansellere, og ble så vant til å være reklamefri, spesielt når jeg brukte appen på tv (på laptop funka uansett adblock), og bruker nedlasting til mobil mye. Det hendte jeg pauset abonnementet en måned nå og da, men har ikke gjort det på lenge.

 

Anonymkode: 85278...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 119,- kr pr mnd. Synes det er verdt det. Slipper reklame, jeg hater reklame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fountaine skrev (39 minutter siden):

Det er jo ikke gratis. Du stjeler noe som koster penger.

Nei. Er bare de som er dumme nok å betale som betaler for oss gratis passasjerer også 😄

De fleste har nok andre strømmetjenetser det er mer verdt å betale for. Er ikke bare youtube som eksisterer.

Endret av Korsihalsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 11.44):

Men da tipper du feil, for YT bruker enormt mye ressurser på å blokke adblocker-brukerne, og de kjøper neppe premium uansett. Annonser er en veldig lite ressurskrevende og "dum" måte å tjene penger på. Med en slik forretningsmodell er det jo et under at YT fortsatt eksisterer, uten at de gidder å fornye seg. De byr på en vare som folk flest ikke gidder betale så mye for.

Anonymkode: a6731...128

Men da er det jo fint at du kan velge da, mellom å betale eller se reklame. 119 kroner i måneden for den streamingtjenesten jeg bruker desidert mest og som også inkluderer YouTube Music (som erstatter Spotify, Tidal, Deezer etc.) synes jeg er et kupp. Det er faktisk mindre enn Spotify alene koster. Skal være enig i at YouTube Music ikke er den beste musikktjenesten med tanke på funksjoner og brukervennlighet, men ikke så dårlig at jeg gidder å ha et separat abonnement for det.

 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ler av dere betalingsgriser som er dumme nok til å gi penger til Sundar Pichai og resten av mafiamedlemmene i Alphabet 😁

Anonymkode: f10b7...08d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (6 timer siden):

Det er jo ikke gratis. Du stjeler noe som koster penger.

😂

Youtubere jeg ser på har sponsorer på videoene sine, og ofte er det en side hustle uansett, og ikke noe de lever av 100%. 

Ublock Origin er en av de beste, TS.

Dropp gjerne Chrome, og bytt til Firefox også. Når manifest v.3 ruller ut på Chromium-nettlesere, så får ikke adblockere være der lengre.

Chrome og google osv kan dra åt skogen. 🤮

Går fint å klare seg uten.

Anonymkode: 89699...dbb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😂

Youtubere jeg ser på har sponsorer på videoene sine, og ofte er det en side hustle uansett, og ikke noe de lever av 100%. 

Ublock Origin er en av de beste, TS.

Dropp gjerne Chrome, og bytt til Firefox også. Når manifest v.3 ruller ut på Chromium-nettlesere, så får ikke adblockere være der lengre.

Chrome og google osv kan dra åt skogen. 🤮

Går fint å klare seg uten.

Anonymkode: 89699...dbb

Jeg har brukt chrome i mange, mange år. Har ikke hørt at adblock blir helt borte?! Da må jeg i så fall bytte, for ikke pokker om jeg orker reklame på div nettsider. Jeg slipper kun igjennom de som ikke er irriterende og i veien, og de er det få av. 

Opera liker jeg ikke. Firefox brukte jeg for flere tiår siden (føles det ut som) og den gang så tiltrakk den seg virus (veldig utrygg på selv helt vanlige sider), kranglet ofte med virusprogrammet på grunn av falske positive utslag, var treg og ustabil. Har de virkelig skjerpet seg så mye de siste 10+ årene? Den gang da jeg gikk over til chrome, så var det fordi alle advarte mot firefox og nå er det plutselig motsatt. Jeg skjønner ikke helt. 

Anonymkode: b57d5...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Opera liker jeg ikke. Firefox brukte jeg for flere tiår siden (føles det ut som) og den gang så tiltrakk den seg virus (veldig utrygg på selv helt vanlige sider), kranglet ofte med virusprogrammet på grunn av falske positive utslag, var treg og ustabil. Har de virkelig skjerpet seg så mye de siste 10+ årene? Den gang da jeg gikk over til chrome, så var det fordi alle advarte mot firefox og nå er det plutselig motsatt. Jeg skjønner ikke helt. 

Anonymkode: b57d5...64a

Jeg har brukt Firefox i over 20 år og har aldri hatt nevneverdig problemer. Chrome er Google og de har fjernet "don't be evil" av en grunn. Verste datasamlere i verden.

Noen dager bruker jeg Tor men det er tregt. Syns det er viktig å holde den i liv.

