Gå til innhold

YouTube blokkerer adblock?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første gang jeg ser dette - hva er det for noe dritt? Jeg har ikke hatt reklame i YouTube på 15 år, og hver gang jeg åpner en ny PC og ser hvor horribelt YouTube er med reklame, jager det meg bare bort fra tjenesten. Skal det ikke fungere lenger?

Tubeblokker.thumb.png.6830feff3656ce17d6e67ce0ddaf39a7.png

Anonymkode: cdf53...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bruke Ublock Origin, den er litt bedre. Mange av de andre selger seg ut. 

Anonymkode: 89699...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en super måte å slippe reklame på, som fungerer på tvers av alle plattformer. Den heter YouTube Premium og fungerer glimrende. Ikke bare slipper jeg reklame, men innholdsskaperne får også bedre kompensasjon enn om du ser YouTube med reklame. Koster cirka det samme som en halvliter på puben.

Siden du som gratispassasjer bare er en belastning for plattform og infrastruktur , så tipper jeg YouTube lever helt fint med at de jager deg bort når du verken vil betale eller er villig til å se reklame.

Endret av Jdz
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Youtube lever av annonsører, jeg trodde alle visste og forsto det. :eeeh:

Vil du ha reklamefritt Youtube betaler du for Premium. 

Anonymkode: c2498...2f5

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (1 minutt siden):

Jeg har funnet en super måte å slippe reklame på, som fungerer på tvers av alle plattformer. Den heter YouTube Premium og fungerer glimrende. Ikke bare slipper jeg reklame, men innholdsskaperne får også bedre kompensasjon enn om du ser YouTube med reklame. Koster cirka det samme som en halvliter på puben.

Siden du som gratispassasjer bare er en belastning for plattform og infrastruktur , så tipper jeg YouTube lever helt fint med at de jager deg bort når du verken vil betale eller er villig til å se reklame.

Den "supre" metoden din gir dessverre penger i kassen for Google, som nå kommer til å øke nordmenns strømregninger med tanke på at de vil bygge et datasenter som vil kreve 5% av landets totale strømforbruk.

Jeg bruker yt-dlp og gir ikke ett øre til grådige Google.

Anonymkode: 22b06...03a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkognitomodus og adblock funker. Men innlogget funker ikke. Så mye for å ha solgt sjela og gitt brukerdataene sine til Youtube. 

Annonser hadde vært greit det, hvis de ikke hadde vart 2x30 sek og samtidig hadde vært målrettet. I går måtte jeg se på samme Ikea-annonse på 25 sek for hver eneste video (innlogget bruker). Får ikke akkurat lyst til å gå på Ikea med denne spammingen...

Anonymkode: a6731...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (7 minutter siden):

 

Siden du som gratispassasjer bare er en belastning for plattform og infrastruktur , så tipper jeg YouTube lever helt fint med at de jager deg bort når du verken vil betale eller er villig til å se reklame.

Men da tipper du feil, for YT bruker enormt mye ressurser på å blokke adblocker-brukerne, og de kjøper neppe premium uansett. Annonser er en veldig lite ressurskrevende og "dum" måte å tjene penger på. Med en slik forretningsmodell er det jo et under at YT fortsatt eksisterer, uten at de gidder å fornye seg. De byr på en vare som folk flest ikke gidder betale så mye for.

Anonymkode: a6731...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som bruker adblock lenger? 😂

Bare å betale for premium.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (3 minutter siden):

Er det virkelig noen som bruker adblock lenger? 😂

Bare å betale for premium.

De sier noe tilsvarende i Russland - "stem på Putin", for det er det enkleste. Men ikke det klokeste.

Penger i lommen på Google er en ja-stemme til ren mafiavirksomhet med tanke på det strømslukende datasenteret de vil bygge i Norge.

Anonymkode: 22b06...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

De sier noe tilsvarende i Russland - "stem på Putin", for det er det enkleste. Men ikke det klokeste.

Penger i lommen på Google er en ja-stemme til ren mafiavirksomhet med tanke på det strømslukende datasenteret de vil bygge i Norge.

Anonymkode: 22b06...03a

Om du ikke liker Google får du slutte å bruke tjenesten da. Ganske dobbeltmoralistisk av deg å fortsette å bruke en tjeneste du finner forkastelig

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått det varselet jeg også, men etter å ha trykket på x noen ganger, så sluttet de med det maset. Fungerer kanskje hos deg og :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, Fountaine said:

Er det virkelig noen som bruker adblock lenger? 😂

Bare å betale for premium.

Bruke Annonseblokkering på Youtube er å ta ansvar. 

Bra TS! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, newman01 said:

Om du ikke liker Google får du slutte å bruke tjenesten da. Ganske dobbeltmoralistisk av deg å fortsette å bruke en tjeneste du finner forkastelig

Google har praktisk talt monopol på søkemotorer og nettlesere. Når du ber alminnelige folk bare slutte å bruke Google infrastruktur ber du om noe som er helt urealistisk.  Antagelig fordi du ikke vet hva du snakker om?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (16 timer siden):

Er det virkelig noen som bruker adblock lenger? 😂

Bare å betale for premium.

Er det virkelig folk som betaler for noe som er gratis?

Anonymkode: 51770...932

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er det SÅ mye reklame, da? Jeg bruker Youtube mest til trening, og da får jeg to bittesmå reklamesnutter før økta begynner, og 1 på ca 30 sekunder midt i når det uansett er pause/hvile i økta, så den avbryter ingenting? Det er kanskje mer reklame på veldig populære videoer? Treninga jeg gjør er styrke på 45-60 min.

Anonymkode: 276fb...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Firefox som nettleser og AdBlock Plus. Jeg får samme melding men da trenger jeg bare klikke refresh og den forsvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Første gang jeg ser dette - hva er det for noe dritt? Jeg har ikke hatt reklame i YouTube på 15 år, og hver gang jeg åpner en ny PC og ser hvor horribelt YouTube er med reklame, jager det meg bare bort fra tjenesten. Skal det ikke fungere lenger?

Tubeblokker.thumb.png.6830feff3656ce17d6e67ce0ddaf39a7.png

Anonymkode: cdf53...901

Dette gleder meg å se 🙂. Du kommer til å merke det på flere plattformer og nettsider fremover også. Plattformen og produsentene av innhold får lønnen sin ut av annonseinntekter. Ved å blokkere annonser stjeler du faktisk av denne. Velger du å gå bort fra tjenesten på grunn av denne meldingen så tenker YT har oppnådd det de ville. 

Ønsker du annonsefri YouTube anbefaler jeg YouTube premium som flere skriver.

Anonymkode: 64207...e2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det virkelig folk som betaler for noe som er gratis?

Anonymkode: 51770...932

Det er jo ikke gratis. Du stjeler noe som koster penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...