Anonymkode: 4b675...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at ingen reagerer på at det å komme med kravet "vi har oppdaget at du bruker adblocker" er direkte utpressing; verken YouTube eller Google har noen som helst rett til å vite hva jeg gjør på min egen PC, og jeg har aldri gitt samtykke til at de skal snoke og finne ut om man bruker adblocker eller ei. Deres oppgave er å ikke å leke privatdetektiver.

Dette kan sammenlignes med at strømleverandøren bryter seg inn i huset eller leiligheten mens du er på jobb, og legger igjen beskjed om at så lenge man ikke bytter ut kjøleskapet eller komfyren til noe nyere, får man ikke lenger levert strøm, noe som kan løses med et Premium-abonnement. Hadde man godtatt dette ...?

Likevel er det folk som synes metodene Google bruker, er akseptable, forstå det den som kan ...

newman01 skrev (16 timer siden):

Om du ikke liker Google får du slutte å bruke tjenesten da. Ganske dobbeltmoralistisk av deg å fortsette å bruke en tjeneste du finner forkastelig

Hvis jeg hadde kunnet kaste ut Googles strømsluk av et datasenter som har rasert skog og mark, hadde jeg med glede gjort det.  Men Google har tatt seg til rette, og mener at det er deres rett til å beslaglegge 5% av landets strømforbruk, og øke nordmenns strømregninger, inkludert min egen.

Så dersom det er noen som bør sjekke ordet "dobbeltmoral" i ordboken, er det Google og støttespillerne deres.

Anonymkode: 22b06...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merkelig at ingen reagerer på at det å komme med kravet "vi har oppdaget at du bruker adblocker" er direkte utpressing; verken YouTube eller Google har noen som helst rett til å vite hva jeg gjør på min egen PC, og jeg har aldri gitt samtykke til at de skal snoke og finne ut om man bruker adblocker eller ei. Deres oppgave er å ikke å leke privatdetektiver.

Dette kan sammenlignes med at strømleverandøren bryter seg inn i huset eller leiligheten mens du er på jobb, og legger igjen beskjed om at så lenge man ikke bytter ut kjøleskapet eller komfyren til noe nyere, får man ikke lenger levert strøm, noe som kan løses med et Premium-abonnement. Hadde man godtatt dette ...?

Likevel er det folk som synes metodene Google bruker, er akseptable, forstå det den som kan ...

Hvis jeg hadde kunnet kaste ut Googles strømsluk av et datasenter som har rasert skog og mark, hadde jeg med glede gjort det.  Men Google har tatt seg til rette, og mener at det er deres rett til å beslaglegge 5% av landets strømforbruk, og øke nordmenns strømregninger, inkludert min egen.

Så dersom det er noen som bør sjekke ordet "dobbeltmoral" i ordboken, er det Google og støttespillerne deres.

Anonymkode: 22b06...03a

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hvordan-kunne-miljopartiet-de-gronne-si-ja-til-noe-slikt/o/5-95-1646523

Folk som fortsatt støtter Google økonomonisk etter skandalen med datasenteret, kan umulig være vel bevart.

Eller er det rasering av norsk natur man ser opp til ...?

Tommy+S%25C3%25B8rb%25C3%25B8+%25285%252

Anonymkode: 22b06...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Merkelig at ingen reagerer på at det å komme med kravet "vi har oppdaget at du bruker adblocker" er direkte utpressing; verken YouTube eller Google har noen som helst rett til å vite hva jeg gjør på min egen PC, og jeg har aldri gitt samtykke til at de skal snoke og finne ut om man bruker adblocker eller ei. Deres oppgave er å ikke å leke privatdetektiver.

Dette kan sammenlignes med at strømleverandøren bryter seg inn i huset eller leiligheten mens du er på jobb, og legger igjen beskjed om at så lenge man ikke bytter ut kjøleskapet eller komfyren til noe nyere, får man ikke lenger levert strøm, noe som kan løses med et Premium-abonnement. Hadde man godtatt dette ...?

Likevel er det folk som synes metodene Google bruker, er akseptable, forstå det den som kan ...

Hvis jeg hadde kunnet kaste ut Googles strømsluk av et datasenter som har rasert skog og mark, hadde jeg med glede gjort det.  Men Google har tatt seg til rette, og mener at det er deres rett til å beslaglegge 5% av landets strømforbruk, og øke nordmenns strømregninger, inkludert min egen.

Så dersom det er noen som bør sjekke ordet "dobbeltmoral" i ordboken, er det Google og støttespillerne deres.

Anonymkode: 22b06...03a

Når det gjelder Googles datasenter kunne du jo bare kjøpt tomta før Google gjorde det og forhindret dem i å etablere seg. De har verken fått tomt eller strøm, men kjøper det på et relativt åpent marked. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...